Gå till innehåll

NLT - A10s träffar kåk


Recommended Posts

Hittar A10s på lilla blinden. Är min andra hand på bordet så jag har inga som helst reads. Väljer att höja från lilla blinden främst för att försöka stjäla.

 

Game # 229420044 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Ororbia"

Game ended 2006-01-26 10:14:39 GMT+01:00

 

Players:

scarola (EUR 100,00 in seat 1)

crazyboy21 (EUR 144,05 in seat 2)

Raven13 (EUR 240,33 in seat 3)

kung_ivo (EUR 44,95 in seat 4)

cornerboy (EUR 29,22 in seat 5)

I_limp_AA (EUR 99,00 in seat 6)

 

Dealer: cornerboy

Small Blind: I_limp_AA (0,50)

Big Blind: scarola (1,00)

 

I_limp_AA was dealt: Tc - Ac

 

crazyboy21 Fold

Raven13 Fold

kung_ivo Fold

cornerboy Fold

I_limp_AA Raise (4,00)

scarola Call (3,50)

 

Flop 3s - Th - 3d

 

I_limp_AA Bet (7,00) Träffar ju rätt fint så jag bettar potten. Tror han också kan ha en 10:a eller ett lägre par. Överpar känns inte så jättetroligt.

scarola Call (7,00)

 

Turn 3s - Th - 3d - 4c

 

I_limp_AA Bet (14,00) Lägger ett bet på 14 euro här. Inget farligt kort iaf. Rätt betstorlek??

scarola Call (14,00)

 

River 3s - Th - 3d - 4c - 3h

 

I_limp_AA Nu kom kåken. Va gör jag nu?? Satte han ju först på en 10:a men vettefan om jag vill tro det nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att du satte honom på en 10a efter att han synat ditt bet på flop och inte direkt när floppen kommer :D

 

Jag hade betat ut runt 20-25, Han verkar ju vara synvillig så jag skulle inte checkat för att ge honom en billig showdown. Det är ju mkt möjligt att han kan ha något likt 55-88 och det finns ju klart möjlighet att han betalar av då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle verkligen en genomsnittlig spelare med pp lägre än 10or synar ner ända till rivern där?

 

Som han spelat är han en fisk. Antingen weaktajtfisken som synar fram till rivern för att slå om med AA eller weaktajtfisken som callar hela vägen med toppar, eller sitter han på pp. I detta fallet tycker jag man absolut ska beta då man inte kommer ställas inför något särkilt svårt beslut om han nu skulle slå om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var spelar han risigt?

 

Syn, syn, syn? Är det bra? Sen skulle jag då slagit om preflop.

 

 

Varför slår du om preflop ? vilket syfte har du med det ? När han synar där med damerna har han position hela handen på en spelare som har visat aggresion, det e ju perfekt. Slår han om och det visar sig att SB har höjt med skit så får han inget betalt och en SB kommer vara passiv hela handen.

 

Sen skulle BB höjt på rivern såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...