Pesse Postad 11 November , 2004 Rapport Postad 11 November , 2004 Hej ! Har en polare som har suttit med skattemyndigheten hela dagen idag och försökt förklara belopp på 1000 tals dollar fast han inte har något jobb. Han övertrakaserade sitt konto och sen började de kolla hans transaktioner och hittade en del lustiga utlänska stora belopp. Återkommer då jag har mer info i detta "mål". * RP - QoS * Citera
wizkey Postad 11 November , 2004 Rapport Postad 11 November , 2004 Aj, aj. Låter inte bra. Väntar ivrigt på mer info. Citera
Hjort Postad 11 November , 2004 Rapport Postad 11 November , 2004 Men, han hade alltså gjort något annat än att överföra stora belopp för att väcka uppmärksamheten hos banknissarna? Om jag förstod rätt så hade han försökt ta ut ett mycket större belop än vad som fanns på kontot och då började de undersöka hans historik. Stämmer det? Citera
gdaily Postad 11 November , 2004 Rapport Postad 11 November , 2004 Troligtvis banken som fattade misstankar när han övertrasserade. Bankerna är nämligen skyldig att anmäla alla misstankar om pengatvätt... Citera
Caines Postad 11 November , 2004 Rapport Postad 11 November , 2004 OJ!! Är det skattemyndigheten i Malmö? Isåfall är det nog dags att sluta att använda "Bank Transfer" Citera
LuckyRiver Postad 11 November , 2004 Rapport Postad 11 November , 2004 Finns det någonstanns man kan läsa om detta? eller är det bara personliga kontakter? Citera
gdaily Postad 11 November , 2004 Rapport Postad 11 November , 2004 Jag har alltid sagt att 4% skatt på Neteller är fan så mycket billigare och mindre krångel än 30-50% på RSV Citera
TheMadSwede Postad 11 November , 2004 Rapport Postad 11 November , 2004 Finns det något prejudikat i Sverige? Har letat men inte hittat varesig bågot mål eller dom gällande poker vinster. Någon som har sett något? Citera
baller Postad 11 November , 2004 Rapport Postad 11 November , 2004 Nä. det finns inga prejudikat. Det finns inte heller några rekommendationer, pm, memo, info blad eller något annat som skatteverket har att jobba efter än så länge... Kan hända att det kommer upp en diskussion internt senare när det börjar bli mer vanligt och mer aktuellt. Citera
MrFroggyX Postad 12 November , 2004 Rapport Postad 12 November , 2004 Oj.. Mycket intressant!! Uppdatera väldigt gärna när du har mera info! Citera
Fedorov Postad 12 November , 2004 Rapport Postad 12 November , 2004 Hur övertrakaserar man ett konto????? Citera
anth Postad 12 November , 2004 Rapport Postad 12 November , 2004 Hur övertrakaserar man ett konto????? Jag vet inte hur man gör, men jag vet att det händer. Det brukar inträffa varje gång min fru lånar mina kort... Jag förstår fortfarnde inte hur hon bär sig åt, jag får bara "uttag/köp nekas" om jag provar. Citera
eroz Postad 12 November , 2004 Rapport Postad 12 November , 2004 Tror det var mer över benämningen "övertrakaserar" Fedorov undrade. Inte hur en övertrassering går till. Fast jag kanske inte hajjade din dubbelironi? [edit] Vid närmare granskning av ditt inlägg (framförallt angående frugan din) så hajjade du nog den. Mitt inlägg får stå kvar ändå. [/edit] Citera
m_sjoberg78 Postad 12 November , 2004 Rapport Postad 12 November , 2004 Hej ! Har en polare som har suttit med skattemyndigheten hela dagen idag och försökt förklara belopp på 1000 tals dollar fast han inte har något jobb. Han övertrakaserade sitt konto och sen började de kolla hans transaktioner och hittade en del lustiga utlänska stora belopp. Återkommer då jag har mer info i detta "mål". * RP - QoS * Hur det än är med detta fall kan jag med all säkerhet säga att det är ovanligt att en persons banktransaktioner granskas av SKV. Även om det händer så är det som sagt ovanligt och inget som kommer att drabba var och varannan spelare som tar ut via wire transfer. Ska dock bli intressant att läsa fortsättningen. //M Citera
kidkurry Postad 12 November , 2004 Rapport Postad 12 November , 2004 Mobbing av såväl personer som konton leder alltid till tråkigheter Citera
Macaronis Postad 12 November , 2004 Rapport Postad 12 November , 2004 Har en god vänn som har jobbat på bank i många år och enligt henne är det väldigt ovanligt att banken rapporterar om mystiska belopp till Skattemyndigheten. Det gäller främst riktigt höga belopp och då uppemot femsiffriga belopp som hon trodde kan ligga i riskzonen. Citera
MAC Postad 12 November , 2004 Rapport Postad 12 November , 2004 Med femsiffrigt menar du då att de börjar kolla belopp redan vid 10000? Eller menade du sexsiffriga belopp? Citera
Kraxe Postad 12 November , 2004 Rapport Postad 12 November , 2004 Med femsiffrigt menar du då att de börjar kolla belopp redan vid 10000? Eller menade du sexsiffriga belopp? Precis, blev också lite fundersam där. Citera
Macaronis Postad 12 November , 2004 Rapport Postad 12 November , 2004 Skrev fel.. Tänkte på nollorna istället för siffrorna. Ska vara sex siffror, dvs 100 000 Citera
Papa Kubo Postad 15 November , 2004 Rapport Postad 15 November , 2004 Pesse, har du någon update åt oss? Citera
Pesse Postad 15 November , 2004 Författare Rapport Postad 15 November , 2004 Hej ! Inte direkt , bara att de har gått tillbaka och hittat belopp 2 år tillbaka i tiden. Han riskerar att få betala ca 100 tusen om han inte kan förklara de här på något sätt. Mer möten ska hållas, mer info kommer om hur det går. Spelaren har inte haft något inkomst det senaste året från något riktigt arbete. Hoppas sen bara de inte drar igång någon typ av spårning av transaktioner(företagsnamn) bland övriga svenskar. De får kanske inte göra någon sådan här allmän grej ?? Faktiskt glad nu att man har använt Neteller till sina uttag de sista 2 åren. Återkommer med info då jag vet mer. Vi kan ju hoppas att det löser sig , ser dock faktistk ganska mörk ut nu. Citera
Papa Kubo Postad 15 November , 2004 Rapport Postad 15 November , 2004 Att de skulle söka igenom alla svenska bankkonton efter exempelvis insättningar med avsändaren MULTICASH låter fullständigt osannolikt. De här hundratusen han måste betala - är det bara lite för sen skatt eller är det någon slags böter? Citera
kidkurry Postad 15 November , 2004 Rapport Postad 15 November , 2004 å hur mycket skatt får man betala på 100 tusen om man inte har haft någon annan inkomst att tala om de senaste åren???? Varför skulle skattemyndigheten vara intresserad av sådana småbelopp? Dessutom så KAN han väl förklara vart pengarna härrör ifrån, eller? Har väldigt svårt för att tro att det sitter någon lokal skattemyndighet i Malmö och försöker driva ett litet ärende till någon form av prejudikat. Skattemyndigheten lägger möjligtvis resurser på att kartlägga folk med VÄLDIGT fina bilar, båtar eller bostäder samtidigt som man redovisar låg inkomst. Det som kan ställa till det är väl snarare om man uppburit något stöd, typ soc eller A-kassa eller varit sjukskriven pga av ryggont eller mus-arm eller liknande? Då kan man kanske bli åtalad för bedrägeri. Men i det fallet är det väl inte skattemyndigheten som är stakeholder? Citera
kidkurry Postad 15 November , 2004 Rapport Postad 15 November , 2004 EDIT Sorry. "betala 100 000" är annat än att betala skatt på 100 000, men mitt resonemang kvarstår ändå till stora delar. Citera
kidkurry Postad 15 November , 2004 Rapport Postad 15 November , 2004 Dessutom så har jag väldigt svårt att tro att någon affärsdrivande bank skulle ha resurser att sitta och kolla privatpersoners kontotransaktioner. I denna värld med EU och fri rörlighet av kapital plus det stora antalet invandrare som skickar pengar till släkt i stt gamla hemland. Mycke koll blire isf Citera
Recommended Posts