lillpata Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Principen är dock densamma och jag skulle inte bettat under 270 när jag sitter i så tidig position med flera spelare bakom. Som sagt, vad är du rädd för? I slutändan att mina vinster inte maximeras. Jag vet inte hur jag ska förklara det mer än jag gjort. Jag försöker åstadkomma ett scenario som är mer fördelaktigt än ett annat. Uppenbarligen så verkar du inte vara öppen för diskussion. Jag förstår inte varför du då citerar en fråga som är ämnad för en annan om du inte till 100% står bakom det denne säger (eller vet hur han spelar) i första taget. Huruvida ett visst alternativ maximerar våra vinster eller ej är en fråga som vi må ha delade meningar om (och som vi antagligen aldrig kan få ett rättvist svar på). Citera
Blado Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 jag är rädd för att farbror blå ska komma och ta mig Citera
ogredani Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Uppenbarligen så verkar du inte vara öppen för diskussion. Que? Jag förstår inte varför du då citerar en fråga som är ämnad för en annan om du inte till 100% står bakom det denne säger (eller vet hur han spelar) i första taget. Tja, om det är någons spel jag kan så är det Mats' spel. Han är den som guidade mig när jag började spela mer på allvar så jag är ganska insatt i hur han tänker. I vilket fall så var inte avsikten att svara för honom, utan snarare att jag stod bakom det move han föreslog och bidrog med mina motiveringar varför jag höll med. Det lät iofs som att jag svarade för honom, men det var inte tanken iaf. Huruvida ett visst alternativ maximerar våra vinster eller ej är en fråga som vi må ha delade meningar om (och som vi antagligen aldrig kan få ett rättvist svar på). Yupp. Även maximering av vinster beror ju på vårt sätt att spela som helhet, så en större raise kanske är bäst med min image/spelstil/kunskap medan ett annat val maximerar dina vinster. Citera
lillpata Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Uppenbarligen så verkar du inte vara öppen för diskussion. Que? Vad är det du inte förstår? Du verkar uppenbarligen inte öppen att diskutera _varför_ vi måste höja till så mycket? Det låter ju som att du tror att en multiwaypot inte går att undvika om vi inte committar hela stacken preflop. Du har sedan gett mig tre gensvar som inte haft någonting med min fråga att göra överhuvudtaget. Jag förstår inte varför du då citerar en fråga som är ämnad för en annan om du inte till 100% står bakom det denne säger (eller vet hur han spelar) i första taget. Tja, om det är någons spel jag kan så är det Mats' spel. Han är den som guidade mig när jag började spela mer på allvar så jag är ganska insatt i hur han tänker. I vilket fall så var inte avsikten att svara för honom, utan snarare att jag stod bakom det move han föreslog och bidrog med mina motiveringar varför jag höll med. Det lät iofs som att jag svarade för honom, men det var inte tanken iaf. Ja, ok. Men du skrev ingenting i ditt första inlägg som fick mig att öppna ögonen på något sätt. Sakerna som du rabblade upp var ju bara fördelar med att höja och det svarade ju verkligen inte på "vad meningen var av att höja till så mycket". De där fördelarna hade dessutom redan tagits upp av Myssion om inget annat. Alltså, när någon ger rådet till en 5.50-grind:are att beta 350 preflop i den situationen så är det bara fel. Det finns ingen orsak att försvara ett sådant spel då det helt enkelt inte kan vara det bästa alternativet. Bara för att iremmats gav det rådet så behöver det inte betyda att det är "solid gold" och det låter bara dumt att försöka försvara det om man inte själv skulle gjort exakt samma sak i den givna situationen. Tack för mig. Citera
ogredani Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Uppenbarligen så verkar du inte vara öppen för diskussion. Que? Vad är det du inte förstår? Du verkar uppenbarligen inte öppen att diskutera _varför_ vi måste höja till så mycket? Det låter ju som att du tror att en multiwaypot inte går att undvika om vi inte committar hela stacken preflop. Du har sedan gett mig tre gensvar som inte haft någonting med min fråga att göra överhuvudtaget. Har inte det framgått att jag tycker att man behöver höja minsta 270 just för att jag anser det vara det belopp som krävs för att isolera samt få bra värde till potten? Det känns intuitivt underförstått. Och varför jag vill isolera har jag också sagt. Ska jag dra allt igen? Skulle jag skriva "Raisa 270 för att isolera" så känns det naturligt att tolka det som att det är den summan som krävs för att isolera. Håller du inte med? Gör du inte det trots att du förmodligen är utsövd när du läser detta så ger jag upp. Sakerna som du rabblade upp var ju bara fördelar med att höja och det svarade ju verkligen inte på "vad meningen var av att höja till så mycket". Se ovan... Citera
sulla Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Så du rekommederar at raisa 10ggr BB på en hand som inte är färdig. Vilka förväntar du dig få syn av? Antagligen endast PP och ev kommer de re-raisa dig. Är helt säker på att en måttlig raise är bäst så här tidigt i turneringen då stöd-värdet är så lite, du får alltså 45 marker om du stjäl. Skulle själv kört på 120-150. Nära på oavsett flopp countinuebetta med lite under pott och vid omställning av FI funderat igenom situationen, med en ev fold. 6-7/10 får du en fold redan på floppen då de oftast inte träffat och respekterar raisen trots allt. Citera
ogredani Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Så du rekommederar at raisa 10ggr BB på en hand som inte är färdig. Vilka förväntar du dig få syn av? Antagligen endast PP och ev kommer de re-raisa dig. På $5-nivån kommer UTG syna med massor av händer som vi dominerar, eller lägre PP som de kommer folda på flop om något överkort för dem floppar. Är det nåt jag lärde mig från botten-nivåerna så är det att det verkligen betalar sig att få in mycket pengar i potten preflop då man har starka kort på hand. Många betalar gärna för att få se flop, och missar dem utan drag är de väldigt svaga. På $22-nivån gör jag inte så i så tidigt skede, nej. Mitt svar beror väldigt mycket på att detta är en lägre insatsnivå. Citera
Plinga Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Jag gillar synen preflop. Finns ingen anledning att hetsa i detta stadiet av SnG om du spelar mot synstationer. Tror du du får någon respekt / foldequity på floppen hade jag inte haft ngt emot att höja. Jag tycker t300 hade varit rätt lagom. Frågan är om du får det i detta sällskap. Få in degen på en coinflip i det här läget är riktigt illa. Synen på floppen kan jag leva med. Sedan när du träffar bra på turn så är det inte fel att höja upp lite, dels för värde dels för en ev. fri showdown. Brädan är riktigt farlig och beroende på motstånd kan en river check vara på sin plats. Citera
lillpata Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Har inte det framgått att jag tycker att man behöver höja minsta 270 just för att jag anser det vara det belopp som krävs för att isolera samt få bra värde till potten? Ja och just därför så kan du inte ge svar till varför man bör höja till så mycket före floppen (vilket var det jag först reagerade över). Jag ser det helt onödigt att stoppa in 25% av sina marker preflop då man kan uppnå (i stort sätt) samma sak med att höja till ~260. Du slipper även jobbiga beslut som när någon slår om i senare position eller när UTG synar och trycker oavsett flop. Gör man detta med den rang av händer Hjort räknade upp så ger man utan tvekan upp värde på sina starkare händer. Det är stor skillnad med att höja till 350 och att höja till 270. Citera
Recommended Posts