Myssion Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Såg den här tråden. Hade för mig att det bröt mot forumreglerna, men hittar inget om det. Så här står det på 2+2: A note about using screen names in posts: Threads of the nature of: "Who are the best or worst players at stakes x" Are against the rules. Please do not post any more of those. Similarly, please don't make big lists of "who to avoid" whether good players, or other 2+2ers. Varför har 2+2 en sådan regel och inte PF.nu? Vad är bra/dåligt med en sådan regel, spelar det ens någon roll? Jag spelar inte på SS så mig spelar det ingen skillnad (hade inte spelat någon skillnad om jag hade spelat där heller), men jag tycker att frågan är intressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Vi diskuterar just den tråden internt. Jag är över huvud taget tveksam till nyttan av att veta vad nån random snubbe på ett forum anser vara en svår- eller lättspelad motståndare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Jag är över huvud taget tveksam till nyttan av att veta vad nån random snubbe på ett forum anser vara en svår- eller lättspelad motståndare. Håller med. Om man har något i huvudet, skriver man aldrig ut vilka spelare man anser svåra respektive lätta att möta. Detta ger att trådar liknande den Myssion länkar till borde ha ungefär noll värde. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Jag har funderat lite runt det här på sistone. Jag är själv väldigt noga med att sköta min fishlist och se till att spela med firrarna, men om man antar att de bästa spelarna på samma nivå också är såpass kloka att dom spårar fiskarna, så måste ju det leda till att man ofta sitter och spelar med de största fiskarna och de duktigaste fiskjägarna. Det kanske blir ett nollsummespel i slutändan..? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
flibben Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Jag har funderat lite runt det här på sistone. Jag är själv väldigt noga med att sköta min fishlist och se till att spela med firrarna, men om man antar att de bästa spelarna på samma nivå också är såpass kloka att dom spårar fiskarna, så måste ju det leda till att man ofta sitter och spelar med de största fiskarna och de duktigaste fiskjägarna. Det kanske blir ett nollsummespel i slutändan..? Det blir nog ett spel där du och fiskjägarna plockar fiskarnas pengar + dom random dudes som råkar sitta vid bordet, jag tror inte riktigt på nollsummespel iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Jag har funderat lite runt det här på sistone. Jag är själv väldigt noga med att sköta min fishlist och se till att spela med firrarna, men om man antar att de bästa spelarna på samma nivå också är såpass kloka att dom spårar fiskarna, så måste ju det leda till att man ofta sitter och spelar med de största fiskarna och de duktigaste fiskjägarna. Det kanske blir ett nollsummespel i slutändan..? Är det inte lite paranoida drag över tänket? Lita på din lista Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AAisking Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Vi diskuterar just den tråden internt. Jag är över huvud taget tveksam till nyttan av att veta vad nån random snubbe på ett forum anser vara en svår- eller lättspelad motståndare. Vaffan vadå censur... Klart folk ska få tycka till om vilka de anser vara bra eller kassa spelare. Borde förresten vara ev- att lista fiskar för andra fiskar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Jag har funderat lite runt det här på sistone. Jag är själv väldigt noga med att sköta min fishlist och se till att spela med firrarna, men om man antar att de bästa spelarna på samma nivå också är såpass kloka att dom spårar fiskarna, så måste ju det leda till att man ofta sitter och spelar med de största fiskarna och de duktigaste fiskjägarna. Det kanske blir ett nollsummespel i slutändan..? Är det inte lite paranoida drag över tänket? Lita på din lista Jo, jag tror det, men det var en tanke som slog mig härom dagen. Det kan vara ganska påfrestande att alltid sitta med de värsta fiskarna. De senaste dagarna har jag gått på en fet runner-runner-smäll i timmen ungefär. Men i det långa loppet kan det inte vara nåt annast än lönsamt att sitta med dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Vaffan vadå censur... Klart folk ska få tycka till om vilka de anser vara bra eller kassa spelare. Borde förresten vara ev- att lista fiskar för andra fiskar. Men det är ju oftast bara muppar som skriver sånt. Typ "Kenta123 är så jävla dålig! (För han spelade ut min patetiska muppröv i 53 potter utan att jag fattade det eftersom jag är en mupp)." Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aplsin Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Vad är det för snack om alla dessa muppar? Visste inte alls att de var inne i pokersvängen. http://www.whysanity.net/muppets/muppets_together.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
silencer_ Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 tycker det låter helt idiotiskt, letar man fisk så kan man sätta sig ner vid bordet i 10 minuter, har man inte identifierar fisken då så är det man själv som är fisken.. att sätta upp någon sorts "go-and-hunt-theese-players"-lista är ju bara förnedrande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 13 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2006 Extrema snubbar kan man ju lägga till sin buddy list, men i övrigt finns det ju så gott om fisk ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Det här med att jaga fiskar, har jag fel om jag säger att det är mer en FL-företeelse än en NL-företeelse? Själv sätter jag mig i princip alltid på första lediga bord. Om det är för många vettiga spelare vid bordet kanske jag byter till ett annat bord, men det är så långt min table selection sträcker sig. (spelar NL) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 13 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2006 Det här med att jaga fiskar, har jag fel om jag säger att det är mer en FL-företeelse än en NL-företeelse? Själv sätter jag mig i princip alltid på första lediga bord. Om det är för många vettiga spelare vid bordet kanske jag byter till ett annat bord, men det är så långt min table selection sträcker sig. (spelar NL) Jag lirar NL och jag tittar alltid efter bra bord innan jag sätter mig. Ja, utom på Party då förstås, för där ser man ju inte flop% utan bara pottstorlek, så där blir det mer första bästa lediga bland de bord med störst potter. Annars brukar jag sätta mig på väntelistan till det smarrigaste bordet. Table selection gör ju en hel del på ens winrate, svårt att avgöra exakt hur mkt bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Det här med att jaga fiskar, har jag fel om jag säger att det är mer en FL-företeelse än en NL-företeelse? Kan vara så att det finns mer FL-spelare som helt grindar för pengarnas skull och att de därmed är lite mer fokade på win-raten. Det kan också vara så att misstag inte är helt lätta att se i fixed så att väldigt många låser in sig helt på det som är lättast att se, löshet, och spanar lite överhysteriskt efter det. Tror för övrigt att seen-flop är ett rätt ruttet sätt att hitta bra bord på. Antagligen bättre än inget iofs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 13 Juni , 2006 Rapport Share Postad 13 Juni , 2006 Jag lirar NL och jag tittar alltid efter bra bord innan jag sätter mig. Ja, utom på Party då förstås, för där ser man ju inte flop% utan bara pottstorlek, så där blir det mer första bästa lediga bland de bord med störst potter. På Party är det ju Buddy-listan som gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Grymme Postad 13 Juni , 2006 Rapport Share Postad 13 Juni , 2006 Det hade varit rätt kul att veta om man själv finns med på någons buddylist som fisk hehe eller se en handanalys där man själv är med som fi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts