AoZ Postad 27 Januari , 2006 Rapport Postad 27 Januari , 2006 Som flesta kanske vet så spelar jag 5cd till 95% men har nu börjat spela 1 bord NLH samtidigt (dock lägre limit är 5cd). Jag har spelat ABC-poker, dvs jag har foldat alla händer förutom typ A10 och bättre. Limpat in och callat små bets när jag haft någon av mörkarna med någorlunda bra kort. I flesta potter förutom de som jag nyss nämnde har jag alltid höjt och jag har haft ett "standardbet" som har varit högre än de andras. Jag tror att de andra såg mig som en bully som försökte köra över dem, tror knappt en hand gick till showdown. Game # 229107114 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Bergshamra" Game ended 2006-01-25 22:58:20 GMT+01:00 Players: egerteft (EUR 9,25 in seat 1) jacknero (EUR 18,75 in seat 2) liverbird (EUR 47,15 in seat 3) Siouxsic (EUR 70,14 in seat 4) <-- gick in med 25€ så har ju tagit några potter. Kon_jakk (EUR 12,00 in seat 5) Dealer: egerteft Small Blind: jacknero (0,25) Big Blind: liverbird (0,50) Siouxsic was dealt: Kh - Kc <-- mmh den gillar vi Siouxsic Raise (1,50) <-- mindre än mina tidigare standardbet. Tidigare med höga PP har alla foldat när jag kört högre bet. Kon_jakk Fold egerteft Fold jacknero Fold liverbird Call (1,00) Flop 8c - Qc - 9d <- Aj, både steg och färgdrag.... liverbird Bet (1,60) Siouxsic Raise (9,75) <- här vill jag ha en fold av honom. liverbird Raise (16,30) <- Neheppp, mothugg. Vad gör jag? Vad har han? Citera
Sansrom Postad 27 Januari , 2006 Rapport Postad 27 Januari , 2006 Han får vara riktigt aggro (typ maniac) om du inte ska vara slagen här tror jag. Har du någon read på honom? Utan nämnvärd read: Förmodligen floppad stege, men set/knepigt tvåpar är också en möjlighet. Tror inte du har bäst hand tillräckligt ofta för att hänga kvar här. Du lär behöva använda hela stacken (hans stack, då) för att komma till showdown. Nä, fold får det nog bli, även om det är svårt. Lätt att säga, svårt att göra... Citera
Wharic Postad 27 Januari , 2006 Rapport Postad 27 Januari , 2006 Vad har han bettat in i en preflop höjare med tidigare? Hans höjning säger floppat set eller stege. Har du tur så har han TPTK med ett eventuellt färgdrag men även då ligger du efter. Jag hade foldat alla ggr. Citera
Tiggr Postad 27 Januari , 2006 Rapport Postad 27 Januari , 2006 Din raise på floppen ser ut som jätte steal. Skulle kunna göra liknande hans spel med färgdraget dock ej miniraise som han gör. Citera
AoZ Postad 27 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 27 Januari , 2006 nej någon vidare read har jag inte på honom. Däremot så tror jag, som sagt, att dem ser mig som en LAG som försöker stjäla potter... Hans bet tidigare har varit ganska mesiga, som resten av bordet. Inget märkvärt där. Han kan ha precis vad som helst, han har ju BB så han har nog lättare att gå med då. Citera
psatiw Postad 27 Januari , 2006 Rapport Postad 27 Januari , 2006 Jag säger som jacobmal skrev nån gång: Syna bara om du verkligen hatar pengar. Citera
AoZ Postad 27 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 27 Januari , 2006 Jag säger som jacobmal skrev nån gång: Syna bara om du verkligen hatar pengar. LLLoool Som sagt så lirar jag 5cd egentligen.. Detta gjorde jag: Siouxsic All-In (58,89) Antar att jag är ensam om att göra så. Citera
Wharic Postad 27 Januari , 2006 Rapport Postad 27 Januari , 2006 Dom gångerna som en spelare har ruttnat på att jag alltid höjt preflop och sen alltid bettat floppen har nästan alltid re-raisat mig både pre-flop och post-flop. Då är synen given i mina ögon. Fast endast om man verkligen bettat ut just den spelaren ur en pot flera gånger tidigare och man verkligen är säker på sin read. Citera
scouserandy Postad 27 Januari , 2006 Rapport Postad 27 Januari , 2006 Antar att jag är ensam om att göra så. Nädå vi är två Citera
Juster Postad 27 Januari , 2006 Rapport Postad 27 Januari , 2006 Jag säger som jacobmal skrev nån gång: Syna bara om du verkligen hatar pengar. LLLoool Som sagt så lirar jag 5cd egentligen.. Detta gjorde jag: Siouxsic All-In (58,89) Antar att jag är ensam om att göra så. Nej tyvärr. Jag gör oxå så de flesta gånger, åtminstonde en re-raise till men förr eller senare hamnar alla pengar i mitten. Jag hade tänkt att han sitter med AQ och ledsnat på att du kör över honom. För det mesta så sitter dom med set o jag förlorar mina pengar. Citera
AoZ Postad 27 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 27 Januari , 2006 Dom gångerna som en spelare har ruttnat på att jag alltid höjt preflop och sen alltid bettat floppen har nästan alltid re-raisat mig både pre-flop och post-flop. Då är synen given i mina ögon. Fast endast om man verkligen bettat ut just den spelaren ur en pot flera gånger tidigare och man verkligen är säker på sin read. Jag hade väl inte bettat ut just hon ur särskilt många potter men någon gång plus att jag gjort stora bets (dubbel pot ungefär) direkt efter floppen mot flera på bordet tidigare. Jag misstänker lite att han limpat in eftersom han satt på BB och träffat 2par, det var min misstanke på hans reraise. Citera
Wharic Postad 27 Januari , 2006 Rapport Postad 27 Januari , 2006 Jag hade väl inte bettat ut just hon ur särskilt många potter men någon gång plus att jag gjort stora bets (dubbel pot ungefär) direkt efter floppen mot flera på bordet tidigare. Du har med andra ord annonserat "Här finns jättebra implicita odds att hämta"? Citera
pedro Postad 27 Januari , 2006 Rapport Postad 27 Januari , 2006 fråga, vad hade han? gissar på set? Citera
AoZ Postad 30 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 30 Januari , 2006 fråga, vad hade han? gissar på set? Sorry för långa väntetiden men här kommer upplösningen: liverbird Bet (1,60) Siouxsic Raise (9,75) liverbird Raise (16,30) Siouxsic All-In (58,89) liverbird All-In (27,75) Siouxsic Payback (22,99) Turn 8c - Qc - 9d - Tc River 8c - Qc - 9d - Tc - Th liverbird shows: Kd - Qs (two pairs, queens and tens) Siouxsic shows: Kh - Kc (two pairs, kings and tens) Siouxsic wins: EUR 92,55 (with two pairs, kings and tens) Rake: EUR 2,00 Mina KK räckte alltså. Citera
RockStar Postad 31 Januari , 2006 Rapport Postad 31 Januari , 2006 Wow, vilken tomte din motståndare är... fel spelat imo, tror du är slagen fler gånger än du leder där. Citera
Recommended Posts