Peder.A Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Acidfish har som synes plussat lite och känns som en helt ok spelare. Min uppfattning är att han är ganska tight. Players: HERO (EUR 47,23 in seat 1) Fogden (EUR 17,88 in seat 2) -Hagge- (EUR 49,15 in seat 3) monicagbg (EUR 25,00 in seat 4) Deshen (EUR 65,30 in seat 5) acidfish (EUR 60,95 in seat 6) Dealer: acidfish Small Blind: HERO (0,25) Big Blind: Fogden (0,50) Blind out of turn: monicagbg (0,50) HERO was dealt: Q - T -Hagge- Fold monicagbg Check Deshen Call (0,50) acidfish Call (0,50) HERO Call (0,25) Fogden Check Flop 8 - 6 - 6 HERO Check Väljer att checka färgdraget. Vill inte riskera att bli checkhöjd. Fogden Bet (0,50) monicagbg Call (0,50) Deshen Fold acidfish Call (0,50) HERO Call (0,50) Är medveten om att brädan är parad och brukar passa mig för det men för en så billig peng är jag villig att se ett kort till. Turn 8 - 6 - 6 - 4 HERO Check Träffar färgen. Brukar nästan alltid beta i såna här lägen men väljer en check nu. Planerar en checkraise. Fogden Check monicagbg Bet (0,50) acidfish Raise (6,00) HERO Call (6,00) Hade som sagt planerat för en checkraise men blir i och med acidfishs kraftiga checkraise orolig att han också har en färg. Synar därför bara... Han kan iofs försökt bluffa också men det känns defenitivt som att han har något. I värsta fall ett monster som jag drar dött mot. Fogden Call (6,00) Känns jobbigt att han synar. Hade velat vara HU mot acidfish. monicagbg Fold River 8 - 6 - 6 - 4 - J HERO Bet (20,00) Här väljer jag att beta pot. Hoppas få syn av sämre färg eller möjligtvis, dock inte troligt, en 6-triss. Känner mig i efterhand mycket tveksam till mitt agerande i den här handen. Speciellt med mitt potbet på slutet då jag comittar mig vilket jag nog inte borde. Det här kändes som en knölig hand att spela så kommentera gärna mitt spel. Tack... Citera
psatiw Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Eeeh, och det där riverbettet ska fylla vad för syfte? Led floppen, betta turn. Sen tar du ett beslut itufrån vad som händer då. Citera
Big Less Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Sjukt spelad hand. Du gör ju ingenting någonstans, annat än på river, och då tror du ju att du är slagen!? Känns som du kommer fel in i varje situation. Ta befälet nästa gång. Citera
minucci Postad 12 Februari , 2006 Rapport Postad 12 Februari , 2006 Acidfish har som synes plussat lite och känns som en helt ok spelare. Min uppfattning är att han är ganska tight. Players: HERO (EUR 47,23 in seat 1) Fogden (EUR 17,88 in seat 2) -Hagge- (EUR 49,15 in seat 3) monicagbg (EUR 25,00 in seat 4) Deshen (EUR 65,30 in seat 5) acidfish (EUR 60,95 in seat 6) Dealer: acidfish Small Blind: HERO (0,25) Big Blind: Fogden (0,50) Blind out of turn: monicagbg (0,50) HERO was dealt: Q - T -Hagge- Fold monicagbg Check Deshen Call (0,50) acidfish Call (0,50) HERO Call (0,25) Fogden Check Flop 8 - 6 - 6 HERO Check Väljer att checka färgdraget. Vill inte riskera att bli checkhöjd. Mmm där är jag med dig. När man sitter i första position så är det bäst att checka för att inte bli checkhöjd. Vi brukar också spela så att den som först säger bet raise eller check, dens tur är det. Citera
minucci Postad 12 Februari , 2006 Rapport Postad 12 Februari , 2006 Acidfish har som synes plussat lite och känns som en helt ok spelare. Min uppfattning är att han är ganska tight. Players: HERO (EUR 47,23 in seat 1) Fogden (EUR 17,88 in seat 2) -Hagge- (EUR 49,15 in seat 3) monicagbg (EUR 25,00 in seat 4) Deshen (EUR 65,30 in seat 5) acidfish (EUR 60,95 in seat 6) Dealer: acidfish Small Blind: HERO (0,25) Big Blind: Fogden (0,50) Blind out of turn: monicagbg (0,50) HERO was dealt: Q - T -Hagge- Fold monicagbg Check Deshen Call (0,50) acidfish Call (0,50) HERO Call (0,25) Fogden Check Flop 8 - 6 - 6 HERO Check Väljer att checka färgdraget. Vill inte riskera att bli checkhöjd. Mmm där är jag med dig. När man sitter i första position så är det bäst att checka för att inte bli checkhöjd. Vi brukar också spela så att den som först säger bet raise eller check, dens tur är det. Citera
Djens Postad 12 Februari , 2006 Rapport Postad 12 Februari , 2006 Lixom..öhh..ja, vad skja han ha lixom? Citera
Peder.A Postad 12 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2006 OK, jag märker att alla, inklusive jag själv tycker att det är en dåligt spelad hand. Men hur skulle ni ha spelat den? Turnspelet känns ju avgörande. Re-raisar ni där och lägger för omslag eller lägger ni direkt? Om acidfish bara skulle syna er re-raise på turn, vad gör ni på rivern? Checkfold? Citera
Peder.A Postad 12 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2006 Resultat: Acidfish synade och visade A 7 medan den andre foldade. Citera
rockefeller Postad 12 Februari , 2006 Rapport Postad 12 Februari , 2006 Får du syn av A hög färg på 3färgsbräda när du har Q är det väl ok att betala av. Brädan är ju dock parad och man bör ju lira lite försiktigt kanske då många tenderar att slöspela trissar och sånt som kan bli kåk. Men du bör beta på flop och turn. Citera
Recommended Posts