Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej! Jag har fått en del förfrågningar här på forumet om att starta en Fixedlimit dagbok eftersom jag alltid klankar ner på andras forummedlemars FL spel ;)

Jag kommer spela på B2B low och medium stakes fixed limit. Det lägsta jag kommer spela är 5/10 och det högsta 30/60 (om det finns fiskar där). Jag börjar med att sätta in en ganska liten summa men om jag torskar den så sätter jag in mer efter behov.

Mål:

Vinna 50 000 kr / månad

Lära mig stänga ner klienten vid tilt

Inte spela NL

Inte spela poker när jag träffar flickvännen

Hitta någon som vill diskutera FL teori med mig

Vill gärna ha en dagbok med hög kvalite så massa onödiga korta och betydelselösa inlägg undanbedes vänligt men bestämt!

Postad

Båda och, helst HU!

Började med att plussa 2,3k euro på 40 min och gick o skröt lite för morsans.. Torskade sedan nu allt jag vann på 2,5k euro till på den mest osanna oturen genom tiderna. Är knäckt... Vet ej vad jag ska göra. Dö kanske?

Postad

Fan, ingen bra start det där. Men alltså, av vad jag förstått av det jag snappat upp här på forumet går du ganska ofta genom sjuka swings så det där borde du kunna ta tillbaka imorrn. ;)

Anyway, skönt att du kom igång med DBn, kommer följa. Du borde iofs lira på OnGame istället där de största fiskarna finns och det finns separata HU-bord.

Postad

GL jessica, ska bli kul att följa. Har ju spelat en del mot dig men du kommer nogi nte möta mig nåt nu då jag lagt ner FL-grindet. GL

Postad

Lycka till.

Ett tips är att köra klumpar om 400-800 händer och sen ta paus en stund och komma ifrån spelet lite så att du inte blir helt slut i huvudet under en lång period.

Full ring är lite tråkigt, men det är ändå ett rätt skönt sätt att få ned variansen lite och bara kunna automatgrinda en stund. Framför allt blir ju känslosvängningarna mindre och det tär mindre på hjärnan/känslorna att spela 1 timme fullring än 1 timme HU.

En annan lite dum grej med HU/SH är att det ganska lätt kommer in ett ego/tävlingsmoment där och man klistrar fast sig mot spelare som man antingen har negativt eller lågt väntvärde mot när det finns så mycket bättre alternativ vid andra bord/nivåer. Fördelen är ju förstås att man lär sig mycket mer än på full ring.

Jag ser absolut ingen anledning till att spela enbart på b2b, särskilt som fixlimitutbudet där är rätt begränsat. UB, paradise, party och stars är säkert alla bättre vad gäller att hitta bra bord.

Säg till om du vill att jag rensar ut de korta inläggen förresten.

Postad

Lycka till. Jag diskuterar gärna HU-händer eftersom det är det enda jag spelar nuförtiden, lite högre nivåer än dig men skillnaden är inte så stor som man kan tro.

• Skapa nytt...