Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Varför måste man skicka in en papperskopia med snigelpost eller med en maskin som kom på 1800-talet för att man vill byta kontonummer? Det är 2010 nu...

 

 

Du kan registrera det närdu reggat kontot mkt enkelt dirrekt i klienten.

 

Annars fåru faxa in dina konto nr i formuläret.

 

Mkt enkelt! Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valbara ljudeffekter

Det har dykt upp en fråga om ljudeffekter och om att ge fler valmöjligheter. Det står på önskelistan vid utvecklingen av nästa generation spelklient, bara så ni vet.

För att slippa ljudeffekter när du är inne på ett bord går du till meny, inställningar, bocka ur ljudeffekter. Det finns även under fliken inställningar i klienten.

 

Grattis till knugge - 2010 års SM-vinnare i Mörkpoker!

Efter en 1,5 timmars finalspel kunde knugge ta hem SM-titeln och ett förstapris på 30 188 kronor. Stort tack till alla de 202 spelare som deltog i denna final. Lycka till i kommande SM-finaler.

 

1) knugge, 30 188 kronor

2) götene, 18 806 kronor

3) Rozzo1, 10 887 kronor

4) Nordkoster, 6 928 kronor

5) Dragon@@, 3 959 kronor

 

Sammandraget av gårdagens finalbord hittar du här: http://www.pokersm2010.se/live

 

Ikväll SM i Duell

Ikväll, den 9 november klockan 19:00 är det dags för Duell. Eftersom turneringen spelas 1-mot-1 kan finns några särskilda förutsättningar att tänka på:

 

- Om finalen har ett ojämnt antal deltagare vid start kommer en "utjämnings-runda" först att spelas för att få ett jämnt deltagarantal.

I denna runda deltar endast en del av startfältet, medan övriga deltagare får vänta tills rundan är färdigspelad innan de får spela sin första duell.

Vilka spelare som får spela denna "utjämnings-runda" väljs helt slumpartat, det spelar alltså ingen roll om man har registrerat sig tidigt eller sent till turneringen.

 

- Kvällens SM-final pausas när 32 deltagare (16 bord) återstår, tänk på att det troligtvis hinner spelas en hand på de flesta av dessa bord innan de pausas. Vi återupptar sedan finalen, precis som vanligt, dagen efter klockan 19:00.

 

William Thorsons tankar om Duell

Så här inleder William sina tankar om duell "Heads up är väldigt mkt psykologi. Man får inte bli vek och låta sin motståndare styra och ställa. Men samtidigt får man inte vara osmart. Det gäller att hitta balansen och räkna ut hur den man möter tänker och vad för spelartyp han är." Läs hela inlägget på hans blogg här: svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=1220&newsID=124261

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket är rätt:

 

1. Ni pausar spelet när det kommit till finalbordet, alltså måste det vara när 2 spelare återstår eftersom det är heads up? Detta enligt hemsidan.

 

1. Ni pausar spelet när 32 spelare återstår? Som ni skriver här på forumet.

 

Skulle vara bra att veta eftersom man har planerat andra saker imorgon och vill veta om det är värt att spela idag. Skulle ofc dissar andra planer imorgon om jag sitter på finalbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen nödvändigt att stänga ner pokern klockan 02 varje tidig onsdagsmorgon, sjukt irriterande. Dessutom stängs borden ner långt före kl. 02, varför???

 

Brukar vara 03 varje tidig onsdagsmorgon. Men nu inatt måste de varit nått fel, för de stängde som sagt redan 01.40 vilket är exakt en timme före det brukar! och att dom stänger ner en bra stund innan är som dom säger "för att garanterat hinna stänga ner alla bord innan utsatt tid"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar vara 03 varje tidig onsdagsmorgon. Men nu inatt måste de varit nått fel, för de stängde som sagt redan 01.40 vilket är exakt en timme före det brukar! och att dom stänger ner en bra stund innan är som dom säger "för att garanterat hinna stänga ner alla bord innan utsatt tid"

 

lol, brukar vara två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E.H: Lol, va? Noll skillnad i att om man fuskar spelar det ingen roll om man sitter på MSN eller fysiskt bredvid varandra. Därför underlättar det inte att sitta bredvid varandra, så varför skulle det isf vara förbjudet? Den enda anledning jag kan tänka mig är inte collusion, utan att du skulle spela flera konton från samma dator/datorer brevid varandra.

 

Ja, jag sitter på samma bord som ett par pers jag känner IRL, ibland. Jag spelar tillsammans med folk jag har på MSN typ varje dag, har en bunt SvS grinders där. Fuskar alla som har varandra på MSN? Och hur spelar jag irrationellt mot killen jag har flest vunna kr mot det senaste året? Garuch är inte urusel, men han är sämre än mig, och därför en fisk (för mig, dvs). Jag vet hur han spelar, och att läsa honom är enkelt, dom flesta bb's jag tar av honom gör jag genom bluffar.

 

Jag tror inte SvS har "noll koll". Jag tror Boss kör samma mjukvara för att hitta collusion som alla andra pokersiter gör (eller något liknande). Jag är inte direkt insatt i hur dom systemen funkar, men finns gör dom väll? Med tanke på hur många tusen händer jag och Garuch har med varandra skulle det nog vara rätt jävla uppenbart om vi colludade/softplayade.

 

Det är iaf jävligt offtopic. Skapa ny tråda om du vill leka dramaqueen.

 

Penils: Det finns väl? Meny - Inställningar - Inaktivera ljudeffekter, på bordet alltså.

 

Att siita bedvid varandra är fusk, att ha kontakt via MSN är fusk, att prata i mobil med varandra är fusk, att sitta vis samma person med någon som man har en relation med är fusk. Självfallet skall det vara förbjudet att spela från samma IP. Av alla bord som finns i cyberrymden så måste ni sitta vid samma. Undrar varför.

 

Så om man är sämre än dig så är man en fisk? Tror du ens på det själv? Man. United är just nu ett sämre lag än Chelsea. Är det därmed ett uruselt lag?

 

Eftersom du spelar under samma nick så hoppas jag att SvS noterar att du sitter med andra personer på MSN under pågående spel. Tyvärr kommer SvS inte göra någonting eftersom dom har inte ens en existerande fraud-avdelning. Man satsar allt på marknadsföring. Har ni hört att SvS någonsin har fångat någon fuskare. Enligt vad jag har hört så har dom fått fall serverad på silverfat men inte gjort något (förrutom att han fick stänga ner ett av sina många konton). SvS är fuskarnas paradis.

 

Som SunTzu kan man spela med kompisar som man pratar med på MSN. Man får aldrig se hålkorten hos förlorande spelare. Detta är något som Ken Lenard har hittat på. En av Sveriges största fuskare och myglare. Undrar varför? Om jag har förstått det rätt så kan man i livepoker begära att se motståndarens kort. Detta får man inte på SvS. Man tillåter botar om ni vill bygga någon.

 

PokerStars försöker i alla fall stoppa fusket. Tyvärr är dom chanslösa. Men om jag spelar där så kan jag i alla fal lundvika ryssar. Tyvärr verkar inte PokerStars bry sig i att man registrerar sin hemort som XXXX eller MyMothersAss. Det måste vara hur enkelt som helst att upptäcka detta i en databassökning. På SvS visar man inte ens vilken kommun man kommer från. Jag påstår att den valigste frmen av collution hittar man bara genom att jämföra adress/ålder. Sitter det två 19-åringar från Glommersträsk vid samma bord så känner dom varandra och då är det fuffens på gång. Men inte ens en sådan grundläggande sökning kan man göra på SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att siita bedvid varandra är fusk, att ha kontakt via MSN är fusk, att prata i mobil med varandra är fusk, att sitta vis samma person med någon som man har en relation med är fusk. Självfallet skall det vara förbjudet att spela från samma IP. Av alla bord som finns i cyberrymden så måste ni sitta vid samma. Undrar varför.

 

Så om man är sämre än dig så är man en fisk? Tror du ens på det själv? Man. United är just nu ett sämre lag än Chelsea. Är det därmed ett uruselt lag?

 

Eftersom du spelar under samma nick så hoppas jag att SvS noterar att du sitter med andra personer på MSN under pågående spel. Tyvärr kommer SvS inte göra någonting eftersom dom har inte ens en existerande fraud-avdelning. Man satsar allt på marknadsföring. Har ni hört att SvS någonsin har fångat någon fuskare. Enligt vad jag har hört så har dom fått fall serverad på silverfat men inte gjort något (förrutom att han fick stänga ner ett av sina många konton). SvS är fuskarnas paradis.

 

Som SunTzu kan man spela med kompisar som man pratar med på MSN. Man får aldrig se hålkorten hos förlorande spelare. Detta är något som Ken Lenard har hittat på. En av Sveriges största fuskare och myglare. Undrar varför? Om jag har förstått det rätt så kan man i livepoker begära att se motståndarens kort. Detta får man inte på SvS. Man tillåter botar om ni vill bygga någon.

 

PokerStars försöker i alla fall stoppa fusket. Tyvärr är dom chanslösa. Men om jag spelar där så kan jag i alla fal lundvika ryssar. Tyvärr verkar inte PokerStars bry sig i att man registrerar sin hemort som XXXX eller MyMothersAss. Det måste vara hur enkelt som helst att upptäcka detta i en databassökning. På SvS visar man inte ens vilken kommun man kommer från. Jag påstår att den valigste frmen av collution hittar man bara genom att jämföra adress/ålder. Sitter det två 19-åringar från Glommersträsk vid samma bord så känner dom varandra och då är det fuffens på gång. Men inte ens en sådan grundläggande sökning kan man göra på SvS.

 

Jag har också sett många misstänkta spel mellan SunTzu och Garuch, borde inte svs reprs i den här tråden kunna föra det här vidare och stänga av honom? Det är ju uppenbart att han och garuch hjälper varandra på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju allvarliga problem EH! Jag är glad att du inte vet var andra spelare bor, du skulle väl gå lös med din AK från hemvärnet varje gång du har 51% och förlorar...

 

Att siita bedvid varandra är fusk, att ha kontakt via MSN är fusk, att prata i mobil med varandra är fusk, att sitta vis samma person med någon som man har en relation med är fusk. Självfallet skall det vara förbjudet att spela från samma IP. Av alla bord som finns i cyberrymden så måste ni sitta vid samma. Undrar varför.

 

Så om man är sämre än dig så är man en fisk? Tror du ens på det själv? Man. United är just nu ett sämre lag än Chelsea. Är det därmed ett uruselt lag?

 

Eftersom du spelar under samma nick så hoppas jag att SvS noterar att du sitter med andra personer på MSN under pågående spel. Tyvärr kommer SvS inte göra någonting eftersom dom har inte ens en existerande fraud-avdelning. Man satsar allt på marknadsföring. Har ni hört att SvS någonsin har fångat någon fuskare. Enligt vad jag har hört så har dom fått fall serverad på silverfat men inte gjort något (förrutom att han fick stänga ner ett av sina många konton). SvS är fuskarnas paradis.

 

Som SunTzu kan man spela med kompisar som man pratar med på MSN. Man får aldrig se hålkorten hos förlorande spelare. Detta är något som Ken Lenard har hittat på. En av Sveriges största fuskare och myglare. Undrar varför? Om jag har förstått det rätt så kan man i livepoker begära att se motståndarens kort. Detta får man inte på SvS. Man tillåter botar om ni vill bygga någon.

 

PokerStars försöker i alla fall stoppa fusket. Tyvärr är dom chanslösa. Men om jag spelar där så kan jag i alla fal lundvika ryssar. Tyvärr verkar inte PokerStars bry sig i att man registrerar sin hemort som XXXX eller MyMothersAss. Det måste vara hur enkelt som helst att upptäcka detta i en databassökning. På SvS visar man inte ens vilken kommun man kommer från. Jag påstår att den valigste frmen av collution hittar man bara genom att jämföra adress/ålder. Sitter det två 19-åringar från Glommersträsk vid samma bord så känner dom varandra och då är det fuffens på gång. Men inte ens en sådan grundläggande sökning kan man göra på SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll kl 19.00 kan du se SM-finalen i Duell live här på http://www.pokersm2010.se/live

 

Efter nattens och dagens paus återupptas nu spelet och samtliga spelare påbörjar sina duell-matcher med 64 000 marker framför sig. Det här är de 32 kvarvarande spelarna:

_pkrplaya_

_illusion_

Zoltania

TryMe

Tiltmarkus

sponi

Snusarn

SKSKSK

Simon13

sigma88

Raz74

Quenni

mOht

Lassiter..

Johanna22

Girönn

eddd

EatMyBajs

Deltagaren

Danny905

dankiiii

dadoPrso

Coppen123

Connoisseu

Castillen

Berlock

banken

Bakdörr

Annapanna

abgkisen

AAdAnAA

<|-_-|>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, du måste ju trolla. Du kan omöjligen vara seriös.

 

Det finns knappt en person på PF som inte har någon annan pokerspelare på sin MSN. På vilket sätt är det fusk, om man inte delar händer/softplayar? Du säger att någon borde säga till om att jag och Garuch spelat tillsammans? Skulle du läst tråden skulle du sett att jag redan mailat SvS och sagt till dom, och enligt dom själva kollar dom därför extra noga. Jag utgår från att det är sant, iaf när man "manuellt" säger till dom. (Och inte bara är ett internettroll som flamear, som i ditt fall. Då förstår jag att dom skiter i att lyssna).

 

Det finns inte massa bra bord igång på SvS en Tisdag kl 5. Så nej, om jag ska undvika att spela med dom ~10 SvS grinders jag har på MSN, så skulle jag knappast kunna spela på SvS alls. Det fanns under en tid en grindkanal i IRC, där en bunt 0.50/1 grinders satt på. Dom skulle alla autobannas, eftersom dom har möjlighet att snacka med varandra om händer? Om du allvarligt tror att jag colludar, dra ut ett par av alla dom massor av händer jag isf fuskat på och PMa.

 

Ja, alla som jag har edge på är fiskar för mig. Alla som har edge på mig ser mig som en fisk.

 

Vill du tjafsa vidare, så starta en ny tråd. Det här är off-topic nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onsdagsnätter och spelklienten

Det har dykt upp några frågor om stängningen på onsdagsnätter. Det är ju fortfarande så att vi en gång i veckan måste stänga ner Pokern på grund av service och underhåll i Svenska Spels datasystem. Detta sker varje tidig onsdagsmorgon och normalt pågår underhållet i 2 timmar. Naturligtvis är det inte optimalt och vi strävar för att kunna erbjuda öppettiderna 24/7. När det gäller utvecklingen av vår spelklient justerar och förbättrar vi den löpande tillsammans med Boss Media. Det är avancerad programmering och systemutveckling med långa processer. Och bara så ni vet, det är högt prioriterat hos oss att lyssna på alla våra spelare för att kunna erbjuda det bästa möjliga i vår klient för att utveckla pokern.

 

Idag gratulerar vi ännu en SM-vinnare - Quenni som vann Duell igår

Det blev Quenni som tog hem SM-titeln i Duell efter drygt en halvtimmes finalborsdsspel igår kväll. Quenni har även en tredjeplats i årets SM-final i 7-kort stöt på sin meritlista.

 

1 Quenni - 53 287 kronor

2 Snusarn - 27 709 kronor

3 _illusion_ - 14 920 kronor

4 Tiltmarkus - 14 920 kronor

5 sigma88 - 6 820 kronor

6 _pkrplaya_ - 6 820 kronor

7 Girönn - 6 820 kronor

8 Annapanna - 6 820 kronor

 

Här kan du se ett sammandrag från gårdagens Duell: http://www.pokersm2010.se/live

 

Ikväll Omaha och på lördag är det dags för huvudfinal

Ett rekordstort deltagande i Omaha som pågår just nu med en prispott på 308.700 kr och spelas ner till finalbordet ikväll. Efter paus återupptar vi sedan den livesända finalen imorrn fredag kl 19:00.

 

Sedan är det bara den stora huvudfinalen kvar med start på lördag 13/11 kl 18.00. Köp dig in direkt eller ta chansen via satelliterna som finns i pokerklienten under fliken "Turneringar-->Satellit".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...