Gå till innehåll

OS Turin, svenskresultat först, 5 GULD, 2 silver, 4 brons!


blukah

Recommended Posts

Jao, visst, om jag ville gardera.

 

Men rent realistiskt så kunde inte Sverige vinna. Därför är 9ggr pengarna ett hån. Det är lite som att sätta oddset på att Björklöven vinner elitserien till 15ggr.

 

Mot Slovakien blir det tufft. Sverige saknar tyvärr den rapphet som en del andra lag visat (framförallt trojkan Finland/Slovakien/Ryssland). Men chansen att Tre Kronor vinner är dock hyffsad. Skulle säga 40-60 ikväll. Tror att Foppa frälser oss! :)

 

Läggmatch? Klart man kan göra en läggmatch! Kolla in damcurlinglaget! Dom TOKLADE sig mot Ryssland för att slippa Kanada i semin! Sällan sett några spela så konstig curling!

 

Att alla blev upprörda igår tycker jag är lustigt! Det är väl inte mer än vett att tycka att Schweiz låter bättre än Kanada i en kvart! Varför hymla om det?

 

Edit:

För övrigt så är det väl redan klart att de går för läggmatch! Stefan Liv skulle ALDRIG fått stå annars.... Kanske inte uttalat, men åtminstone så att de inte bryr sig direkt om de vinner eller torskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 320
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är ju ändå skillnad på läggmatch och att inte matcha bästa laget. Rimligtvis borde Sverige rulla runt på fyra femmor hela matchen och spela ett habilt, ganska defensivt spel. Om det är oavgjort i slutet av matchen får spelet gärna se ut som det gjorde i slutminuterna mellan Sverige-Danmark i EM2004. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför visar man just nu nåt helt sinnessjukt pinsamma klipp från Sveriges "segerfest" med damkronorna från igår på SVT? Om silvret innebär att damhockeyn kommer vara lika överhypead om ett par tre månader som damfotbollen varit sista tiden så hänger jag mig.

Halvbra artikel i dn idag om hur överskattad "bragden" var fö. Läste förvisso inte hela, men av det jag skummade igenom.

 

Aja, nu är det skidskytte, its the shiat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...