Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nybörjare på PLO! Så såga mig inte sönder och samman...

Kickdown (EUR 37,82 in seat 1)

swe_tilt (EUR 13,80 in seat 3)

killarney1 (EUR 17,47 in seat 4)

GBGSkaning (EUR 29,08 in seat 5)

herro_84 (EUR 20,42 in seat 6)

Dealer: Kickdown

Small Blind: swe_tilt (0,10)

Big Blind: killarney1 (0,20)

GBGSkaning was dealt: 3s - Qh - Qs - Jh

GBGSkaning Call (0,20)

herro_84 Call (0,20)

Kickdown Call (0,20)

swe_tilt Call (0,10)

killarney1 Check

Flop 6h - 8h - Qc

swe_tilt Bet (0,42)

killarney1 Call (0,42)

GBGSkaning Call (0,42)

herro_84 Fold

Kickdown Call (0,42)

Turn 6h - 8h - Qc - 9s

swe_tilt Check

killarney1 Bet (1,10)

GBGSkaning Call (1,10)

Kickdown Call (1,10)

swe_tilt Raise (8,18) <--- C/R från den svagaste spelaren. Han kan ha allt från par i nior till nötstege.

killarney1 Call (7,08) <--- Upplever killarney1 som kompetent, och hans syn visar på JT....

GBGSkaning??

Jag borde ha odds till syn om jag tror att mitt färgdrag är levande, Dessutom har jag hålstege och kåken med. Detta ger mig ca 20 outs? Mao nästan en 50/50 sits....

/A

Postad

först och främst varför limpa in UTG med den där handen??

sen när du hittar en bra flop så vågar du inte höjja utan synar bara ner med nötterna?? mot 4 st!!!

hittar nog fold på turn.. om jag nu inte är sugen på gambla ;)

pga att nu finns de bra med stegdrag som blivit färdiga stegar..

75xx JTxx 7Txx osv..

så jag skulle slänga turnen.. men vad vet jag jag är kanska nybörjare på PLO men jag anser att de verkar sunt pokerförnuft.

Postad

Ser inget fel i att spela handen preflop. 5-handed tycker jag det är en given hand att spela.

Höj pott på flop och låt dem betala.

På turn är du slagen men du har ju som sagt outs, då ska degen in ;)

Postad

Du menar väl inte på allvar att man ska dumpa QQJ3ds med två spelare bakom? Det är ju väldigt mycket för tight.

Sen är det ju klart man krutar på floppen.

Postad

Du menar väl inte på allvar att man ska dumpa QQJ3ds med två spelare bakom? Det är ju väldigt mycket för tight.

Sen är det ju klart man krutar på floppen.

opps såg inte den var DS och att de bara var fem :P de gör hela saken ;)

Postad

Som sagt måste du potta om på flopp!

Om du är uppe mot nötstege utan redraws:

3sQhQsJh 45.00%

JsTd7h5s 55.00%

Nötstege med färgstegedrag:

3sQhQsJh 37.50%

JsTd7h9h 62.50%

Nötstege med nötfärgdrag:

3sQhQsJh 27.50%

JsTd7hAh 72.50%

Om du inte tror han har Ah eller Kh så är en syn lämplig och sedan gäller det bara att klonka river.

Postad

Fold turn såsom du spelat, orka köpa ut.

Alltså, helt ärligt så har du två alternativ i denna hand:

1) Potta om på floppen

2) Syna på floppen

Alternativ 1 är typ det vilken halvhyfsad tomte som helst gör.

Alternativ 2 är typ lika mycket +EV som att vara en heterosexuell nioåring efter ett par groggar på Neverland.

Sluta slowplaya.

Framförallt i Omaha.

Det är ditt usla flopspel som sätter dig i skiten. Pottar du om där har du inget beslut på turn. Lägg dig bara för att kunna skryta om att du foldat en bra hand, det är i alla fall bättre än att posta "jag blev utköpt".

Nej men. Seriöst. Det är typ ALDRIG rätt att slowplaya på microlimit PLO. ALDRIG. Lär dig det, ta fiskens pengar.

Postad

Höj till 4xbb preflop. Du vill trycka ut EN av de högre flusherna (ingen lär släppa ett suited A preflop på lågnivå, men någon kanske orkar släppa ett K-högt flushdrag) preflop. Handen är halvok, men just pga att du vill ha ett levande flushdrag och den inte är fel att spela mot lite färre spelare skall du höja, även om du är UTG.

Slå om pott på floppen, för många drag på den där halvsaggiga floppen. Kort du inte vill se på turnen: 579TJKA samt alla hjärter som inte parar brädan. Det är 27 kort. Tror jag, jag tappade räkningen efter ett tag.

Turnen...killarney synade all in va? Swe_tilt har 3.80 kvar och du kan även vinna sidopotten på 8-9 dollar om flushen kommer, så jag hade varit sugen på att syna, men saken är den:

Du sabbade handen. Sorry, det gör alla ibland. Jag gör det nog mest av alla. Den positiva aspekten av detta är dock att du bara investerat 0.62+1.10 i potten. Så du missar inte så mycket. Lägg dig, leta upp ett till top set och spela det hårdare nästa gång.

Postad
parre: "Nej men. Seriöst. Det är typ ALDRIG rätt att slowplaya på microlimit PLO. ALDRIG. Lär dig det, ta fiskens pengar."

Word

Var kan man läsa manualen till hur man postar förresten. Vet ej hur man quotar snyggt.

Det finns en knapp "citera" i högra hörnet på varje post.