Loveless Postad 11 Januari , 2007 Rapport Share Postad 11 Januari , 2007 Så du tycker att supportpersonal ska hålla reda på lagstiftningen i världens 200+ länder, plus att flertalet har varierande skattesatser över sina delstater? Det troliga är att du slipper straffskatter om du har följt information som kan anses vara trovärdig, skatt och ränta lär du få betala oavsett. Trovärdig källa är någon som kan antas vara insatt i svensk skattelagstiftning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vrakman Postad 11 Januari , 2007 Rapport Share Postad 11 Januari , 2007 Så du tycker att supportpersonal ska hålla reda på lagstiftningen i världens 200+ länder, plus att flertalet har varierande skattesatser över sina delstater? Det troliga är att du slipper straffskatter om du har följt information som kan anses vara trovärdig, skatt och ränta lär du få betala oavsett. Trovärdig källa är någon som kan antas vara insatt i svensk skattelagstiftning. Är det orimligt att få korrekta svar på en relativt central fråga? Är det rimligt att man ska få "chanssvar" av supporten? Vet de inte, bör de väl lämna ärendet uppåt i organisationen? Är det orimligt? Mitt antagande blir ivf att ett företag som på sin hemsida anger att pokervinster genererade på "deras" pokerklient inte behöver beskattas för EU-medborgare är insatta i svensk skattelagstiftning. Förstår inte varför man skulle behöva betala ränta isf? Är du en trovärdig källa? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 11 Januari , 2007 Rapport Share Postad 11 Januari , 2007 Nej, jag är ingen trovärdig källa. Jag baserar bara mitt uttalande på vad som sagts i denna tråd innan. Enligt skatteverket är nog bara skatteverket en trovärdig källa, och knappt det ens (dvs, ett uttalande ifrån dem behöver inte nödvändigtvis vara korrekt). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
steff Postad 11 Januari , 2007 Rapport Share Postad 11 Januari , 2007 Är det detta avtalet som du menar cOP eller finns det något annat som du syftar till ? EU:s tullunion omfattar i stort sett samma geografiska område som de 27 medlemsländerna och Turkiet. De områden som tillhör medlemsländerna men som INTE omfattas av tullunionen är följande: Färöarna och Grönland (som tillhör Danmark). Ön Helgoland och Büsingens territorium (som tillhör Tyskland). De nordafrikanska enklaverna Ceuta och Melilla (som tillhör Spanien). De franska öarna Mayotte och Saint-Pierre-et-Miquelon (De utomeuropeiska departementen Franska Guyana, Guadelope, Martinique och Réunion omfattas dock av tullunionen). Kommunerna Livigno, Campione d'Italia samt de italienska delarna av Luganosjön (som tillhör Italien). De karibiska öarna Aruba och Nederländska Antillerna (som tillhör Nederländerna). Den brittiska kronkolonin Gibraltar (Isle of Man och kanalöarna omfattas dock av tullunionen). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LillaRue Postad 13 Januari , 2007 Rapport Share Postad 13 Januari , 2007 Hej, ska försöka göra en insats men skulle behöva lite hjälp Exempel: sunpoker.com När man installerar klienten så får man godkänna ett avtal. Det är ett avtal mellan mig som kund och service providers(vilka är: Ecash Direct, Peak Entertainment och Wagerlogic) Ecash håller koll på pengarna och hör troligen hemma i EU(antingen UK eller Cypern) - väntar fortfarande mailsvar. Wagerlogic är en del av Cryptologic som är hemmahörande i USA(tror jag) "PEAK possesses all required authority to offer the Games to the public under Central Government Resolution of the Governor of the Netherlands Antilles" Det är väl bara den sista service providern jag behöver bry mig om i detta fall? De har licensen i "Netherlands Antilles" och jag bör kolla om hela företaget hör hemma där, sen är det grönt? Tack för svar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 13 Januari , 2007 Rapport Share Postad 13 Januari , 2007 Netherlands Antilles - men det är trolgien dom som annordnar/arrangerar spelet. Tyvärr är det så att Nederlänska antillerna tillhör "de utomeuropeiska territorierna osv" som skatteverket anser inte vara del av EU i den omfattning att det är skattefritt. Så det är inte skattefritt. (kortfattat, men se tidigare texter och utlägg om utomeuropeiska territorierna osv, har tidigare skrivit ett inlägg om detsamma och vad Skatteverkets huvudkontor anser om dessa territorier lite längre upp på denna sida.) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 16 Januari , 2007 Rapport Share Postad 16 Januari , 2007 Read it and weep... Skatteverkat tolkar inte de "liknande avtal" kunna tillämpas här iaf... Frågan är väl om detta håller i domstol. Vad tror de juridiskt insatta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinden Postad 16 Januari , 2007 Rapport Share Postad 16 Januari , 2007 Frågan är väl om detta håller i domstol. Vad tror de juridiskt insatta? De som är bäst juridiskt insatta i detta ärende är naturligtvis juristerna på skatteverket. Så att deras bedömning håller i en domstol är minst sagt en lågoddsare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinden Postad 16 Januari , 2007 Rapport Share Postad 16 Januari , 2007 Förövrigt borde alla siter med hemvist på Nederländska antillerna flyttas till icke skattefria siter. Tills saken blivit prövad i domstol är det skatteverkets tolkning som gäller. Punkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 16 Januari , 2007 Rapport Share Postad 16 Januari , 2007 Det står ganska tydligt att skatteverket anser att dessa siter inte är skattefria, men visst... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinden Postad 17 Januari , 2007 Rapport Share Postad 17 Januari , 2007 Det står ganska tydligt att skatteverket anser att dessa siter inte är skattefria, men visst... Om skatteverket anser att dessa siter inte är skattefria, så finns det väl ingen anledning att de sorterar under skattefria siter, trots asterixen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 17 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 Januari , 2007 De som är bäst juridiskt insatta i detta ärende är naturligtvis juristerna på skatteverket. Så att deras bedömning håller i en domstol är minst sagt en lågoddsare. Mjä, juristerna på skatteverket är skatteexperter, inte EU-experter. De på EU-upplysningen håller iaf inte med om skatteverkets tolkning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
granath Postad 18 Januari , 2007 Rapport Share Postad 18 Januari , 2007 Sportingbet är inte skattefritt. http://www.pokerforum.nu/forum/showpost.php?p=556424&postcount=2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 18 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2007 Sportingbet är inte skattefritt. http://www.pokerforum.nu/forum/showpost.php?p=556424&postcount=2 Nä, det har redan konstaterats tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
granath Postad 18 Januari , 2007 Rapport Share Postad 18 Januari , 2007 Nä, det har redan konstaterats tidigare. Ok sry. Första sidan verkar inte uppdaterats på ett tag men antar att det som står där fortfarande är aktuellt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ankan666 Postad 22 Januari , 2007 Rapport Share Postad 22 Januari , 2007 Parbet har bytt till cryptonätet och så här står det i avtalet: "These terms and conditions (the "Agreement") constitute a legally binding agreement between: You, the End User; ECash Direct ("ECash Direct"); Parbet.com Ltd ("Parbet.com") and WagerLogic Limited ("WagerLogic"). " Avtalet verkar alltså stå mellan mig och parbet.com, där parbet hävdar att dom bedriver verksamheten från malta. Jag är lite osäker hur jag ska tolka att avtalet även står mellan mig och Wagerlogic (wagerlogic gör mjukvaran, rätt?), påverkar detta skattesituationen? Nu när parbet har dumpat TAIN är det väl längre inget tvivel om att det är skattefritt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kissemissen Postad 24 Januari , 2007 Rapport Share Postad 24 Januari , 2007 Tja har letat som satan efter inlägget men hittar det inte. Tyckte iaf att jag såg någonstans att Ocean Poker (ipoker) var skattefritt. Någon som vet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patruck Postad 24 Januari , 2007 Rapport Share Postad 24 Januari , 2007 Spelar på pokerstars. Om jag skulle ta ut några tusen kronor, behöver jag skatta då? Hur gör man då för att betala skatt på vinsten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 24 Januari , 2007 Rapport Share Postad 24 Januari , 2007 Ja, du ska skatta för vinster på pokerstars, men det är inte beroende av hur mycket du plockar ut, utan just hur stor bruttovinst du har. Kontakta ditt skattekontor och fråga hur du ska göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sync Postad 24 Januari , 2007 Rapport Share Postad 24 Januari , 2007 Varför spelar man på en icke skattefri sajt? Vill man betala skatt på sin poker-vinst? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
checkamat Postad 24 Januari , 2007 Rapport Share Postad 24 Januari , 2007 Varför spelar man på en icke skattefri sajt? Vill man betala skatt på sin poker-vinst? kanske för att ytterst få bryr sig om att betala skatt ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sync Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 kanske för att ytterst få bryr sig om att betala skatt ? aha, trodde det var obligatoriskt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freddola Postad 26 Januari , 2007 Rapport Share Postad 26 Januari , 2007 Hur många här har betalat skatt på sajter utanför eu på säg summor runt. 0-1 000 000 kr. Hur mycket kan man ta ut innan skatteverket kanske intresserar sig av en? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 27 Januari , 2007 Rapport Share Postad 27 Januari , 2007 hej, jag har en fråga agående noIQpoker.com http://www.noiqpoker.com is wholly owned and operated by Flop Group Limited Company details: FlopGroup Ltd Vincenti Buildings Suite 363 14/19 Strait Street Valletta VLT 08 Malta Malta Law Malta has clear laws regarding gambling on the Internet and the Maltese authorities have high demands and rigorous monitoring of betting companies, which increases security for NoIQPoker ’s members. NoIQPoker.com pays tax in Malta and the business is managed in strict accordance with Maltese law. Currently, NoIQPoker is operative in the Europen market as well as the Usa market You as a costumer have the responsibility to observe the national law of their country regarding possible gambling prohibitions, and also that online gambling is only permitted for adults enligt än affe är denna sajt en "eu-sajt" och skattefri.. men jag är tveksam, räcker denna infon för att avgöra om den är det? de verkar ju iaf driva sin verksamhet från malta.. men det spelar väl ingen roll egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 27 Januari , 2007 Rapport Share Postad 27 Januari , 2007 bestpoker fortfarande skattefritt nu när de ej är med i b2b längre? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts