Gå till innehåll

Rimlig ITM-% vid HU SNG?


aglo

Recommended Posts

Ni som har spelat mycket heads up SNGs: hur många procent av gångerna är det rimligt att vinna?

 

Det beror självklart på hur bra man är, vilken nivå man spelar på, struktur etc, men säg att man jämför med vanliga SNGs. Där är 45% helt okej, eller rent av bra beroende på hur många bord man spelar och det jag nämnde tidigare.

 

Utgå från det här:

Inköp: $25-$100 (+5% rake)

Struktur: Startmarker 2000. Blindshöjning var 8e minut från 20/40 > 30/60 > 40/80 > ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det rimligt att ligga nånstans mellan 65-70% om man har en hyffsad edge?

 

Jag spelade 30 st $25 HU SNGs igår. Det är självklart ingenting, men jag har märkt att de flesta är väldigt lätta att läsa så jag funderar på att lägga ner lite mer tid åt det här. HU är dessutom väldigt utvecklande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ligger på 73,5% på 10-100$ sngs (hu), beror nog mkt på sajt och också, pokerstars har varit guld för mig med deras långsama struktur.

Hur många SNGs har du spelat då? 100 st säger ju inte så mycket direkt. Det är ingenting.

 

Om fi går all in varje hand kanske man hamnar runt 65-70%, så 60-65% kanske är mer rimligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ligger på 73,5% på 10-100$ sngs (hu), beror nog mkt på sajt och också, pokerstars har varit guld för mig med deras långsama struktur.

Hur många SNGs har du spelat då? 100 st säger ju inte så mycket direkt. Det är ingenting.

 

Om fi går all in varje hand kanske man hamnar runt 65-70%, så 60-65% kanske är mer rimligt...

 

270 stycken drygt, så det är väl en del kvar... Får väl återkomma när det börjar närma sig 1-2 tusen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skiljer sig motståndet på inköpet $100 jämfört med $20-$30 och vilka tider under dygnet brukar du spela? Det skiljer sig ju lite mellan måndag eftermiddag och fre-lör kväll/natt.

 

Svåraste motståndet tycker jag är på 50$ (mest HU-lirare?). På dom billigare är folk oftast ovana vid stackdjupet (en höjning på uppemot 8BB synas som om det vorre en dubbling), lättlästa och antingen för aggro eller tajt.

På 100$ är oftast folk för tighta (vann 18 raka potter utan showdown tex, kan tänka mig att det är den nivån folk kan testa o ta ett skott på). Dock finns också flera riktigt bra HU-lirare på den nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Mot uselt motstånd och en hyffsad struktur är mellan 65-70% klart möjligt. Strukturen och hur motståndarna anpassar sig till stack djupet känns som viktig variabler för hur stor andel det går att vinna. Möjligheten att spela många relativit små potter känns avgörande.

 

Av de siter jag spelar på har B2B och UB har en bra struktur. På $10 och $20 har motståndet har generellt väldigt svårt att släppa svaga händer och synar ofta ner med marginella händer. Value-betten blir en största vän och en vinst procent upp mot 75-80% känns inte omöjlig. Känns som det går att ha en mkt större edge mot en passiv synare än mot en fold,fold,fold,all in monkey. Över 90 st SnGs på dessa siter har 70% vinster. Då spelar jag ändå rätt weak tight, utan några större moves och gillar att spela tämligen små potter (om jag nu "blir" table captain).

 

Spelar även på paradise poker där strukturen är mkt sämre, man måste spela betyligt snabbare och de flesta SnGs avgörs av i en eller två nyckelpotter. Blindsen börjar på 5/10 och dubblas var 10:e hand, T1000 i startstack. Känns som jag haft en del oflyt i paradiset. Min vinst % är 58,6 över 350 på $5/$10/$20 (2:1 på $5/$20 och 1.1:1 på $10). Tror jag det är väldigt svårt att vinna mkt mer än 2/3 oavsett hur duktig man är, givet dise struktur. Någon annan som spelar på paradise och för bok?

 

En fråga till garpen: När och varför känns en 8 x BB höjning preflop berättigad (givet att stackarna är hyffsat djupa)? Mot spelare som gör den typen av höjningar brukar rope-a-dope(slow play) och återhöjningen preflop fira stora triumfer.

 

Själv har jag jvligt svårt för folk som i stort sett foldar till alla bets för att sedan bli aggo när M börjar närma sig 8-10. Även om man har en hyffsad chiplead (ex 1.5:1 eller 2:1) när blindsen blir stora är det svårt att vinna +60% mot denna typ av motstånd. Har provat att betta lite mer/oftare preflop men har haft blandat resultat. Måste jag acceptera att bara he en liten edge eller har någon bra taktik mot "pre flop"-poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till garpen: När och varför känns en 8 x BB höjning preflop berättigad (givet att stackarna är hyffsat djupa)? Mot spelare som gör den typen av höjningar brukar rope-a-dope(slow play) och återhöjningen preflop fira stora triumfer.

 

 

Bra fråga, brukar bara använda max 6xBB. Dock om man möter en riktig calling station som man vet synar ett bet på 8xBB preflopp så kan man slänga in ett sådant bet så man får in lite pengar i potten. Har ibland slängt in ett löjligt stort bett preflopp med en stark hand, märkt att många motståndare tolkar det som en solklar bluff.

 

Finns dock inget bättre än att spela HU mot en motståndare som har 8xBB som standardbet. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag tycker inte stackdjup och blindsperioder är så enormt viktiga.

 

 

Jag har kört ca 1000 HU 20+2 turbo SnG

Har konstant 3 bord rullande och hinner med mellan 17-20 SnG per timma

Har en winrate på 64% vilket ger typ 30-35 dollar per timma. Hade haft högre winrate om jag hade haft annan struktur. Men efter 600 spelade på eurobet clearar man en bonus på 600 dollar plus en rakeback på 400 typ.

 

Tror det ger mer än att spela med djupa stackar å långsamma blindsperioder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sombrero skrev:

Jag tycker inte stackdjup och blindsperioder är så enormt viktiga... dwadawdaw... Tror det ger mer än att spela med djupa stackar å långsamma blindsperioder

Nu var inte frågan huruvida djupa stackar med långa blindsperioder ger en högre winrate/h gentemot en viss turbo-struktur. De två faktorerna du nämner är ju självklart av de viktigaste parametrarna man behöver då man vill uppskatta sin fiktivt möjliga ROI (eller ITM%). Dessa samt vilket motstånd man "vanligtvis" möter på den nivå man spelar på.

 

Förövrigt så tror jag en ITM% på 70+ är svårt att hålla i längden. Även på nivåerna "$25-$100 (+5% rake)".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...