Gå till innehåll

NLT - Träffat drag mot lågt riverbet?


Recommended Posts

Den här handen är jag inte intresserad av preflopstrategi och grejer, utan bara beslutet på rivern. Om någon tycker att det verkar fruktansvärt löst och så, well. Skippa bara att kommentera, ok? ;)

 

Första handposten jag gör också, så vettetusan om jag följer formen jättebra ännu. Mmh. Hoppas att det funkar.

 

Readen jag har på redondo är att han bettar sårbara nötter otroligt vekt på flop / turn. T.ex. så har jag sett honom få in set med Q på Q-hög bräda, två färgkort, och betta 40% potsize. Bluffar dock med samma storlek på bets, så det kan vara lite svårt att sätta honom på kort.

 

MadeByML är kortspelare, men jag har provocerat honom lite både i chat och genom att tvinga ut honom ur flera potter som han säkert var bra i, och han kan mycket väl bestämma sig för att det är dax att visa en poäng för mig (dvs, syna ner mig med mellanpar osv).

 

Game #1759436214: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2006/02/15 - 20:42:41 (UK)

 

Table "Mecury" Seat 3 is the button.

Seat 1: Canneloni ($281.68 in chips)

Seat 2: Royalf002 sits out

Seat 3: Hero ($90.75 in chips)

Seat 4: redondo ($66 in chips)

Seat 5: MadeByML ($19.25 in chips)

Seat 6: obobro ($81.50 in chips)

redondo: posts small blind $0.50

MadeByML: posts big blind $1

 

dealt to Hero [8 :club: 4 :club: ]

 

obobro: folds

Canneloni: folds

Hero: calls $1

redondo: calls $0.50

MadeByML: checks

 

----- FLOP ----- [A :club: 7 :club: 8 :heart: ]

 

redondo: bets $1

MadeByML: calls $1

Hero: raises to $6

redondo: calls $5

MadeByML: raises to $11

Helgoy joins the table at seat #6

Hero: calls $5

redondo: calls $5

 

----- TURN ----- [A :club: 7 :club: 8 :heart: ][J :spade: ]

 

redondo: checks

MadeByML: bets $7.25 and is all-in

Hero: calls $7.25

redondo: raises to $14.50

Hero: calls $7.25

 

----- RIVER ----- [A :club: 7 :club: 8 :heart: J :spade: ][K :club: ]

 

redondo: bets $5

 

Jaha? Prickade färgen men ett vekt bet på rivern. Vad ska det här betyda? Är han rädd för färgen och vill bara ha en syn eller försöker han få mig att höja med suckerfärg medans han själv sitter med nöten?

 

_________________

/'deKorpi

All-in not work All-ways.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du synar en hel del för att jaga en färg 8 hög, och på träff sitter du där med skägget i bensåret.

Jag hade nog foldat omslaget. Så låg färg vill jag inte lägga många dollares för att jaga ner.

 

Om du är så osäker på river så räcker det ju att syna. $5 i den potten är ju inte mycket att syna.

 

Jag skulle gjort som personen under skriver. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju inte en enda gata du kan folda på med tanke på pottoddsen du får. Du har ju heller inte bara färgdrag utan även par, på turn kanske jag räknat helt fel men det känns som att du får runt 8* pengarna för syn. På river är det ju bara trycka in och låta tvåpar, set betala av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det viktiga i handen är ju din tableimage vilket gör att dina implicta är högre än normalt vid träff, eftersom folk kommer vara villiga att syna större bets mot dig de gånger du träffar.

 

I den här handen får du det absolut perfekta riverkortet - du träffar din färg samtidgt som det här kortet verkligen kan ha förbättrat fi. Samtidigt är det ett kort som dina fi vet är ett riktigt bra bluffkort, och därför finns det ett alldeles självklart bästa-alternativ i den här handen - push såklart. Vad hans bet betyder i det här läget skulle jag fan inte ens orka bekymra mig om - antingen är det ett dåligt slags stopbet/tiltbet för att han vill minimera risken att bli utestängd av ett stort bet eller också är det ett provokativt bet med ett monster för att få dig att slå om - saken är bara att ett monster för honom, mot en spelare som dig, inkluderar säkert både set, stegen och kanske t.o.m tvåparen.

 

Om du spelar så aggresivt/löst som du ger sken av förstår jag faktiskt inte riktigt hur du kan ens fundera på att folda en färg på den här brädan. Jag menar, spelar man riktigt LAG så betalar jag lätt av högre färger de gånger jag träffar sjuka lågfärger, som i den här handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ställ in

 

Du är i nästan varje HH och kommenterar. Ändå tror jag inte att man skulle få ihop ens en halvsida om man la ihop alla dina kommentarer. Imponerande, på sitt sätt. Men värdefullt?

 

För att de flesta frågor han svarar på är så enormt självklara. Som denna t.ex. Det är klart han måste ställa in när han jagat sin flush så här dyrt. Annars är det ju lika bra att släppa på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han har ju stege ju.. varför ska han miniraisa med flushdraw på turn för när en lirare är all in... makes no sense... jepp 9T sätter jag honom på...

 

i övrigt tycker jag du ska raisa preflop när du väl får såna premium händer på knappen som 8,4 suited. 3 bb är i alla fall på sin plats imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu synar turn och träffar flushen så har du ju fått vad du vill. Hade du varit rädd för att han också hade flushdrag så skulle du lagt dig på turn. Det är SH så chansen att du leder är rätt stor. Hans höjning tolkar jag som att han vill skydda sin färdiga stege så det är bara att panga på. Har han en högre flush så är det bara att betala av. På SH tycker jag ofta att det är de marginella händerna man tjänar pengar men det kan ju vara jag som har fel. Rendo har satt in halva sin stack så det är bara att sätta honom AI och hoppas på det bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ställ in

 

Du är i nästan varje HH och kommenterar. Ändå tror jag inte att man skulle få ihop ens en halvsida om man la ihop alla dina kommentarer. Imponerande, på sitt sätt. Men värdefullt?

 

För att de flesta frågor han svarar på är så enormt självklara. Som denna t.ex. Det är klart han måste ställa in när han jagat sin flush så här dyrt. Annars är det ju lika bra att släppa på turn.

 

Se ovan, att syna riverbetet i detta läge är dagens fiskspel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...