Gå till innehåll

NLT - Fingerad hand


Recommended Posts

  • Svars 73
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Fi (som gillar att vara oberäknelig...haha) gjorde kanske ett annorlunda move i den här handen ;-) men nu är det som det är och...:

 

När vi raisar på rivern så tycker iallafall jag att vi säger:

Jag är inte rädd för en eventuell triss.

Rätt eller fel?

 

Och i så fall, vad kan Fi sätta oss på för olika händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj han hade visst pocket 4,, tråkigt slut :roll:

 

Att han skulle betta ut 2/3 pott först in med den floppen och utan prefloppraisare känns väldigt...väldigt långsökt.

 

Väldigt långsökt är något av en gigantisk underdrift i sammanhanget. Är Fi kompetent har han inte 44, så enkelt är det ju...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A4, 34, 44, k4 och 88

 

inte KK då skulle vi raisat pre om vi inte misslyckades med ett limp/raise preflop men då skulle vi raisat efter flopp.

 

EDIT: satte han en två outare på rivern så har vi åtminstone en badbeat historia som vi kan plåga alla pokerkompisar med, och kanske har vi lärt oss att inte slowplaya allt till sista gatan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajajaj, den här handen blev nedsablad :-) Men jag avslutar ändå...

 

Som sagt, de händer som Hoson anger är de händer som Fi kan anta att vi har. Ändå ställer han om all-in.

 

Hmm...fan, nu blev det ju ännu mer fel :oops:

Fi kunde ju som sagt ha suttit på K4 och vår syn på slutet är alltså helt korrekt...

 

Tänk att jag lagt ned så mycket krut och ändå tänkt fel... *blackout*

Vad jag hade tänkt få fram var att man skulle kunna lägga sig eftersom det enda han hade kunde tänkas ha (trots ett okonventionellt bet på floppen) var 44...men märker nu att Fi faktiskt kunde ha en hand som vi slår...

 

Jaja, lås den här tråden nu så att jag slipper kommentarer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns bara en hand han kan ha för att ha agerat som han gjorde: han har 4–4 och därmed ett fyrtal i fyror. Du är slagen. Pottoddsen spelar ingen roll i det här läget; en syn är otänkbar. OTÄNKBAR

 

Som sagt, det var denna hand jag ville få fram att han måste ha...men sedan backade jag.

 

Fast nu har jag funderat om :-)

Om han nu skulle sitta med K4 och får omslag på rivern...då skulle han väl bara synat (eftersom 88 är troligt för oss).

Samma sak med 84...?

 

Så 44 är kanske jäkligt troligt...men inser att man nog måste betala oavsett (inte lägga sig, som jag ville få fram).

 

Sen kan man alltid diskutera "aggresiviteten" på floppen ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har faktiskt förgyllt en för mig tråkig dag. :)

 

Lägg gärna in fler fingerade händer framöver.

 

Det var iallafall trevligt att höra !

 

Om jag lägger in fler så ska jag se till att dom är genomtänkta...och nedskriva i förväg, inte bara i huvudet :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns bara en hand han kan ha för att ha agerat som han gjorde: han har 4–4 och därmed ett fyrtal i fyror. Du är slagen. Pottoddsen spelar ingen roll i det här läget; en syn är otänkbar. OTÄNKBAR

 

Som sagt, det var denna hand jag ville få fram att han måste ha...men sedan backade jag.

 

Fast nu har jag funderat om :-)

Om han nu skulle sitta med K4 och får omslag på rivern...då skulle han väl bara synat (eftersom 88 är troligt för oss).

Samma sak med 84...?

 

Så 44 är kanske jäkligt troligt...men inser att man nog måste betala oavsett (inte lägga sig, som jag ville få fram).

 

Sen kan man alltid diskutera "aggresiviteten" på floppen ;-)

 

Det jag skrivit är direktsaxat (med en liten modifiering där spelaren i originalet hade QQ) från dan glimnes pokerskola på aftonbladet. Det är ren idioti och förespråkar dåligt spel. Var med andra ord inte allvalig. Men skönt att du kom till insikt att handen inte går att lägga iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns bara en hand han kan ha för att ha agerat som han gjorde: han har 4–4 och därmed ett fyrtal i fyror. Du är slagen. Pottoddsen spelar ingen roll i det här läget; en syn är otänkbar. OTÄNKBAR

 

Som sagt, det var denna hand jag ville få fram att han måste ha...men sedan backade jag.

 

Fast nu har jag funderat om :-)

Om han nu skulle sitta med K4 och får omslag på rivern...då skulle han väl bara synat (eftersom 88 är troligt för oss).

Samma sak med 84...?

 

Så 44 är kanske jäkligt troligt...men inser att man nog måste betala oavsett (inte lägga sig, som jag ville få fram).

 

Sen kan man alltid diskutera "aggresiviteten" på floppen ;-)

 

Det jag skrivit är direktsaxat (med en liten modifiering där spelaren i originalet hade QQ) från dan glimnes pokerskola på aftonbladet. Det är ren idioti och förespråkar dåligt spel. Var med andra ord inte allvalig. Men skönt att du kom till insikt att handen inte går att lägga iaf!

 

Fan nu var du för snabb, jag tänkte precis fråga om du heter Dan eller om du hade glömt en :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag: Raise 10.000.

Dan Glimne: Fold.

:lol:

 

Jag hade nog ställt och försökt representera en träff på kungen och hoppats på att han tror att jag antingen bluffar helt eller att han tror sig ha en bättre kicker på sin eventuella kung. Hur som helst ska alla marker in.

 

En bra spelare kommer aldrig gå på det här.

 

Med 20.000 i stackarna tycker jag att man måste höja tidigare. Har man en inte alltför tight image är nog en höjning på floppen bäst. Det är betydligt mindre genomskinligt än en syn följt av raise på senare gator. Dessutom "kan" knappt någon förbättra sin hand till något som inte slår oss (utom ett lägre PP som settar, men det kommer folda även om vi bara synar).

Hade ett färgdrag varit ute kan jag tycka att en syn är korrekt. Men här får vi bara pay-off om någon har en 4:a eller misstror oss, och i båda fallen är det bättre att höja floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag: Raise 10.000.

Dan Glimne: Fold.

:lol:

 

Jag hade nog ställt och försökt representera en träff på kungen och hoppats på att han tror att jag antingen bluffar helt eller att han tror sig ha en bättre kicker på sin eventuella kung. Hur som helst ska alla marker in.

En bra spelare kommer aldrig gå på det här.

En bra spelare hade inte bettat ut på river enligt min mening efter den synen vi gjorde på turn. (rätta mig om jag har fel)

Därför ser jag Fi här som en mindre bra spelare och tror att han kommer syna en all in om han sitter på en K eller en 4, vilket är hela tanken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra spelare hade inte bettat ut på river enligt min mening efter den synen vi gjorde på turn. (rätta mig om jag har fel)

 

Ehh, om han har en stark hand som han tror är bäst så är det klart att han bettar? Såvida det inte är helt uppenbart att du har 88 när du väl synar turn, men varför ska vi i så fall slöspela handen till döds om det ändå är uppenbart att vi har stål?

Varken du eller han har par i kungar. Det är HELT uppenbart, och än mer självklart är det att han inte synar med KK44 om du går all in. Man måste ju ändå utgå från att motståndaren har någon slags känsla för spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen på river e ju självklar. 4444 finns ju inte.. Skulle han verkligen beta rakt ut med den på den floppen, när det inte ligger några drag? Näe, bäst hand 99 ggr av 100!

 

Tycker dock man kunde ha höjt redan på turn, antingen har han en 4a eller inte och då får man mer pengar av honom. Finns inte en nån trolig hand som han kommer betala av med på river iaf, om han inte redan har den på turn. Dessutom, om han är en bra spelare kommer han sluta försöka "bluffa" dej när du synat både flopp och turn i en ohöjd pott. Speciellt på en sån flopp som inte involverar nåt vettigt drag som du skulle kunna ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra spelare hade inte bettat ut på river enligt min mening efter den synen vi gjorde på turn. (rätta mig om jag har fel)

 

Ehh, om han har en stark hand som han tror är bäst så är det klart att han bettar? Såvida det inte är helt uppenbart att du har 88 när du väl synar turn, men varför ska vi i så fall slöspela handen till döds om det ändå är uppenbart att vi har stål?

Varken du eller han har par i kungar. Det är HELT uppenbart, och än mer självklart är det att han inte synar med KK44 om du går all in. Man måste ju ändå utgå från att motståndaren har någon slags känsla för spelet?

Om han har en stark hand och ser den som tillräckligt stark för att betta river efter vår syn på turn, så ser jag inte att han vill släppa den på ett omslag på river. Frågan är bara vad han har för read på oss här, och vad vi har för read på honom. Skulle detta vara finalbordet på WSOP så hade ju ett omslag all in varit löjligt. Då hade jag nog re-raisat tidigare med ett falskt "kolla var jag står"-bet. Men snackar vi allmänt nätet här nu så är det stort omslag på river alla dagar i veckan generellt. Det finns för många fiskar därute, och för många som kan tro att du är fisken som försöker bluffa hem potten på river bara för att ett överkort råkar landa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han har en stark hand och ser den som tillräckligt stark för att betta river efter vår syn på turn, så ser jag inte att han vill släppa den på ett omslag på river. Frågan är bara vad han har för read på oss här, och vad vi har för read på honom. Skulle detta vara finalbordet på WSOP så hade ju ett omslag all in varit löjligt. Då hade jag nog re-raisat tidigare med ett falskt "kolla var jag står"-bet. Men snackar vi allmänt nätet här nu så är det stort omslag på river alla dagar i veckan generellt. Det finns för många fiskar därute, och för många som kan tro att du är fisken som försöker bluffa hem potten på river bara för att ett överkort råkar landa.

 

Vad sätter du honom på för möjliga händer när han spelar handen som han gör? Han sitter i bb så han kan ha vad som helst, visst, men en fyra (eller kanske kanske 33344) är ju solklart att han har om han inte gör världens mest avancerade bluff.

 

Sen förstår jag inte hur vi ska kunna representera en kung, som kommer på rivern. Vad för hand innehållandes en kung kan vi syna ner med på en sån bräda, i en ohöjd flopp, och sedan slå om med på river? Doesnt make sense. När han sedan ställer om all in måste han ju nästan ha kåk. Eftersom han sitter i bb kan han ha vilken kåk som helst. 48, 43, K4. Om han nu, mot alla odds, tror vi bluffar, så synar han väl bara? Om han inte själv har kåkat vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag: Raise 10.000.

Dan Glimne: Fold.

:lol:

 

Jag hade nog ställt och försökt representera en träff på kungen och hoppats på att han tror att jag antingen bluffar helt eller att han tror sig ha en bättre kicker på sin eventuella kung. Hur som helst ska alla marker in.

En bra spelare kommer aldrig gå på det här.

En bra spelare hade inte bettat ut på river enligt min mening efter den synen vi gjorde på turn. (rätta mig om jag har fel)

Därför ser jag Fi här som en mindre bra spelare och tror att han kommer syna en all in om han sitter på en K eller en 4, vilket är hela tanken.

 

Skulle en sk bra spelare kunna lägga en fyra där? T ex A4? Jag har ju sett konstigare syner av våra bra spelare här på forumet. Typ syna ner med tredje par och "vad ska han ha liksom?".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sätter du honom på för möjliga händer när han spelar handen som han gör? Han sitter i bb så han kan ha vad som helst, visst, men en fyra (eller kanske kanske 33344) är ju solklart att han har om han inte gör världens mest avancerade bluff.

Om Fi här är en någorlunda vettig spelare så har han en 4, oavsett kåk eller inte.

 

Sen förstår jag inte hur vi ska kunna representera en kung, som kommer på rivern. Vad för hand innehållandes en kung kan vi syna ner med på en sån bräda, i en ohöjd flopp, och sedan slå om med på river? Doesnt make sense.

Som sagt, allt handlar om vilken read Fi har på oss. Tanken är att han ska tänka fisk om oss. Som jag sa tidigare, detta tänker jag mig vara ett allmänt bord online. Syna ner till sista gatan där vi går all in omslag hade liksom inte funkat på WSOP som sagt.

 

Kontenta:

1. Om Fi har bra reads på mig => re-raise redan på turn

2. Om Fi har dåliga reads på mig => re-raise all in på river och spela fisk som träffat sin K (som är slagen av hans 4)

 

När han sedan ställer om all in måste han ju nästan ha kåk. Eftersom han sitter i bb kan han ha vilken kåk som helst. 48, 43, K4. Om han nu, mot alla odds, tror vi bluffar, så synar han väl bara? Om han inte själv har kåkat vill säga.

"När han sedan ställer om all in"? När då menar du? När ställer han om all in? Han betar ut, vi ställer om all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, allt handlar om vilken read Fi har på oss. Tanken är att han ska tänka fisk om oss. Som jag sa tidigare, detta tänker jag mig vara ett allmänt bord online. Syna ner till sista gatan där vi går all in omslag hade liksom inte funkat på WSOP som sagt.

 

Kontenta:

1. Om Fi har bra reads på mig => re-raise redan på turn

2. Om Fi har dåliga reads på mig => re-raise all in på river och spela fisk som träffat sin K (som är slagen av hans 4)

 

När han sedan ställer om all in måste han ju nästan ha kåk. Eftersom han sitter i bb kan han ha vilken kåk som helst. 48, 43, K4. Om han nu, mot alla odds, tror vi bluffar, så synar han väl bara? Om han inte själv har kåkat vill säga.

"När han sedan ställer om all in"? När då menar du? När ställer han om all in? Han betar ut, vi ställer om all in.

 

Seat 2 (BB): 3000

Seat 5 (du): Raise till 10000

Seat 2 (BB): Raise all-in

Seat 5 (du): du har 7700 kvar och gör/tänker vad?

 

Det är vi som ska syna. Sen håller det väl inte att fi ska "tänka fisk" om oss. Dels har han ju spelat med oss ett tag och har vi inte spelat som en idiot kan han ju inte bara förutsätta att vi är det. Sen står det oxo i första inlägget: "BB är en erkänt duktig spelare och han vet också att du är väldigt skarp. "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 2 (BB): 3000

Seat 5 (du): Raise till 10000

Seat 2 (BB): Raise all-in

Seat 5 (du): du har 7700 kvar och gör/tänker vad?

Aaah sorry! Missade det sista i det inlägget.

 

Det är vi som ska syna. Sen håller det väl inte att fi ska "tänka fisk" om oss. Dels har han ju spelat med oss ett tag och har vi inte spelat som en idiot kan han ju inte bara förutsätta att vi är det. Sen står det oxo i första inlägget: "BB är en erkänt duktig spelare och han vet också att du är väldigt skarp."

Ok, den detaljen knarkade jag bort nånstans på vägen. :roll:

Då ändrar jag mig och säger att vi ska re-raisa på turn då. :oops::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...