Gå till innehåll

NLT - när QQ ställs mot en re-re-raise gör man?


Recommended Posts

Uppe sent o spelar poker pga att jag glömde tvätten i maskinen som måste bli klar. Tänkte att jag kör ett varv till vid bordet sen lägger jag ner. Då kommer denna handen och jag tänkte lite allmänt hur ni brukar göra? Kan man lägga QQ preflop?

 

Starting a new hand (#361367785)

TTR34458842 posts Small Blind $0.25

basteroid posts Big Blind $0.50

Dealing cards

Your cards Qc Qs

dpe8598 raises $3

durre raises $5.50

 

Hade egentligen tänkt re-raisa till $7 men jag drog fel i listen.

 

gladheateher folds

KINGJACK76 folds

stalefish72 folds

parliament folds

coachchea folds

TTR34458842 folds

basteroid folds

dpe8598 goes All-in $39.22

 

Fi har spelat TAG lixom jag. Det enda som sticker ut lite är att han raisa $3 till en början när han alltid annars raisat $2. Sen att han går all-in (jag har visserligen bara typ $14 kvar efter min re-raise) och inte raisar upp det till $10-12 om han nu har AA/KK.

 

I detta fallet ser jag det som en självklar syn eftersom jag har så lite kvar, men säg att jag har nära fullt inköp ($50) och han re-raisar till $15. Kan man lägga då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade egentligen tänkt re-raisa till $7 men jag drog fel i listen.

 

Testa att skriva in istället? Slidern är ju anus.

 

Klart man kan lägga QQ med ett fullt inköp mot en rock som spelar sådär. Jag skulle säga att sannolikheten att han har AA/KK om han är riktigt TAG är ganska (t.o.m mycket förresten) stor, och det egentligen enda du kan vänta dig att se annars är AK, och då ligger du ju bara lite före.

 

Anledningen att han ställer är ju förstås din grunda stack, som också är enda anledningen att du kan/får ta en syn i det här läget, och se till att dra ut honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...