Gå till innehåll

Test, hur smart är du?


Skanke

Recommended Posts

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Pillrena räcker ju i 90 minuter, det e fel i svaret.

 

Om du börjar kl 12.00 så tar du första pillret då. Nästa piller tar du 12.30 och det sista pillret tar du 13.00 alltså räcker pillrena 60 min.

 

Det är ju en tolkningsfråga. Eftersom pillrena räcker en halvtimma så borde de "räcka" även 30 min efter man ätit det sista. men frågan var tydligen hur länge pillrena var ouppätna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pillrena räcker ju i 90 minuter, det e fel i svaret.

 

Om du börjar kl 12.00 så tar du första pillret då. Nästa piller tar du 12.30 och det sista pillret tar du 13.00 alltså räcker pillrena 60 min.

 

pillrena räcker i 60 min men effkterna av pillrena räcker i 90 min

 

Kanske det, men man behöver ju heller inte ta det första på direkten? Man kan ju ta det efter en halvtimme har gått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En doktor ger dig 3 piller och berättar att du skall ta ett varje halvtimma.

Hur många minuter kommer pillren att räcka?

 

Jag löste den, svaret är "Jag vet inte". Det står ingenstans att jag verkligen tar pillrena. Jag måste ju inte följa hans råd, jag kan ju spara pillrena eller sälja pillrena eller varför inte ta alla 3 samtidigt för ökad effekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pillrena räcker ju i 90 minuter, det e fel i svaret.

 

Om du börjar kl 12.00 så tar du första pillret då. Nästa piller tar du 12.30 och det sista pillret tar du 13.00 alltså räcker pillrena 60 min.

 

Det är ju en tolkningsfråga. Eftersom pillrena räcker en halvtimma så borde de "räcka" även 30 min efter man ätit det sista. men frågan var tydligen hur länge pillrena var ouppätna

 

Ja, det är en tolkningsfråga.

Men man får inte blanda ihop hur länge pillret räcker med hur länge effekten räcker. Men som jag sa tidigare har vi ju ingen aning om när pillret är helt nedsmält eller sönderfrätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vem fan vet egentligen hur många som står längst fram i volleyboll..?

 

Antagligen de flesta som sysslat med någon form av idrott :)

Förutom jag då. Vill minnas att vi körde 6 mot 6 under högstadietiden och då var det ju 3 pers fram och 3 pers bak.. men är man inte fler än 6 per planhalva "på riktigt"? :?

 

"På riktigt" är det 6 pers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du fick en score på 0 av 11 möjliga

Din karaktär: Öhhh..? Ingen kommentar

Ytterligare beskrivning av ditt resultat finner du under:

Det finns ingen orsak till att ytterligere beskriva din situation.

Du skulle inte förstå något av det i varje fall. För dig och din

omgivnings del får vi hoppas att du inte tog detta test särskilt

allvarligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man göra såna här tester får man se till att formulera sig korrekt. Det misslyckades dom ganska grovt med. Man måste försöka lista ut hur dom har tänkt, och inte vad som egentligen är rätt svar. Dvs exakt som på tentor och prov i skolan.

 

:lol: Det är ju bara på skoj ju. Klart dom inte behöver formulera sig korrekt om dom inte känner för det. Det är ju liksom inte på riktigt....

 

Jag missade Vollybollen pga att jag inte vet något om vollyboll och Moses pga att jag "gick på den lätte".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pillrena räcker ju i 90 minuter, det e fel i svaret.

 

Om du börjar kl 12.00 så tar du första pillret då. Nästa piller tar du 12.30 och det sista pillret tar du 13.00 alltså räcker pillrena 60 min.

 

Det är ju en tolkningsfråga. Eftersom pillrena räcker en halvtimma så borde de "räcka" även 30 min efter man ätit det sista. men frågan var tydligen hur länge pillrena var ouppätna

 

man frågar ju inte efter hur länge pillrenas effekt räckte utan hur länge pillrena räckte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11/11.

 

Samtidigt kunde jag lika gärna haft 10, eftersom jag bara chansade på att "Några månader har 31 dagar, hur många har 28?" skulle vara "alla" - jag tycker dock att "1...inte skottår" är exakt lika rätt. Frågan är klart dåligt/luddigt formulerad, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...