Lirardanne Postad 27 April , 2011 Rapport Postad 27 April , 2011 Sänk max buy-in till 50bb, blir mycket mer all-in action vilket är skoj. Sen kan ni höja raken till 5 % också så att den blir bransch-standard. Sen kan ni stänga klienten från kl 22 på kvällen till 16 på eftermiddan, så att folk sköter sin sömn och sitt jobb. En vinst-spärr vore också bra så inte dom bra spelarna vinner för mycket av dom lite sämre spelarna. Vinna max 100bb per 24h, sen blir man spärrad i 24 timmar. Citera
Partyjack Postad 27 April , 2011 Rapport Postad 27 April , 2011 för låg trafik på sidan för att ens tänka på att lägga in fler pokerformer än vad det redan är. blir det för utspritt så att det bara finns nåt bord av varje så kommer folk tillslut tröttna och byta klient Precis detta satt jag och tänkte på, mkt bra skrivet imo. Citera
Slaktavfall Postad 27 April , 2011 Rapport Postad 27 April , 2011 Hej Svenska Spel Jag tycker att det låter som en jättebra idé att minska maxinköpet. Som det är idag förlorar ni många spelare på att de stora stackarna skrämmer de gto-spelande shortstackarna. Ni skulle få mycket mer nöjesspelare om ni gjorde det mindre skrämmande att spela! Jag hejar på dig Robin! Du heter väl Robin? Kram på dig Robin! PS, jag misstänker att han PartyJack använder HUD för att ta beslut om bet, check eller fold i realtid. Hur ska jag gå vidare med ärendet? Jag har också starka misstankar om Bjoelle. Antar att ni kan få fram "running processes" samt kolla uname -a / ps aux med mjukvaran? Det kan man på de andra bossklienterna. Borde vara en smal sak att kolla upp Bjoelle och PartyJack imo. Citera
Baver Postad 27 April , 2011 Rapport Postad 27 April , 2011 Behåll 200 bb borden, vill folk köpa in sig för 100 bb så kan dom göra det. Citera
Level Postad 27 April , 2011 Rapport Postad 27 April , 2011 Förslaget är ju helt befängt. Shortstackarna har ju en teoretisk edge mot övriga bordet, och vill ändå ändra max buyin? Hatar de pengar? Personligen hade jag gärna köpt in för 400bb men det lär ju aldrig hända.. Citera
bjoelle Postad 27 April , 2011 Rapport Postad 27 April , 2011 Hej Svenska Spel Jag tycker att det låter som en jättebra idé att minska maxinköpet. Som det är idag förlorar ni många spelare på att de stora stackarna skrämmer de gto-spelande shortstackarna. Ni skulle få mycket mer nöjesspelare om ni gjorde det mindre skrämmande att spela! Jag hejar på dig Robin! Du heter väl Robin? Kram på dig Robin! PS, jag misstänker att han PartyJack använder HUD för att ta beslut om bet, check eller fold i realtid. Hur ska jag gå vidare med ärendet? Jag har också starka misstankar om Bjoelle. Antar att ni kan få fram "running processes" samt kolla uname -a / ps aux med mjukvaran? Det kan man på de andra bossklienterna. Borde vara en smal sak att kolla upp Bjoelle och PartyJack imo. Man vill ju bara krama dig. Citera
FriedLiverAttack Postad 27 April , 2011 Rapport Postad 27 April , 2011 Partyjack och andra som (förmodar jag) är vinnande regs: Det är inget hot om ni säger att ni slutar spela om SvS spel genomför vissa förändringar, snarare tvärtom. Sen om SvS förstår detta är en annan sak. Citera
Leooo Postad 27 April , 2011 Rapport Postad 27 April , 2011 Partyjack och andra som (förmodar jag) är vinnande regs: Det är inget hot om ni säger att ni slutar spela om SvS spel genomför vissa förändringar, snarare tvärtom. Sen om SvS förstår detta är en annan sak. Haha varför skulle en site va så desperata att ha kvar vinnande midstakes reggs att dom genomför förändringar för dem? Dummaste jag hört ever tror jag Citera
FriedLiverAttack Postad 27 April , 2011 Rapport Postad 27 April , 2011 Jag skrev ju indirekt att det är bra för siten om konstant vinnande spelare slutar. Därför är deras hot att sluta spela inget "hot" (och därför onödigt och meningslöst att ens uttala). Hur läser du mitt inlägg om du nu inte skojar? Citera
Mattzon Postad 27 April , 2011 Rapport Postad 27 April , 2011 Målet med svenskaspels poker är väl (förutom att tjäna pengar) att folk ska roligt och hur roligt blir det med 2-gators poker? Nej, minska INTE inköpstaket plz! Citera
Memory Postad 27 April , 2011 Rapport Postad 27 April , 2011 svammel gör ingeting alls, vare sig med inköp eller buggar då ni verkar vara oförmögna till att ändra något till det bättre. Citera
Berg101 Postad 27 April , 2011 Rapport Postad 27 April , 2011 Partyjack och andra som (förmodar jag) är vinnande regs: Det är inget hot om ni säger att ni slutar spela om SvS spel genomför vissa förändringar, snarare tvärtom. Sen om SvS förstår detta är en annan sak. Perfekt, då försvinner en hel del grinders. Svs kan ju ha 100bb samt 200bb. Där regsen kan sitta på 200xbb och byta pengar, så sitter jag kvar med fisken på 100bb. Citera
Anderssson Postad 27 April , 2011 Rapport Postad 27 April , 2011 Hej Svenska Spel Jag tycker att det låter som en jättebra idé att minska maxinköpet. Som det är idag förlorar ni många spelare på att de stora stackarna skrämmer de gto-spelande shortstackarna. Ni skulle få mycket mer nöjesspelare om ni gjorde det mindre skrämmande att spela PS, jag misstänker att han PartyJack använder HUD för att ta beslut:shock: om bet, check eller fold i realtid. Hur ska jag gå vidare med ärendet? Jag har också starka misstankar om Bjoelle. Antar att ni kan få fram "running processes" samt kolla uname -a / ps aux med mjukvaran? Det kan man på de andra bossklienterna. Borde vara en smal sak att kolla upp Bjoelle och PartyJack imo. Är det tillåtet att använda sådana program(HUD) på Svenska spel? Citera
Woarda Postad 27 April , 2011 Rapport Postad 27 April , 2011 Är det tillåtet att använda sådana program(HUD) på Svenska spel? Ja, det är det. Bedrövligt nog. Citera
Leooo Postad 27 April , 2011 Rapport Postad 27 April , 2011 Ja, det är det. Bedrövligt nog. Samt alla andra sidor som finns. Citera
diazo Postad 27 April , 2011 Rapport Postad 27 April , 2011 Perfekt, då försvinner en hel del grinders. Svs kan ju ha 100bb samt 200bb. Där regsen kan sitta på 200xbb och byta pengar, så sitter jag kvar med fisken på 100bb. Ja precis, för fisken tableselectar och startar inte bara upp första bästa bord till skillnad från regs som bara slumpar upp första bästa 200xbb bord bara för att... Citera
jlnsn Postad 27 April , 2011 Rapport Postad 27 April , 2011 Sänk max buy-in till 50bb, blir mycket mer all-in action vilket är skoj. Sen kan ni höja raken till 5 % också så att den blir bransch-standard. Sen kan ni stänga klienten från kl 22 på kvällen till 16 på eftermiddan, så att folk sköter sin sömn och sitt jobb. En vinst-spärr vore också bra så inte dom bra spelarna vinner för mycket av dom lite sämre spelarna. Vinna max 100bb per 24h, sen blir man spärrad i 24 timmar. +1 Citera
Penils Postad 28 April , 2011 Rapport Postad 28 April , 2011 Behåll 200 bb max buy in. Låt folk få bestämma själva om dom vill köpa in för mindre. Det finns ju massor med mico-micro bord för dom som tycker att 100 kr är för mycket att spela bort på en gång. Citera
Partyjack Postad 28 April , 2011 Rapport Postad 28 April , 2011 Haha varför skulle en site va så desperata att ha kvar vinnande midstakes reggs att dom genomför förändringar för dem? Dummaste jag hört ever tror jag De behöver ju uppenbarligen hjälp att fatta beslut kring spelet, och bevisligen lyssnar de på folk som tar pokern seriöst vilket jag tycker verkar vettigt. Plocka bort alla micro/low/midstake-grinders på SvS så får du se hur mkt som finns kvar sen.. Sajten kommer inte rulla länge på bara shortstackfisk och enstaka överbetalda 60/10-tomtar. Sen finns det väl ingen som "hotat" med något för att få igenom en förändring, bara för att motverka en stor jävla försämring och det känns det som att ansvariga verkar (bör iaf?) ha tagit åt sig av. Citera
SasaMatic Postad 28 April , 2011 Rapport Postad 28 April , 2011 snälla släpp frågan och allt kring den för helvete Citera
doboj Postad 28 April , 2011 Rapport Postad 28 April , 2011 Ett maxinköp på 40-50bb låter rimligt. Citera
doboj Postad 28 April , 2011 Rapport Postad 28 April , 2011 Vi kanske också ska göra som så att en all-in är en all-in oavsett hur mycket pengar du har? Så har du bara 10kr och går all-in kostar det mig fortfarande min femhunka att syna? OBS, SVS, JAG SKÄMTAR, DET ÄR INGET SERIÖST FÖRSLAG, OBS Och vinner du potten på 510 kr ska du betala 33% i skatt också, för att till slut ha äran att tex. tanka lite bensin där skatten idag är på ca 300%! Citera
Anderssson Postad 28 April , 2011 Rapport Postad 28 April , 2011 Jag vill ha 100xBB bord, bra ide Svenska Spel. När kommer uppdateringen? Hallå? Finns det ingen Svenska Spel representant här? Citera
doboj Postad 28 April , 2011 Rapport Postad 28 April , 2011 Jag vill ha 100xBB bord, bra ide Svenska Spel. När kommer uppdateringen? Jag vill ha ett på 80xBB och ett på 150xxBB också. Jag vill också, i jämställdhetens namn, döpa dessa bord till Karl, Daniel osv. Varför inte bara köpa in med 100bb Andersson!? Du kan ju inte förlora mer oavsett hur många bb andra sitter med. SvS är för litet för massa bordsalternativ. Citera
TheoL Postad 28 April , 2011 Rapport Postad 28 April , 2011 Jag vill ha ett på 80xBB och ett på 150xxBB också. Jag vill också, i jämställdhetens namn, döpa dessa bord till Karl, Daniel osv. Varför inte bara köpa in med 100bb Andersson!? Du kan ju inte förlora mer oavsett hur många bb andra sitter med. SvS är för litet för massa bordsalternativ. Exakt Citera
Recommended Posts