Gå till innehåll

ARTIKEL: Ken Lennard gråter ut


johansen

Recommended Posts

Jag tycker att Ken har satt sig själv i en omöjlig situation.

 

När han på allvar gjorde sig känd i TV så utmålade han sig själv som världens pokergud.

 

När sedan resultaten inte går hans väg så blir ursäkterna allt mer krystade...

 

Han borde veta liksom alla vi andra att resultat minsann inte alltid kan trilla in som på beställning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inget problem med att han är självsäker och att han tycker han är en bra pokerspelare. Det tror jag mycket väl att han är. Men att vecka ut och vecka in läsa om hur mycket otur han har, hur kul är det? Han av någon måste väll förstå att det finns varians. Han kan väll vara lite rakyggad för en gångs skull och inte vara en gnällspik.

 

Förövrigt så vann han en hand med 63 off som han ställde in med preflopp med. Men det nämns det ingenting om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just den där "han borde ha lagt sig"-ursäkten är ju den allra vanligaste hos spelare som ser sig som bra. Om det inte är otur så är det motståndarens fel.

 

Visst kan man bli upprörd, men lika ofta bör man nog fråga sig själv varför man riskerade hela truneringen genom at gå all in med en halvdassig hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som säger att det var en okynnessyn endast för chansen att slå ut Ken? Ken kanske blev sönderläst? Jag tycker han gör lite väl många antaganden i sina krönikor om att alla människors handlande alltid måste kretsa kring att ta ner honom på jorden eller att visa att han minsann inte är något. Har inget emot Kens kaxiga attityd.. tvärt om, jag tycker han underhållande. Men just detta mantra börjar bli något tröttsamt om ni frågar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker han gör lite väl många antaganden i sina krönikor om att alla människors handlande alltid måste kretsa kring att ta ner honom på jorden eller att visa att han minsann inte är något.

 

Ja, just det! Påminner inte så lite om alla "kändisar" som beklagar sig när de åkt fast för fortkörning: "polisen ville jävlas bara för att jag är KÄND"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriver här med risk att bli lynchad...

Jag tycker Ken ändå blandar in en stor portion självironi när han skriver, jag tycker artikeln var läsvärd/underhållande. Självförtroendet är på topp, men det är ju en image han vill skapa... Den imagen vinner han extra marker på. Men denna gång gick det snett. Klart man skyller på motspelaren, framförallt om han faktiskt har en sämre hand. Har fått mina AK utdragna på bubblan av AJ tre gånger i rad, #¤&][% motståndare ;)

 

Jag tycker annars Ken har en hyfsad självironisk attityd, men jag tror också att om man ogillar honom mycket så får man svårt att se det. Alla har vi olika uppfattning.

 

Puss :heart: Kram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, jag ser ironi i artikeln, men det har väl alla Ken-hatare svårt att se antar jag... :roll:

 

Och det är ju så att han MÅSTE skriva någor, eller hur? Han kan ju inte säga "Äh, fan. Det gick inge bra, känner mig inte inspirerad. JAg skriver nästa vecka istället".

 

Hans jobb som skribent är att underhålla med sitt skrivande, inte att snustorrt analysera och redovisa sitt resultat för den gångna veckan. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är väl en "förbjuden" tanke, men KAN det vara så att Ken själv, som hittar perfekta tells på alla, själv är lättläst....

Är det inte så att hans spel liknar "all-in-tomten" som vann på TV häromsistens, som alla proffs blev som galna på.?Och Moneymaker som likaväl han ansågs superdålig...

 

Men den killen hade iaf vett att ha ett A på handen innan han ställde in...

 

Själv är jag halvtomte, men nog inser jag att jag knappast kan bli förbannad på att åka ur en turnering för att någon callar mitt bet? Va fan, det är ju som det är..

 

Igår tex på pokermiljonens kval, fick jag AA i första handen och tänkte "perfekt" - nu djävlar...

 

Vad tror ni hände?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv är jag halvtomte, men nog inser jag att jag knappast kan bli förbannad på att åka ur en turnering för att någon callar mitt bet? Va fan, det är ju som det är..

 

Förbannad? Nej, men irriterad kan man bli. Om man torskar mot runner runner färg eller liknande, och åker ur en stor turnering. Klart man blir irriterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väll inte alltför svårt att åka till 11 länder och leta upp någon trött backpacker på varje flygplats vid mellanlandningar som man ger 10-20kr för att ställa upp på en heads-up turnering, sen spela tills man vinner en match. Sen kan man med gott samvete stoltsera med att man minsann vunnit turneringar i 11 länder :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det börjar bli lite väl mycket fokus på hans "otur"

 

Men som dom flesta pokerspelare säger (var ärliga nu), när man vinner är det "skill" och när man losar är det oflyt eller tomtar vid bordet...

Been there, done that...

 

Det är ju det jag menar. Alla blir vi utdragna, inget och hetsa upp sig för. Därför tycker jag det är synd att Ken fokuserar allt på att han blir utdragen eller folk gör dåliga syner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en helt sjuk syn, för övrigt av vår ende svensk vid finalbordet. Ken stoppade in en bra bit över 25K i en pott på kanske 6-10K och fick syn av A8! Som jag skrev redan i liverapporteringen:

Ken Lennaard blir tyvärr utslagen från TV-bordet. Ken ställer in med A2 och får syn av Johan Bergquists A8. Efter river ligger J4J7K och Ken ser allt annat än glad ut. Johan, räkna med sågning av din syn i Kens nästa krönika.

 

Johan måste ha haft en galet stark read. för synen var för över hälften av hans marker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det börjar bli lite väl mycket fokus på hans "otur"

 

Men som dom flesta pokerspelare säger (var ärliga nu), när man vinner är det "skill" och när man losar är det oflyt eller tomtar vid bordet...

Been there, done that...

 

Det är ju det jag menar. Alla blir vi utdragna, inget och hetsa upp sig för. Därför tycker jag det är synd att Ken fokuserar allt på att han blir utdragen eller folk gör dåliga syner.

 

Jo, jag anade lite av det...

 

Men vänd på steken och skriv en egen krönika/artikel om DIG SJÄLV i en stor kvällstidning.

Ja inte fan skulle jag skriva rakt ut att jag spelade som en kratta... Speciellt inte om jag blir utdragen av en sämre hand än min egen. Jag tror jag skulle snubbla dit själv och använda ordet otur...

 

Ett av gdaily's sista inlägg i sin dagbok visar däremot på en stor portion självinsikt om sitt eget spel. Jag tror det är svårt att vara så rak mot sig själv som han.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad tjatig Kent-Lennart börjar bli!

 

I varje förbannades krönika , inkl poker mag, skriv han om hur osvensk, bra självförtroende, duktig, bäst uber cool, motsatsen till ödmjuk han är! jajaja 99.9% har förstått vilken image du vill framhålla men är det inte dags att skriva något annat. Tjat får man höra från kärringar och Kent-Lennart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...