Bryggkaffe Postad 1 Maj , 2023 Rapport Share Postad 1 Maj , 2023 1 timme sedan, säger Katten123 : Klienten har vid två tillfällen stendött (frysigt) för mig. Nån som har liknande problem? Sitter på en m1 MacBook Air. Två totala krascher när jag öppnat ett nytt bord. Windows. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oduschad Postad 1 Maj , 2023 Rapport Share Postad 1 Maj , 2023 har någon hm2 som får de att fungera? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ölkaka Postad 1 Maj , 2023 Rapport Share Postad 1 Maj , 2023 37 minuter sedan, säger oduschad : har någon hm2 som får de att fungera? hm2 kommer aldrig fungera utan converter Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oduschad Postad 1 Maj , 2023 Rapport Share Postad 1 Maj , 2023 1 minut sedan, säger ölkaka : hm2 kommer aldrig fungera utan converter tyty. hm3? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katten123 Postad 1 Maj , 2023 Rapport Share Postad 1 Maj , 2023 Är det korrekt att man inte kan anpassa knappar för opening size (till ex 2,3 eller 2,5 bb)? Eller har jag missat någon inställning? (har letat mycket) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svenska Fel Postad 1 Maj , 2023 Rapport Share Postad 1 Maj , 2023 @Katten123 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ölkaka Postad 1 Maj , 2023 Rapport Share Postad 1 Maj , 2023 (redigerade) 59 minuter sedan, säger oduschad : tyty. hm3? Dom ska supporta ipoker. PT4 verkar funka på svs då borde hm3 fungera eftersom det är samma företag o använda samma parser Redigerad 1 Maj , 2023 av ölkaka 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SantaFish-_- Postad 2 Maj , 2023 Rapport Share Postad 2 Maj , 2023 (redigerade) 6 timmar sedan, säger pumans : Kanske är helt ute och cyklar nu, men noterade en sak gällande raken. Man betalar bara i hela kronor vid varje 25 kr steg man går över. Så t.ex. 24kr pot, ingen rake. 49kr pot, 1 kr rake (2,04%) osv. Jag har för mig att det inte fungerade så tidigare?! Utan det var väl 2,7% alltid, givet handen gick till flopp? När jag simulerar lite i Excel ser det jämnare ut mellan uppläggen på totalen. Marginellt bättre för 0,5 spelare. Även /1 ser det helt ok ut. För /2 runt 3,2%-3,4% kanske. Höftar ganska grovt. Beror ju på distributionen av potstorlekarna. Är jag helt fel på det? Men för €-borden verkar inte samma sak gälla. Jag gick in på lägsta bordet (NL2) för att testa och i tabellen så står det "rake = 1 för varje 15", men det var i själva verket "€0.01 för varje €0.15". Så på kr-borden betalas raken alltså i hela kronor, men på €-borden så betalas raken i cent. Antar då att spela på €-borden bara är vettigt för de som vill ha stadig trafik på högre nivåer än 10/20 kr och vill slå sig upp på NL400-NL1k. Redigerad 2 Maj , 2023 av SantaFish-_- Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan_Beta Postad 2 Maj , 2023 Rapport Share Postad 2 Maj , 2023 10 timmar sedan, säger pumans : Kanske är helt ute och cyklar nu, men noterade en sak gällande raken. Man betalar bara i hela kronor vid varje 25 kr steg man går över. Så t.ex. 24kr pot, ingen rake. 49kr pot, 1 kr rake (2,04%) osv. Jag har för mig att det inte fungerade så tidigare?! Utan det var väl 2,7% alltid, givet handen gick till flopp? När jag simulerar lite i Excel ser det jämnare ut mellan uppläggen på totalen. Marginellt bättre för 0,5 spelare. Även /1 ser det helt ok ut. För /2 runt 3,2%-3,4% kanske. Höftar ganska grovt. Beror ju på distributionen av potstorlekarna. Är jag helt fel på det? Detta låter väl alldeles bra för att vara sant? Innebär en effektiv rake som blir extremt låg på micro. Ska dubbelkolla ikväll men tyckte det såg ut som att rejk specades ner på öret tydligt visuellt på bordet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bryggkaffe Postad 2 Maj , 2023 Rapport Share Postad 2 Maj , 2023 (redigerade) 2 timmar sedan, säger Johan_Beta : Detta låter väl alldeles bra för att vara sant? Innebär en effektiv rake som blir extremt låg på micro. Ska dubbelkolla ikväll men tyckte det såg ut som att rejk specades ner på öret tydligt visuellt på bordet? Det stämmer och är väldigt bra för de som spelar de lägsta nivåerna. Har inte gjort någon uträkning men gissningsvis borde det ge drastiskt lägre rake än tidigare på .50 och /1, ungefär samma på /2, lite högre på /5, markant högre på /10+. På alla nivåer där man sällan slår i cappen blir ju raken sällan 4% utan något mellanting mellan 2-4% beroende på pottstorleken, 3.x% i snitt. Eftersom man betalar största delen av sin rake i små single raised pots som är vanligast kan det eventuellt vara värt att välja sina preflop sizes med omsorg. Tydligast blir det väl på /5 där man kan öppna till 2.24x och spela en pott som är precis under 25kr om alla viker och BB synar. Då betalar man ingen rake alla de gånger man vinner potten med en cbet. Redigerad 2 Maj , 2023 av Bryggkaffe 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 2 Maj , 2023 Rapport Share Postad 2 Maj , 2023 Så nu kommer alla ha en självpåtagen proffsmärkning när de höjer till 2.24x Vilket är bäst för plånboken, att vinna 24.90 rakefritt, eller 27 kr och betala en krona i rake? 2 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pumans Postad 2 Maj , 2023 Rapport Share Postad 2 Maj , 2023 Finns det någon risk att detta bara är en miss från svs sida och att ören kommer läggas in i raken så småningom? Dvs bli 1 öre per 25 öre i potten istället? Eller bara rak 4% helt enkelt. Auto top up känns ju också som en miss så man blir inte förvånad tyvärr om detta ”rättas” till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bryggkaffe Postad 2 Maj , 2023 Rapport Share Postad 2 Maj , 2023 (redigerade) Andra skins på iPoker ser ut att köra samma modell, fast då med mycket tätare spann. Ex 0,01 EUR för varje 0,15 eller 0,2 EUR i potten. Så det är nog ingen miss. Det är ju inte heller så att det är "för bra för att vara sant", det blir mycket högre rake på nivåer över /2. Det enda positiva är att det blir en smula lägre än de raka 4% rake vi trodde på förhand. Redigerad 2 Maj , 2023 av Bryggkaffe 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tag_H Postad 2 Maj , 2023 Rapport Share Postad 2 Maj , 2023 Irriterande, står i lobbyn, och klickar på nån av de guldfärgade spelen, tex 0,5/1 € ibland får jag upp ett bord med 0,5/1 sek, ibland € Har jag missat nån inställning ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fiddegogogo Postad 2 Maj , 2023 Rapport Share Postad 2 Maj , 2023 1 timme sedan, säger Tag_H : Irriterande, står i lobbyn, och klickar på nån av de guldfärgade spelen, tex 0,5/1 € ibland får jag upp ett bord med 0,5/1 sek, ibland € Har jag missat nån inställning ? Välj "avancerad vy", finns en knapp som ser ut som fyra streck till höger i klienten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
muren Postad 2 Maj , 2023 Rapport Share Postad 2 Maj , 2023 Föreslår att ni inte diskuterar eventuella misstag svs begått i vår favör. De lär inte upptäcka det själv. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sparvöga Postad 2 Maj , 2023 Rapport Share Postad 2 Maj , 2023 Bryter mönstret "lite" i denna tråd och ger tummen upp för nya klienten. 2 inköp över ev direkt lovar gott. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katten123 Postad 2 Maj , 2023 Rapport Share Postad 2 Maj , 2023 Stängde precis ner alla svs-bord. Något är i görningen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svenska Fel Postad 2 Maj , 2023 Rapport Share Postad 2 Maj , 2023 Just nu, säger Katten123 : Stängde precis ner alla svs-bord. Något är i görningen Haha ja Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klas andersson Postad 2 Maj , 2023 Rapport Share Postad 2 Maj , 2023 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klas andersson Postad 2 Maj , 2023 Rapport Share Postad 2 Maj , 2023 Just nu, säger Klas andersson : Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FARBAUTE Postad 2 Maj , 2023 Rapport Share Postad 2 Maj , 2023 12 timmar sedan, säger Johan_Beta : Detta låter väl alldeles bra för att vara sant? Innebär en effektiv rake som blir extremt låg på micro. Ska dubbelkolla ikväll men tyckte det såg ut som att rejk specades ner på öret tydligt visuellt på bordet? Det stämmer. På öret och krävs såklart inte 25kr i potten för att rake ska falla ut😂. Folk alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FörBövelen Postad 2 Maj , 2023 Rapport Share Postad 2 Maj , 2023 Verkar vara rejält mycket mer bord igång än tidigare. Spelar folk 10+ bord samtidigt eller har poolen blivit större? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SantaFish-_- Postad 2 Maj , 2023 Rapport Share Postad 2 Maj , 2023 (redigerade) 9 minuter sedan, säger FARBAUTE : Det stämmer. På öret och krävs såklart inte 25kr i potten för att rake ska falla ut😂. Folk alltså. Dom ändrade idag. Igår var det ingen rake på potter under 25 kr. Redigerad 2 Maj , 2023 av SantaFish-_- 1 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FARBAUTE Postad 2 Maj , 2023 Rapport Share Postad 2 Maj , 2023 44 minuter sedan, säger SantaFish-_- : Dom ändrade idag. Igår var det ingen rake på potter under 25 kr. Enligt min PT var det rake på alla potter även igår. Stor tvek att SVS-staff skulle lösa det på under dygnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts