Gå till innehåll

$100 buy in på $5/10 funkar för mig!


hampulito

Recommended Posts

Jag har flera gånger gått in på 5/10 med 100$ och spelat mig upp till 1000$

den här taktiken är ju emot allt vad traditionel poker strategi säger.

Men det känns som att man helt klart lycks spela upp till 1000$ fler gånger än en på tio. när jag kommer till tusen tar jag ut och börjar om. ska kartlägga det här lite bättre och återkomma. Men har man en begränsad br så är det här ett bra allternativ enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 176
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan mycket väl vara en fungerande taktik om man lirar rätt. Mot rätt motstånd fungerar det definitivt, händer själv att jag går in med $150 på pacifics $3/6-bord och klonkar friskt. Jag menar, ställer man med AQ FÅR man ju syn av alla ess där.

 

Var det inget proffs som hade någon egen teori med regler om hur man ska spela shortstack-poker för att plussa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar shortstackar för att spelet blir så tråkigt, men älskar dem för att de oftast är lätta pengar. Du är välkommen att möta mig.

Att spela shortstack mot storstackar är det absolut enklaste sättet att hitta +EV i NLT. Att sen de flesta shortstackar spelar som krattor trots att det är relativt lätt att spela nästan oexploaterbart är en annan femma. Bra shortstackkort, all-in pre eller på floppen är ett rätt enkelt framgångsrecept där. Särskilt om det finns två eller flera storstackar i potten som kan beta ut varandra och ge en en massa trevlig gratisequity.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tråkiga är väl främst då man hittar ett stycke snålspelande SS-icke-tomte på ett annars bra bord, då får man helt enkelt ge upp lite värde mot honom. Annars om dom som på B2B kommer i stort antal och med dåligt spel ser jag inte problemet annat än att spelet blir över måttan tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det funkar relativt bra, är nog en stor fördel dock att sitta på ett fullbord då man plockar upp en premiumhand minst vartannat varv, testade lite på pacific på NL200 känns helt ok, problemet är när man har minimum ggr 2, då måste man som sagt börja spela och det är lite svårare för folk callar inte 20ggr bb preflop alltför ofta med a hög.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...