Gå till innehåll

Ruterkung pottar PLO och spelar lite FLT

Ruterkung

Recommended Posts

Tyskland tog som väntat 3 poäng mot Costa Rica. När Lahm gjorde 1-0 (och vilket mål!) så trodde jag att det skulle rinna ifrån. Tysklands försvar var väl inte på topp och man ska inte släppa in två mål mot ett lag med bara en anfallare som inte kan springa. Costa Ricas försvar var som en hönsgård, de måste verkligen täta till där för att ha ens en liten chans mot Ecuador/Polen. Skulle vilja se Bolanos i de kommande matcherna. Jag tror han kan bli en liten joker i leken. Jag såg honom i VM för klubblag i december och då var han väldigt het. Får säga att jag blev lite imponerad av Klose också. Har egentligen aldrig gillat honom men han var bra igår.

Matchen mellan Polen och Ecuador var en match med två halvlekar. Jag blev väldigt imponerad av Ecuadors snabba spel och tyckte att deras backlinje var väldigt stabil. Däremot Polens första halvlek var under all kritik. De kom ingenstans och såg väldigt loja ut. I andra halvlek spelar de däremot upp sig och jag tycker de var värda ett poäng. Det känns som att det blir Tyskland och Ecuador som går vidare nu om inte Costa Rica kan knipa poäng av Ecuador men då behövs en uppryckning av Costa Rica.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

.... Ronaldo (ger 10 ggr pengarna på att han vinner skytteligan, väldigt intressant!).

Ronaldo är ju bara tjock, trött och långsam. Inte fan vinner han skytteligan.

Och ändå stänker han in minst 20 mål per säsong...

Det är bara media som lagt ut den bilden men killen öser ju in mål. Får han ett läge så sätter han dit den. Jag skiter i hur idrottsmän ser ut eller är, bara de presterar. Ronaldo som alla säger är tjock gör mål. Peter Crouch som alla säger är ful och dålig är jävligt nyttig för varje lag.

'

Håller med, "bullen" lär trycka in ett par baljor detta VM också, samma sak med Englands brottare och fyrtorn (rooney crouch)

Länk till kommentar

Riktigt dåligt av Sverige att inte vinna matchen. Var helt säker på att de skulle göra mål när Trinidad fick en spelare utvisad. Det kändes som att vi inte fick riktigt grepp på dom utan bara höll i bollen. Allbäck kändes het och det är ju maximal oflyt att han inte sätter en boll. Det kändes också lite bättre när Kim kom in men det var försent. Hoppas han får starta nästa match. Tycker nästan Lagerbäck borde gå ner på en trebackslinje i andra halvlek för att sätta lite mer press på Trinidad. Resultatet är ju ändå inte så otroligt farligt då det räcker att slå Paraguay för att gå vidare vilket vi ändå var tvungna att göra.

Tre saker jag önskar:

1) Ge Ljungberg lite bollkänsla och lär han få en ren träff någon gång. Vilken världsspelare det hade varit om han bara kunde träffa bollen rent nån gång.

2) Isaksson tillbaka. Shaaban var ändå helt okej i matchen men känns tryggare med Isaksson i mål.

3) Henke och Zlatan gör jättemånga mål!

Den andra matchen i gruppen mellan England och Paraguay slutade med en stabil vinst för England. Englands känns otroligt stabila bakåt och framåt har de kapacitet med Joe Cole, Gerrard och Lampard. Owen är ju som sagt livsfarlig där fram och om de får tillbaka Rooney kan de få lite mer kraft där fram också även om Crouch gör det mycket bra. Paraguay då? Jag tycker inte de kom någonstans mot England men de är inte ofarliga och det gäller för Sverige att inte underskatta dom. Sverige måste spela mycket bättre mot Paraguay än mot Trinidad för att ha chans.

Länk till kommentar

Bjud odds på Sverige då de kommer krossa Trinidad. Odds 1,20

Hoppas du inte la hela din förmögenhet på dessa bjudodds :P

hehe, körde 500 på England, Sverige och Argentina :P

Mina spel går förövrigt käpprätt åt helvete, har inte satt ett enda och är back ca 750 kr och det har gått två dagar. Fan, detta kan bli dyrt för mig :lol: Hoppas f.ö inga följer mina tips utan ni bara kollar på när jag gular på sportsbetting också ;)

Länk till kommentar

Det är ju bra att jag har tagit ett uppehåll med pokern för nu måste jag ändå klaga lite. Jag har fan oförskämd otur! Kul att ryka med QQ vs A8o när A faller på turn. Jag har haft konstant otur i en och en halv månad nu. Nötkåk vs rivrat fyrtal, set vs rr färg, floppad nötstege vs rr kåk osv osv hela tiden.

Länk till kommentar

Vad tror du om Sydkorea idag? De ger 2ggr pengarna, vettigt spel?

Dunder säker! Ett givet spel. Sydkorea är inte dåliga medans Togos lag vimmlar av halvtaskiga fotbollspelare :P Men Togo lever mycket på Adebayor (orka stava rätt) som är deras största stjärna. Jag tror inte man behöver vara rädd för underskatning heller då det inte riktigt känns som Sydkoreaner underskattar... Fan vad fördomsfull jag är :)

ja sydkorea e ett riktigt bra bet enligt mig.

Vill du ta en risk satsa lite på kroatien,tror dom kan skrälla mot brassarna..de ger rätt bra odds tror ja...

Kroatien är inte dåliga men jag tror inte att de kan slå Brasilien. Bättre att spela på X isåfall. Egentligen känns det inte som det är värde att spela på Brasilien i den matchen, har ni sätt vad oddset är på nån sida? hmm, varför fortsätter jag spela på saker jag inte tror på ? ja, jag ahr lagt in ett tips på brassarna... :roll:

Lägger upp mina spel sen!

Länk till kommentar

Brasilien ger 1.39 på Betfair. På tok för lågt känns det som. Kroatien står i 12 ggr pengarna.

ja, 1.39 är alldeles för lågt. 12 ggr pengarna är fint på kroaterna men det känns som ett kryss är närmare.

Tycker du Frankrike är spelvärt idag? 1.73 på betfair.

Svårt att säga. Tycker Frankrike har varit bleka på senaste tiden medans Schwiez är ganska stabila. Folk pratar om Henry/Trez men frågan är om de ska prestera denna gången? Jag tvivlar och skulle nog avstå matchen. Men jag måste erkänna att 1.73 är lockande.

Länk till kommentar

Då kommer ruterkungs bombsäkra tips.

För att krydda matcherna har jag idag valt att göra ett riktigt ruttet systemspel och för att göra det ännu sämre har jag letat upp de sämsta oddsen på marknaden. Jadå ni gissade rätt, det är svenska spel.

Kan du förklara varför du har valt att ta dåliga odds på svenska spel istället för att ta bra på nätet?

tja, det förhöjer spänningen att ha den fula tipslappen i handen plus att du blir mycket gladare om du vinner och får pengarna i handen.

Så du värdesätter det mer än att få några hundringar extra?

jupp

hmm, ok...

Vad har du för tips att ge dina kära läsare idag då? Finns det några säkra?

Vi börjar med Sydkorea - Togo. Sydkorea har en frisk trupp och med spelare som Ji Sung Park och Jung Hwan Ahn tror jag de kniper 3 poäng. Togos trupp skakas nog efter att tränaren skulle avgå men sen skulle han inte det men sen skulle han det igen. Ingen vet alltså hur det är. Togo kommer troligtvis backa hem men jag tror Sydkorea kommer springa sönder dom till slut.

Det där lät ju jättebra. Har du någon annan match du vill tipsa om?

Tunisien - Saudi! Tror Tunisien kommer plocka tre friska pinnar här och 1.65 i odds lockar. Tunisien känns bättre på alla positioner.

Jag har hört rykten om att du har gjort några/något dåliga spel med, stämmer detta?

Självklart! Jag har bland Brasilien till 1.35 (troligtvis det lägsta på marknaden) fast jag tror det är bättre att spela på X.

Några skrällar?

Jag tror mycket på England och det ska nog inte vara omöjligt att de vinner över T&T

okej... du verkar ju kunna din sak :roll: . Får vi höra hur tipset lyder?

Jag har alltså gjort ett fyrlingssystem med 15 fyrlignar a'la 20 kr så tipset går på 300 kr och ser ut så här:

Brasilien - Krotaien 1

Sydkorea - Togo 1

Tunisien - Saudi 1

Ecuador - Costa Rica 1 (Den är faktiskt bra)

Tyskland - Polen 1

England - Trinidad 1

Då får jag önska mig själv lycka till med tipset och hoppas det blir lite fina slantar.

Tack Tack!

Länk till kommentar