Gå till innehåll

Boktips om pokermatematik?


Brodd

Recommended Posts

Hej

 

Tänket undersöka om det fanns någon där ute som kunde tipsa mej om någon bok som fokuserar på pokerns matematik. Det finns mängder med bökker som berör ämnet pokerstrategi men det skulle vara intressant att även utveckla sitt spel med sanolikhetslära som sträcker sej längre än bara beräkningen av hur man själv bedömmer sina vinnstods i förhållande till potodsen...

 

tackar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en e-book som behandlar sannolikhetslära som jag kan skicka över om du vill. Den är bara på 14 sidor och kräver en del förkunskaper i matte men du kanske finner den intressant. Det underlättar en hel del om du läst en kurs i typ serier och transformer dock. :D

 

Det är ingen copyright på skiten så jag kan maila över den om intresse finns. PM:a mig för mailadress i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Mason Malmuths "Gambling Theory and Other Topics" innehåller en hel del information om sannolikheter, statistik osv kopplat till gambling, med tonvikt lagd på poker. Den är (som alla hans böcker) ganska tungrodd, men innehåller en fantasiskt mängd mycket bra material.

 

Sklanskys "Getting the best of it!" är mer matematiskt inriktad med kapitel om kombinatorik, bayes teorem osv, allt kopplat till gambling och speciellt poker.

 

Båda böckerna är mycket bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som du söker Theory of Poker.

Blev väldigt förvånad att ingen skrev den innan GiLLo gjorde det. Absolut den här boken du ska inhandla.

 

Förmodligen för att han skrev:

 

intressant att även utveckla sitt spel med sanolikhetslära som sträcker sej längre än bara beräkningen av hur man själv bedömmer sina vinnstods i förhållande till potodsen...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...