Gå till innehåll

En spelare har suttit med skattemyndigeheten idag!


Pesse

Recommended Posts

Hej !

 

Har en polare som har suttit med skattemyndigheten hela dagen idag och försökt förklara belopp på 1000 tals dollar fast han inte har något jobb.

 

Han övertrakaserade sitt konto och sen började de kolla hans transaktioner och hittade en del lustiga utlänska stora belopp.

 

Återkommer då jag har mer info i detta "mål".

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det var mer över benämningen "övertrakaserar" Fedorov undrade. Inte hur en övertrassering går till. ;) Fast jag kanske inte hajjade din dubbelironi? :D

 

[edit] Vid närmare granskning av ditt inlägg (framförallt angående frugan din) så hajjade du nog den. Mitt inlägg får stå kvar ändå. :) [/edit]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej !

 

Har en polare som har suttit med skattemyndigheten hela dagen idag och försökt förklara belopp på 1000 tals dollar fast han inte har något jobb.

 

Han övertrakaserade sitt konto och sen började de kolla hans transaktioner och hittade en del lustiga utlänska stora belopp.

 

Återkommer då jag har mer info i detta "mål".

 

* RP - QoS *

 

Hur det än är med detta fall kan jag med all säkerhet säga att det är ovanligt att en persons banktransaktioner granskas av SKV.

 

Även om det händer så är det som sagt ovanligt och inget som kommer att drabba var och varannan spelare som tar ut via wire transfer.

 

Ska dock bli intressant att läsa fortsättningen.

 

//M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej !

 

Inte direkt , bara att de har gått tillbaka och hittat belopp 2 år tillbaka i tiden. Han riskerar att få betala ca 100 tusen om han inte kan förklara de här på något sätt. Mer möten ska hållas, mer info kommer om hur det går. Spelaren har inte haft något inkomst det senaste året från något riktigt arbete.

 

Hoppas sen bara de inte drar igång någon typ av spårning av transaktioner(företagsnamn) bland övriga svenskar. De får kanske inte göra någon sådan här allmän grej ??

 

Faktiskt glad nu att man har använt Neteller till sina uttag de sista 2 åren.

 

Återkommer med info då jag vet mer. Vi kan ju hoppas att det löser sig , ser dock faktistk ganska mörk ut nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

å hur mycket skatt får man betala på 100 tusen om man inte har haft någon annan inkomst att tala om de senaste åren????

Varför skulle skattemyndigheten vara intresserad av sådana småbelopp?

Dessutom så KAN han väl förklara vart pengarna härrör ifrån, eller?

Har väldigt svårt för att tro att det sitter någon lokal skattemyndighet i Malmö och försöker driva ett litet ärende till någon form av prejudikat.

Skattemyndigheten lägger möjligtvis resurser på att kartlägga folk med VÄLDIGT fina bilar, båtar eller bostäder samtidigt som man redovisar låg inkomst.

Det som kan ställa till det är väl snarare om man uppburit något stöd, typ soc eller A-kassa eller varit sjukskriven pga av ryggont eller mus-arm eller liknande? Då kan man kanske bli åtalad för bedrägeri. Men i det fallet är det väl inte skattemyndigheten som är stakeholder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom så har jag väldigt svårt att tro att någon affärsdrivande bank skulle ha resurser att sitta och kolla privatpersoners kontotransaktioner. I denna värld med EU och fri rörlighet av kapital plus det stora antalet invandrare som skickar pengar till släkt i stt gamla hemland.

 

Mycke koll blire isf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...