Gå till innehåll

OS Turin, svenskresultat först, 5 GULD, 2 silver, 4 brons!


blukah

Recommended Posts

Grymt kul! Nu har hon råd med kanske tom två bom i jaktstarten! Är inte det här guldläge så vet jag inte vad som är det.

Förutsatt att Bailly missar mer. Hon hade 2 bom och va 10 sekunder efter olofsson. Annars så känns det som om hoten är ganska få, ryskornas åkning imponerade ju knappast. De andra två på pallen kommer nog knappast kunna prestera lika bra två lopp i rad eller över en längre distans.

De flesta tyskorna sköt sig en bra bit bak i resultatlistan också, utom Wilhem som är bättre i sprint och Glagow, som dock är en minut efter (om jag minns rätt?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 320
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som sagt - kanske. :)

Jag tror inte att två bom nödvändigtvis räcker, hon måste ju som du säger åka grymt också, men nu finns iaf chansen om allt klaffar. Bailly var iaf den enda att åka snabbare än Olofsson i dag.

 

Jo, tyskorna går inte alls så bra som jag hoppats. :(

Misstänker att Bailly hade fina skidor idag, tror nog ACO kan vara snabbare än henne i jaktstarten..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oväntat bra av Johan Olsson! Nu tror jag visserligen att det var lite av en fluke, men ändå jätteroligt - och ännu roligare att Sverige som land faktiskt var snabbast i dag. Bara Tyskland och Estland i närheten (grattis Parre! ;)). Stafetten är ju 4x10 (och jag tror iofs inte att vi har någon vidare chans där), är det någon som vet om den går i klassisk stil eller fristil?

 

Och nu blir det definitivt svårt för herrarna i curlingen. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Top 4 går till semi, där jag antar att ettan efter gruppspelet möter fyran. Båda könen har tio tävlande lag med, men det är inte exakt samma team. Damerna har Danmark, Ryssland och Japan som unika medan Nya Zeeland, Tyskland och Finland endast har herrlag med.

Antog att det var så, men eftersom E. Gustafson snacka om att det typ räcker med och vinna 5-6 matcher blev jag osäker.

 

Matteprof jag har lite svårt och bestämma mig för i fall jag tycker videon va kul eller pinsam. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 matcher lär räcka, 5 kan mycket väl gå också.

 

Säg att bästa laget vunnit mot alla, näst bästa mot alla utom det bästa etc, då hade vi haft lag med 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 resp. 0 segrar. Sex segrar är alltså gränsen där. Nu är det ju inte riktigt så i verkligheten :), så både största och lägsta antalet segrar påverkas, liksom kvalgränsen. 5 är inte alls omöjligt att gå vidare på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu blir det definitivt svårt för herrarna i curlingen. :(

Hur ser egentligen upplägget för curlingtuneringarna ut i OS? Förutom att man börjar med att alla möter alla.

 

Alla möter alla, de fyra bästa går till semifinal. Bara vinster räknas, ingen poängskillnad m.a.o. Normalt slutar flera lag på samma antal vinster och tie-break får spelas för att avgöra vilka lag som går till semifinal, enligt schemat på s. 22-23 på http://www.worldcurling.org/Curlhome/TheGame/WCFRulesofPlayandCompetition.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt roligt att komma med i en OS-final för dem. Men jag hoppas verkligen inte att det blir en ny damfotbollshysteri, att de ska få lika mycket plats i media som herrhockey och så vidare.

 

Sen är det riktigt tråkigt att kolla på tycker jag. Saker man lärde sig på knattenivå har de stora problem med ibland, som passa inte framför eget mål, titta upp innan du passar och att markering kan vara rätt så bra ibland. :roll:

 

Sen är ju allt fysiskt spel no-no vilket dödar mycket av det roliga. Sen vill jag avsluta med att de skjuter som ekorrar på valium.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...