Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja!

Om någon är insatt skulle jag vara tacksam för ett svar.

Har tagit ut ca 7000 dollar under 2005. Allt vunnit inom Eu, så det är inga problem där.

Men eftersom jag studerar och sverige vill att man skall skatta för vinster annars, vill jag gärna att detta också skall räknas in i min inkomst ( för att underlätta lån så de ser att man har årsinkomst etc ). Därför är frågan: Hur deklarerar man för detta så att det kommer fram att man "arbetar" med pokern?

Mvh

Emma

Postad

Emma - jag fattar inte.

Vad menar du med "Men eftersom jag studerar och sverige vill att man skall skatta för vinster annars"?

Tja!

Om någon är insatt skulle jag vara tacksam för ett svar.

Har tagit ut ca 7000 dollar under 2005. Allt vunnit inom Eu, så det är inga problem där.

Men eftersom jag studerar och sverige vill att man skall skatta för vinster annars, vill jag gärna att detta också skall räknas in i min inkomst ( för att underlätta lån så de ser att man har årsinkomst etc ). Därför är frågan: Hur deklarerar man för detta så att det kommer fram att man "arbetar" med pokern?

Mvh

Emma

Postad
Men eftersom jag studerar och sverige vill att man skall skatta för vinster annars, vill bla bla

Vi antar att du nu spelat på EU-siter, vilket du själv uppger. Alltså är det skattefritt. Du behöver då inte ta upp det i deklerationen överhuvudtaget om du deklarerar med förenklad blankett. Om du ändå vill ta upp det i din dekleration iaf skriver du upp det under övriga uppgifter (vilket då kommer/kan leda till att du blir granskad och att du får skicka in bevis på att du tjänat dina pokerpengar i EU, kan du det?).

kortfattat: Skattar man inte för pengarna är det inte en årsinkomst och kan därmed heller inte ligga tillgrund för lån. En lottovinst i år kan väl knappast garantera att du har en lottovinst nästa år?

Postad