Gå till innehåll

$100 buy in på $5/10 funkar för mig!


hampulito

Recommended Posts

  • Svars 176
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ojoj, detta har disskuterats friskt, problemet som dessa shortstacked inte tycks fatta är att när du väl får AA eller annat monster så innebär ju din shortstack att du:

 

1.inte kan vinna mer än de 100/pers du har i potten

2.att du riskerar att få syn av tveksamma händer då ingen respekterar din raise eftersom det bara är 100 ändå. och att du då bli utdragen

 

se till ex på en sitngo där en kille är shortstack, det är alltid nästa målet att ta ut den killen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har flera gånger gått in på 5/10 med 100$ och spelat mig upp till 1000$

den här taktiken är ju emot allt vad traditionel poker strategi säger.

Men det känns som att man helt klart lycks spela upp till 1000$ fler gånger än en på tio. när jag kommer till tusen tar jag ut och börjar om. ska kartlägga det här lite bättre och återkomma. Men har man en begränsad br så är det här ett bra allternativ enligt mig.

 

Ta plats i pokerns skamvrå. Kvalificerar sig på topp10 för värsta sakerna man kan göra som pokerspelare. Gissar att du lämnar efter den sista vinsthanden också vilket är än högre upp på listan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta plats i pokerns skamvrå. Kvalificerar sig på topp10 för värsta sakerna man kan göra som pokerspelare. Gissar att du lämnar efter den sista vinsthanden också vilket är än högre upp på listan.

Vad skulle det vara för fel på någondera?

 

Det är inte direkt så att folk har någon skyldighet att stanna kvar och förlora pengar eller spela på ett visst sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har flera gånger gått in på 5/10 med 100$ och spelat mig upp till 1000$

den här taktiken är ju emot allt vad traditionel poker strategi säger.

Men det känns som att man helt klart lycks spela upp till 1000$ fler gånger än en på tio. när jag kommer till tusen tar jag ut och börjar om. ska kartlägga det här lite bättre och återkomma. Men har man en begränsad br så är det här ett bra allternativ enligt mig.

 

Ta plats i pokerns skamvrå. Kvalificerar sig på topp10 för värsta sakerna man kan göra som pokerspelare. Gissar att du lämnar efter den sista vinsthanden också vilket är än högre upp på listan.

 

Han ger väl fan i att bry sig om vad de andra spelarna tycker om honom. Jag spelar i alla fall inte poker för att få nya vänner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tråkiga med att spela mot short stacks är att man inte har några implicerade odds.

Jag undviker SH bord med flera short stacks. Då kan man ge sig fan på att man floppar en monster och short stacken går all in och man vinner 20bb :x

 

Är ju lätt att göra det till sin fördel också då de shortstack ofta blir pott commited så fort de bettar en pott. Har du högsta par, tryck honom all-in.

 

Tjänar mestadels av mina pengar på shortstackspelare, gör ju mig mindre rädd när jag har högsta par och färgdrag finns ute, bara att utnyttja situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju lätt att göra det till sin fördel också då de shortstack ofta blir pott commited så fort de bettar en pott. Har du högsta par, tryck honom all-in.

Men snälla, fatta att det är en fördel att spela som shortstack mot flera storstackar. Det är därför möjligheten borde tas bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har flera gånger gått in på 5/10 med 100$ och spelat mig upp till 1000$

den här taktiken är ju emot allt vad traditionel poker strategi säger.

Men det känns som att man helt klart lycks spela upp till 1000$ fler gånger än en på tio. när jag kommer till tusen tar jag ut och börjar om. ska kartlägga det här lite bättre och återkomma. Men har man en begränsad br så är det här ett bra allternativ enligt mig.

 

Ta plats i pokerns skamvrå. Kvalificerar sig på topp10 för värsta sakerna man kan göra som pokerspelare. Gissar att du lämnar efter den sista vinsthanden också vilket är än högre upp på listan.

 

Jeezus - vad är problemet?

 

Av ren nyfikenhet, kan du dra hela listan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta plats i pokerns skamvrå. Kvalificerar sig på topp10 för värsta sakerna man kan göra som pokerspelare. Gissar att du lämnar efter den sista vinsthanden också vilket är än högre upp på listan.

Vad skulle det vara för fel på någondera?

 

Det är inte direkt så att folk har någon skyldighet att stanna kvar och förlora pengar eller spela på ett visst sätt.

 

Det är bara min åsikt att det är uselt, andra får tycka det är jättesmart och schysst om de vill det. Gambla upp sig från shortstack (bla genom all-in preflops) och sedan lämna bordet är iaf bland det värsta jag vet på onlinescenen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är bara min åsikt att det är uselt, andra får tycka det är jättesmart och schysst om de vill det. Gambla upp sig från shortstack (bla genom all-in preflops) och sedan lämna bordet är iaf bland det värsta jag vet på onlinescenen.

 

Fattar inte vad som är så hemskt med det, kul å retas ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte att det skulle vara fördelaktigt att sätta sej med 10bb. Du sitter och väntar in en hygglig hand som inte hinner komma förrän du blindat bort halva stacken och sen när den kommer ska den stå oxo. Gör den det vinner du tillbaka till 10bb igen, eller "om du har tur" tripplar upp till 15bb. Nice, samma scenario igen. Det där är inte poker, det är lotto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha lite pengar vid bordet kan faktiskt vara en fördel i poker, förutsatt att man är riktigt dålig på spelet.

 

Ja, precis. Ungefär som att tänka "satsar jag lite, förlorar jag inte så mycket". Tankesättet funkar ju om man själv tycker man är en sämre spelare, och bara vill gambla lite, för man kan ju inte vinna lika mycket heller. Eftersom man blir tvingad till att chansa hela tiden genom att sätta sej med 10bb kan jag inte se hur det skulle kunna vara lönande på lång sikt dock, och det är väl det vi menar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte att det skulle vara fördelaktigt att sätta sej med 10bb. Du sitter och väntar in en hygglig hand som inte hinner komma förrän du blindat bort halva stacken och sen när den kommer ska den stå oxo. Gör den det vinner du tillbaka till 10bb igen, eller "om du har tur" tripplar upp till 15bb. Nice, samma scenario igen. Det där är inte poker, det är lotto.

 

Vinsten ligger i att skapa en massa döda pengar. Tänk att du sitter på knappen eller i mörkarna, en gansla lös snubbe höjer 3bb och får två-tre syner innan dig. I det läget kan du trycka in dina sista 20bb med en hel del olika händer och i många fall få potten gratis eller få ett coinflip med ett fint övervärde. Men man måste ju ha lite känsla och kunna upptäcka när de som agerat tidigare i handen vill se billiga floppar med låga par eller draghänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...