Gå till innehåll

Hur casha ut månadslön smidigast?


Macaronis

Recommended Posts

Oktober månad var gått väldigt bra pokermässigt och det börjar bli dags att casha ut. Är lite osäker på hur jag ska gå tillväga. Antingen cashar jag ut allt bankwire, men är lite orolig för skattemasen. Alternativet är ju att sätta in pengarna på neteller och skaffa ett sånt där debitcard. Men tycker det verkar lite omständigt.

 

Vill höra hur ni gör när ni ska plocka ut en rejäl månadslön (20 000 - 30 000kr)? Och tips hur jag ska göra...

 

* Pill, pill - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det smartaste och smidigaste sättet är Neteller-kortet.

 

Smart att betala närmare 4 procent i avgifter till utsugarna på Neteller?

Bankwiren är ju rimligt prissatt, men då kommer ju de ev problemen med skattemyndigheterna. Än så länge verkar det väl inte finnas nåt känt fall där nån blivit skyldig att betala svensk skatt på pokervinster, men det känns naturligtvis inte bra att utsätta sig för risken, så länge rättsläget är oklart.

 

Det skulle vara väldigt intressant att höra hur ni som drar in hyfsat stora belopp regelbundet har löst det här. Det måste finnas ett antal av er här på forumet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det handlar om så mycket pengar misstänker jag att check kan vara ett prisvärt alternativ. Hur mycket det kostar är upp till banken, så hör med dem först och ljug och säg att det alltid har gått bra förut om de börjar bråka.

 

Annars kanske du kan prata med folket på Neteller. Vad jag förstår har folk här på forumet fått betalt direkt till svenskt konto på förfrågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smart att betala närmare 4 procent i avgifter till utsugarna på Neteller?

Var får du 4% ifrån, skulle vara glad för tillvägagångssätt på den uträkningen då jag själv skaffat ett DebitCard precis.

 

 

Neteller envisas (för oss icke-amerikaner) att först växla ens USD till CAD när man för över stålar till debitcardet. För detta tar de 1,9% av summan. Sen ska ju de här kanadapengarna växlas tillbaka när man tar ut med i bankomaten och vips ryker ytterligare 1,9%. Dessutom tar man punktavgifter för allt som bara att möjligt, från själva överföringen till kontoutdrag. Sammantaget handlar det i praktiken om minst 4%, mer om man gör små uttag. Åt helvete för mycket, tycker iaf jag, speciellt som det här som sagt är avgifter som bara lägger på oss utanför USA...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lång tid tar det för en bankwire att gå igenom? Från Neteller samt div. pokersajter. Ex. Multipoker. Och vad tar Neteller för en bankwire?

 

Kan ju även säga att paradise tillåter cashouts direkt till VISA kostnadsfritt. Men det tar ca 5 dgr, (snarare 2 v. i mitt fall) så letar lite alternativ. Netellerkortet verkar lite onödigt dyrt, så länge man inte plockar 15-20.000:- i månaden då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Kan ju även säga att paradise tillåter cashouts direkt till VISA kostnadsfritt. Men det tar ca 5 dgr, (snarare 2 v. i mitt fall) så letar lite alternativ. Netellerkortet verkar lite onödigt dyrt, så länge man inte plockar 15-20.000:- i månaden då.

 

blir det inte dyrare ju mer du tar ut? % är väl alltid %

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar ut direkt från pokersajten till mitt konto.

 

Empire är onda och snor mig på $35 varje gång jag gör det.

Eurobet är snälla och snor mig på $0 varje gång jag gör det. (Heja Eurobet!)

Det här har lett till att alla utbetalningar sker via Eurobet numer. Skickar månatligen brev till Empire om att de bör göra bank wires gratis för oss VIP:are. :)

 

Föreningssparbanken Utland tar sedan 25kr av mig för varje överföring. Uppenbarligen är allt de gör att skicka mig en lapp om att de faktiskt snott 25kr. I en liten ruta har de kryssat i att de inte skickat information till skattmasen. Antar att om jag tar ut 150000kr i en stöt så kryssar de i den andra rutan. Nåja, det är ett tag kvar tills det är aktuellt.

 

Neteller tar $2 för att föra över pengar till kortet. Sen tar de $3 eller nåt sånt per automatuttag, och alla svenska bankerna tar några tjugor för varje uttag från en bank från utanför EU så vitt jag förstått.

 

Bankwire uber alles, speciellt nu när vi är hyffsat säkra på att vinster även från Gibraltar är skattefria. :)

 

Om du gör grova stålar på Ultimate Bet (enda stora sajt jag kan komma på som är från utanför EU) så får du väl skaffa ett konto i Schweiz, på Caymanöarna eller var du nu finner det lämpligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...