Mr.Moto Postad 31 Januari , 2006 Rapport Postad 31 Januari , 2006 ***** Hand History for Game 3470919516 ***** 0/0 Texas Hold'em Game Table (NL) - Tue Jan 31 15:36:27 EST 2006 Table Table 66342 (6 max) (Real Money) -- Seat 5 is the button Seat 1: X ( $24.25) Seat 2: Y ( $10.55) Seat 3: Hero ( $22.30) Seat 4: Z ( $11.50) Seat 5: A ( $28.70) Seat 6: Fi ( $39.70) Fi posts small blind (0.10) X posts big blind (0.25) ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ A , K ] Y calls (0.25) Hero raises (0.75) to 0.75 Z calls (0.75) A folds. Fi raises (4.90) to 5 X folds. Y folds. Hero (?) Har ingen read på Fi, jag är ny vid bordet. Frågan lyder: Nu var Fi´s höjning aningen kraftig, men ponera att den var till $3 istället för $5, skulle man helt klart kunna tolka det som JJ eller bättre. Hur gör ni som spelat länge här? Synar jag så är Chansen att träffa floppen är en på tre och då har jag förhoppningsvis den bästa handen, men det är inte säkert, ifall Fi har KK eller AA. Så pottoddsen för en syn känns ju inte så upphetsande. All-in känns som att coinflip är som bäst, inte heller så upphetsande. Fold med AK s - inte heller så skoj. Hjälp! Tack! Citera
psatiw Postad 31 Januari , 2006 Rapport Postad 31 Januari , 2006 Att han raisar från SB gör ju ytterligare att man vill tro att hans hand är riktigt stark. Du leder ju så gott som aldrig, du har ibland en coinflipish och ibland ligger du rejält efter. Utan read kan tycker jag den är OK att folda. Ska du spela den ställer du in rakt av och kanske kan få lite FE på TT-QQ. Citera
jozoa Postad 31 Januari , 2006 Rapport Postad 31 Januari , 2006 Känns som det är en väldigt read-beroende hand. Skulle fi verkligen höja så pass mycket med AA, KK och skrämma iväg alla? Read-beroende som sagt, och just därför känns det helt okej att lägga den handen i detta läge. Håller med vid ditt argument om att du inte har motiverande odds att syna då du träffar en gång av tre och även om du skulle träffa så skulle du torska hela stacken mot KK eller AA. En stark fold tycker jag. Citera
Big Less Postad 31 Januari , 2006 Rapport Postad 31 Januari , 2006 Killen kan vara en komplett idiot, men utan en sådan read är det en rätt enkel fold. Överraskande många gånger har han AK i det läget, men det har du inte mycket glädje av här, så du ligger efter för ofta för att syna. Bra fold. Citera
Kenny_Roger Postad 1 Februari , 2006 Rapport Postad 1 Februari , 2006 Killen kan vara en komplett idiot, men utan en sådan read är det en rätt enkel fold. Överraskande många gånger har han AK i det läget, men det har du inte mycket glädje av här, så du ligger efter för ofta för att syna. Bra fold. Motståndaren är en idiot om han vet att AKs kommer folda? Är ju snarare ett väldigt bra move isåfall. Vad man sedan ska göra i just det här läget är en annan sak. Multitablar jag CG foldar nog jag då man oftast ligger efter och ens implied är ruskigt dåliga. Single-table live är det en solklar all in Citera
RayIV Postad 1 Februari , 2006 Rapport Postad 1 Februari , 2006 Ja har du ingen read så är det ju bara att slänga. Ingen idé att spela pytsa in så mycket när man som bäst är 50/50 och dessutom måste träffa en flopp. Annars undrar jag varför du bara höjer upp till 0.75? Bra mycket enklare att höja upp till $1 som även det är i minsta laget på dessa nivåer, imho. Citera
Mr.Moto Postad 1 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2006 Tack! Bra att höra åsikter från er som lirat en del. Känns som att en fold är rätt, som någon sa, eftersom att det är readberoende och jag inte hade nån read. Killen kan vara en komplett idiot, men utan en sådan read är det en rätt enkel fold. Överraskande många gånger har han AK i det läget, men det har du inte mycket glädje av här, så du ligger efter för ofta för att syna. Bra fold. Motståndaren är en idiot om han vet att AKs kommer folda? Är ju snarare ett väldigt bra move isåfall. Vad man sedan ska göra i just det här läget är en annan sak. Multitablar jag CG foldar nog jag då man oftast ligger efter och ens implied är ruskigt dåliga. Single-table live är det en solklar all in Hur kan han veta att jag lägger AK, när vi bara lirat några händer i varandras närvaro? Då är han ett RIKTIGT geni Ja har du ingen read så är det ju bara att slänga. Ingen idé att spela pytsa in så mycket när man som bäst är 50/50 och dessutom måste träffa en flopp. Annars undrar jag varför du bara höjer upp till 0.75? Bra mycket enklare att höja upp till $1 som även det är i minsta laget på dessa nivåer, imho. Tror att jag hade nån tanke med att få med de händer som betalar mig, A-10 - AQ, som många callar raisar med på denna nivå. Att jag skulle göra ett pyttelitet mindre skrämmande intryck. Men du kanske har rätt, ska fundera. Annars gillar jag att ta i mer med 88-KK (beroende på position förstås). Tack!! Kom bara på en minifråga: om jag hade en read på killen att han skulle kunna göra detta med låga par eller AQ, då är det bara all-in som gäller? Citera
psatiw Postad 1 Februari , 2006 Rapport Postad 1 Februari , 2006 Kom bara på en minifråga: om jag hade en read på killen att han skulle kunna göra detta med låga par eller AQ, då är det bara all-in som gäller? Jups. Iom hans rätt stora höjning så finns det ju lite att vinna de gånger han väljer att vika, plus att du med den handen ju vill se alla gator, inte bara floppen. Citera
Brascoo Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Han kan ju sitta på JJ QQ och höjer kraftigt för att få bort alla med Ax i handen och även kunna spela som om han har AA, KK, AK om han inte träffar. Kanske inte så smart att höja så kraftigt om man sitter med en så pass bra hand att man skrämmer bort alla när man kan få ut en riktigt stor summa. Man vill ju helst få med personer som sitter på Ax, AK, KK, QQ etc. Fold känns bra eftersom du är ny vid bordet och inte hunnit analysera spelarna. Men om man har gått om $ så är en syn inte heller illa om du tror på dina kort Citera
Recommended Posts