Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag är inte helt 100a på att min stämmer än. Förvisso åt det possitiva hållet, tror jag är + mindre, i vart fall av vad jag kan utläsa från trackerprogram och annat.

 

Men är fallet så att det är åtgärdat får svenska spels forumrepresentant ta sig friheten att skippa min fråga :)

Postad

Senaste nytt om förebyggande arbete mot spelmissbruk

En del av diskussionen här i tråden har handlat om spelmissbruk och vi har bland annat berättat om att Svenska Spel ger pengar till Hjärnfonden. Det allra senaste som hänt är att Svenska Spel nu inrättar ett forskningsråd för att öka kunskapen om förebyggande arbete mot spelproblem. Rådet ska årligen bidra med 5 miljoner kronor till universitetsvärldens forskning inom området. Det här är ytterligare en åtgärd i det förebyggande arbete mot spelproblem och det behövs mer forskning som stöd i det arbetet. Spelansvar är viktigt och vi vill veta mer om vilka effekter olika ansvarsåtgärder medför, Vi hoppas att detta uppmuntrar fler forskare att ägna sig åt detta viktiga och än så länge ganska outforskade område,

 

Om spelklienten

Vi jobbar hela tiden för att förbättra spelklienten tillsammans med Boss. Har inte hört förut att det har varit några problem med kö till bord, så detta var helt nytt. Om någon råkar ut för detta igen så är det jättebra om vi får mer information (kundnr, bordsnr och tidpunkt) till kundservice så att vi kan utreda vad som hänt. En annan fråga handlar om paus vid ett cashbord. Om man har bockat i att man ska lägga mörkar så läggs ju dessa automatiskt. Annars kan man enkelt bocka ur den rutan och på så sätt välja om man vill lägga mörkar eller inte.

 

Vi är medvetna om att snittpotten uppdateras lite långsamt i lobbyn, så är det hos alla Boss pokerklienter. Står på listan över förbättringsåtgärder liksom fler olika typer av ljud och ny grafik.

 

 

Kommentatorer under Poker-SM online

Nästa vecka börjar finalveckorna i Poker-SM online och vi kommer att sända live på nätet. Finalen kommer att kommenteras av Joakim Geigerts och en hemlig kommentator. Håll utkik!

 

Och William Thorson kommer självklart att gästa pokerstudion förutsatt att han inte fortfarande spelar, vilket vi givetvis hoppas att han gör. William spelar för att vinna. Kommer ni att utmana honom?

Postad
min spelstatus har alltid varit helt fel tills för någon vecka sedan då det helt plötsligt stämde överens med mitt resultat sen jag började på svs. Började kolla efter varje dag och den hängde med i resultaten

Nämen se där, nu skulle min status faktiskt kunna stämma. Härligt trevligt mysigt.

 

Håller med föregående poster om att klienten behöver fixas på många plan (har väl PF gnällt över i minst 2 år nu iofs). Övriga saker jag stör mig på:

 

* Agerar man inte i tid i en hand poppar en ruta upp och checkboxen för "Paus" kryssas i automatiskt. Man måste hinna klicka på "Ok" i dialogrutan och kryssa ur "Paus" för att inte delas ut nästa hand. Helt klart högst upp på önskelistan för saker att fixa med klienten.

 

* Ibland går det inte att köpa in på nytt om man väljer att fylla på max. (exempelvis, vill köpa in från 200 kr till 1000 kr går inte - men skriver jag in en mindre summa, säg 799 kronor så går det.)

 

* Sitout-buggen. Någon tar paus vid bordet och helt plötsligt timar alla ut och får pausknappar. Alla måste posta BB + SB om man inte vill prova och vänta några varv innan klienten äntligen fattar att man enbart vill posta BB när det är sin tur.

 

* För mig poppar borden inte upp längre när det är min tur att agera trots att jag har ställt in att det ska vara så. Detta upptäckte jag efter en uppdatering. Lobbyn poppar inte heller upp när man får meddelande om reserverad plats på ett bord. Detta leder till att många inte ser reservationerna och platserna blir frysta.

 

* Mindre detalj: Vid bord som har möjlighet till övermörk finns ingen kryssruta för att automatiskt lägga mörkar utan man måste gå in via Meny > Inställningar och kryssa i det där.

 

* Funktionen för anteckningar är kass. Ibland går det inte att klicka med markören i ett textstycke utan man måste sudda allt för att skriva nytt, den kan också stå och blinka på exempelvis rad 3 men skriver man något hamnar det på rad 1 osv.

 

Hoppas representanten kan ta detta till navelpillarna som har ansvar för klienten, att maila kundtjänst om sånt här har jag (eller någon annan) aldrig lyckats med.

Postad

 

Om spelklienten

Vi jobbar hela tiden för att förbättra spelklienten tillsammans med Boss. Har inte hört förut att det har varit några problem med kö till bord, så detta var helt nytt. Om någon råkar ut för detta igen så är det jättebra om vi får mer information (kundnr, bordsnr och tidpunkt) till kundservice så att vi kan utreda vad som hänt.

 

Be er support vakna - detta har jag mailat detaljerad information till er om hur många gånger som helst - men ni skiter i det - "helt nytt" är att spotta oss i anskitet.

 

Klipp ur dialog ( monolog) i "Fel i bordskösystemet [Ärende: 100714-000125]" 2010-07-30.

 

Efter detta fick jag fler "goddag yxskaft-mail"

___________________________________________________________________

 

JUST NU - hände det ännu en gång - förloppet är följande

 

1. Jag ställer mig i kö till ett bord - i detta fall Diana 33 cirka kl 09,49

 

2. Jag går till bordet för att se på spelet innan jag kommer in

 

3. En spelare lämnar bordet

 

4. Hans plats blir "Reserverad" - till mig för ingen annan köar

 

5. Det finns ingen ruta där jag får frågan om jag vill ta platsen - HELT säkert för jag minimerara ALLA andra fönster så den inte ska kunna ligga bakom någonstans

 

6. I lobbyn står mitt nick nu som att jag sitter vid bordet

 

7. Eftersom det inte finns några som helst alternativ - tvingas jag stänga bordet och får då frågan om jag vill lämna bordet ( som jag aldrig satt mig vid )

 

8. Går till lobbyn för att gå till bordet på nytt

 

9. En annan spelare hinner före

 

Ta nu detta på allvar

 

Mvh

xx

 

 

Den 2010-07-14 21:26:07 skrev Svenska Spel Kundservice <kundservice@svenskaspel.se>:

 

Här får du det utlovade svaret på ditt nyligen inskickade e-post,

vänligen se nedan;

 

 

 

---------------------------------------------------------------

Svar (Kundservice) - Onsdag-07-14 21:26 PM

Hej tack för ditt mejl!

 

det verkar konstigt,

 

kollar om vi får in fler sådana ärenden från kunder, först då kan vi göra en felanmälan.

 

Men det är inget känt fel hos oss just nu, men håller ett öga på det!

 

Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta kundservice genom att svara på detta mejl eller per telefon till 0770 – 11 11 11. Kundservice har öppet dygnet runt, alla dagar.

 

Med vänlig hälsning

Lennart

 

Kundservice

Svenska Spel

 

 

Fråga (xx) - Onsdag-07-14 21:18 PM

Att ställa sig i kö till specifikt bord blir ofta fel hos er. Ett fel är att om jag köar till ett bord och under tiden öppnar bordet för att titta på spelet - så blir en plats ledig - jag kan se i lobbyn att jag har en plats vid bordet och "min plats" är markerad som "Reserverad" - men jag har ingen möjlighet att köpa in marker - detta händer när jag HAR pokermarker tillgängliga. Om jag lämnar bordet ( som jag står i kö till men inte kan köpa in på - så kommer nästa köare in och min plats försvinner. Detta är en mycket irriterande bugg som ni haft länge.

Postad

Precis som beskrivits ovan händer för mig och nu när vi är flera kan ni kanske ta det på allvar?

 

Jag mailade en lista till SvS där jag sammanställde förslag från spelare här på pf, detta var 2008 och en av punkterna gällde möjligheten att kunna ta bort sig ur kön till ett bord. Snabbt jobbat! :ola:

Postad

* Ibland går det inte att köpa in på nytt om man väljer att fylla på max. (exempelvis, vill köpa in från 200 kr till 1000 kr går inte - men skriver jag in en mindre summa, säg 799 kronor så går det.)

+1, väldigt irriterande!

Postad

 

* För mig poppar borden inte upp längre när det är min tur att agera trots att jag har ställt in att det ska vara så. Detta upptäckte jag efter en uppdatering. Lobbyn poppar inte heller upp när man får meddelande om reserverad plats på ett bord. Detta leder till att många inte ser reservationerna och platserna blir frysta.

.

 

Det här gäller väl alla boss klienter antar jag, för det är likadant för mig, dock inte på svs, men still boss.

 

Ajja +1 osv

Postad
Tkr det är precis lika äckligt, gick in på deras hemsida och såg det. Vad behöver dom göra, ställa tillbaka klockan 1 timma?

 

Och i så fall, kommer dom stänga ner igen när klockan blir 02.30?

Postad
Varför uppdatering pga att klockan ska ställas tillbaka?

LOL

 

"Hej!

 

Det är inte pokersystemet utan bakomliggande system som är intällda på GMT 2 och inte UTC och därför måste tas ner och ändras för att de ska visa rätt tid. Vi jobbar naturligtvis för att slippa alla dessa stängningar så att vi kan ha pokern uppe jämt.

 

Men eftersom vi ändå är tvunga att ta ner klienten så passar vi på att rätta buggen att man inte kan chatta under paus. Så det kommer något gott ut av stängningen :)

 

Med Vänlig Hälsning

Robin - Poker"

Postad

Jag tycker det vore en bra ide att kunna använda smileys i chatten och därmed i pratbubblan som visas. Detta i stället för att folk ska skrika ut sin frustration i chatten. Det skulle helt klart vara en trivselhöjande faktor!

 

:-D - Träffar färgen på river.

 

:( - KK tappar ett inköp till AA.

 

:evil: - QQ förlorar mot 83o.

 

:oops: - 83o som träffar runner runner 2 par och vinner potten.

 

:shock: - Kommentar till ovan.

 

Ja, du förstår. Vad tycks?

Postad
Jag tycker det vore en bra ide att kunna använda smileys i chatten och därmed i pratbubblan som visas. Detta i stället för att folk ska skrika ut sin frustration i chatten. Det skulle helt klart vara en trivselhöjande faktor!

 

:-D - Träffar färgen på river.

 

:( - KK tappar ett inköp till AA.

 

:evil: - QQ förlorar mot 83o.

 

:oops: - 83o som träffar runner runner 2 par och vinner potten.

 

:shock: - Kommentar till ovan.

 

Ja, du förstår. Vad tycks?

 

Trodde inte det här när jag läste första meningen, men +1 faktiskt:shock:

Postad

För ett år sedan kontaktade jag eran kundtjänst för att se hur mycket jag har sponsrat staten med i form av rake. Jag fick ett svar i stil med att det inte är något som ni delar med er utav.

 

Varför får inte kunden veta hur mycket h*n har betalat i avgifter till staten?

Postad

Klienten

Många frågor och synpunkter handlar om klienten. Vissa är kända buggar där utredning redan pågår som t ex "Ibland går det inte att köpa in på nytt om man väljer att fylla på max" + "För mig poppar borden inte upp längre när det är min tur att agera" +" Lobbyn poppar inte heller upp när man får meddelande om reserverad plats på ett bord" + "Sitout-buggen" + "Ibland går det inte att klicka med markören i ett textstycke utan man måste sudda allt för att skriva nytt".

 

Bland andra frågorna som ställts finns "Kommer ni att lägga in en funktion att man kan ta bort sig från kön? Håller med om att det känns som en självklar funktion."Jag tycker det vore en bra ide att kunna använda smileys i chatten och därmed i pratbubblan som visas", Det vore roligt och det skulle garanterat vara en trivselhöjande faktor!

 

Annat som framkommit är exempelvis "Agerar man inte i tid i en hand poppar en ruta upp och checkboxen för "Paus" kryssas i automatiskt" + "Vid bord som har möjlighet till övermörk finns ingen kryssruta för att automatiskt lägga mörkar" + "Ibland går det inte att klicka med markören i ett textstycke utan man måste sudda allt för att skriva nytt"

 

Vi sammanställer alla synpunkter och rapporterar dessa till ansvariga utvecklare hos oss och Boss Media. Vi är här för att lyssna och vill att vår spelklient och pokern i Sverige ska bli så bra som möjligt för er spelare. Vi jobbar på att nya funktioner tillkommer enligt önskemålen och att buggar blir åtgärdade så fort som möjligt. Skicka gärna in flera synpunkter och önskemål. Ju flera som önskar samma funktioner i desto högre blir det prioriterat.

 

Och särskilt till dig "boobies" angående hanteringen av "Fel i bordskösystemet".

Vi tar våra kunder på allvar och beklagar verkligen det svar du fick. Kundservice skall alltid rapportera dessa frågor till ansvariga för utredning. Och vi arbetar hela tiden med att förbättra kundkommunikation. Detta är nu givetvis också rapporterat och utreds av ansvariga.

 

"Tänker ni ha fördröjning så man slipper att ni "pratar i korten" som ni gjorde förra årets finalbord?"

Ja, när vi har kommentatorer under huvudfinalen kommer vi att ha fördröjning för att undvika ”prat i korten”.

 

SM-veckorna - live

Idag börjar Svenska Spels Poker-SM online finalveckor. Först ut är Texas Hold'em 5-manna som startar klockan 19:00 idag, med ett inköp på 490+10 kr. Den spelas ner till finalbordet under första dagen. Vi pausar då spelet och återupptar finalen imorgon tisdagen den 2 november klockan 19:00 och då sänder vi också finalen live på http://pokersm2010.se/live/. Där kommer vi också att lägga upp sammanfattningar dagen efter varje finalbord för dom som inte har möjlighet att titta live.

 

Parallellt pågår satellitspelet till SM:s huvudfinal i vår pokerklient under fliken "Turneringar-->Satellit".

Postad

Ny bugg upptäcktes idag.

 

Frugan tappade anslutningen pga av vårt trådlösa nätverk. När hon kom in igen fick hon upp alla borden som vanligt. De bord hon hade under maxinköpet på, gick såklart inte att reloada, känt sedan tidigare. Det hon upptäckte va att på de bord hon hade över maxinköpet på när hon skulle fylla upp, efter att ha losat en pott, till max igen så fylldes det på upp till den summan hon hade när hon blev utkastad, dvs över maxinköpet.

Hon tyckte det va rätt kul eftersom hon satt på 0,25/0,50 och max är 100BB med hon fyllde på upp till 180BB :-D.

 

När ska ni lära er att rätta buggar utan att tillföra nya?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...