Gå till innehåll

Ruterkung pottar PLO och spelar lite FLT


Ruterkung

Recommended Posts

okej, här kommer dom!

 

 

Preflop:

 

Jag :Qd::Qc:

 

3 folds, Jag (knappen) höjer, SB trebetar, BB syn, Jag cap, SB syn, BB syn.

 

 

Flop:

 

 

:6h::7d::8s:

 

SB check, BB check, Jag bet, SB syn, BB syn.

 

 

Turn:

 

:5d:

 

SB check, BB bet, Jag raise SB syn.

 

River:

 

:8d:

 

SB check, Jag check.

 

 

Jag tänker att fi borde ju inte ha en 9/4 så jag höjer för att sedan checka ner handen, är det rätt? Ska man orka värdebeta river? det borde ju inte gå när färgen fylls?

 

 

Hand 2:

 

 

Read på SB; har spelat lustigt. Synade ner en gång med K7 på KQxx bräda för att beta ut river när T kommer.

 

Preflop:

 

 

Jag :Qh::Th:

 

2 folds, Jag (CO) raise, knappen fold, SB syn, BB syn.

 

 

Flop:

 

 

:Qd::5s::6d:

 

SB check, BB check, Jag bet, SB syn, BB syn.

 

Turn:

 

:3s:

 

SB, check, BB check, Jag bet, SB syn, BB syn.

 

River:

 

:Kd:

 

SB bet, BB fold, Jag fold

 

Gör jag rätt som viker här? Han måste ju ha mig slagen?

 

 

Hand 3:

 

 

Preflop:

 

Jag :4h::4c:

 

UTG fold, Jag (UTG+1) raise, CO syn, Knappen syn, SB fold, BB syn.

 

 

Flop:

 

:3d::Jc::Jh:

 

BB check, Jag bet, CO syn, Knappen syn, BB syn.

 

Turn:

 

:2d:

 

BB check, Jag bet, CO raise, Knappen fold, BB fold, Jag syn.

 

River:

 

:3h:

 

Jag check, CO bet, Jag syn

 

 

Det jag satt och tänkte på var turn spelet, borde vi inte kunna slänga in en trebet där och då blir det ju vik mot cap. han kan ju ha t.ex färgdrag och föröksa sno potten alternativt 3/2. Är rivern fold egentligen? Det är ju bara bluff jag slår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

När han sen bettar river ser det ut som hela handen spelades som en semibluff som missade och motståndaren synar ner med massor.

Jag hade iaf check/synat river som motståndare med typ allt som har showdown-värde. En färdig hand som höjer floppen bettar nästan alltid på turn också, just därför är frikortspelet så uppenbart.

Därför menar jag att ett turnbet inte har nån verkan. På den nivån efter fi:s preflopphöjning och floppsyn efter höjning kan man nästan garantera att han följer med och har han Ax eller par är det motiverat. Han kan sätta dig på (semi)bluff från början beroende på hur spelet flutit tidigare. Så turnbettet här får bara följden att du investerar mer döda pengar om du inte lyckas bluffa honom till fold på river. Därför tycker jag frikortet var bra och för att det ska vara övertydligt behöver man vara hyfsad spelare, många tror bara att turnchecken här är ännu ett sätt att trappa eller att du inte vågar beta låg- mellanpar igen när de synar och foldar mot riverbet när de inte träffat.

 

En normal TAGish spelare foldar sin överkort till ett turnbet, och det tror jag utan att räkna på det, gör vi vinner mer än vid gör på att ta frikortet.

En normalt halvmuppig fisk på 2/4 gör det inte enligt min mening men det handlar givetvis om stats och read.

 

Jag C/R inte flop, hade ju position på honom :)

True dat... :)

 

JVad gör man om man betar turn och fi synar. River blankar och han checkar till dig igen, vad gör ni?
Det är det som är problemet eftersom du står inför samma situation med mer investerade pengar. Enda sättet att vinna är att beta river både om du betar och får syn eller om du checkar turn. Beroende på read tycker jag du gör rätt här, annars är det väldigt billigt att bara låta honom ta potten när du inte träffat.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vilka små marginaler det handlar om i livet. Min kompis kommer för nära en traktor som är framför, han satt nog och halvsov i den stekande värmen, och tvingas att veja för att inte köra in i traktorn och just då kommer en lastbil där. Att ens liv handlar om sekunder är fan inte sant. Stanna hemma 10 sek längre och han hade varit i livet idag. Hur fan kan det vara så! :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop:

 

 

:Ac::Kh:

 

UTG fold, CO syn, knappen syn, Jag (SB) raise, BB syn, CO syn, Knappen syn.

 

 

Flop:

 

:Jc::7d::Ad:

 

Jag bet, BB fold, CO syn, Knappen syn.

 

 

Turn:

 

:4d:

 

Jag bet, CO raise, Knappen syn, Jag fold.

 

 

Är det vekt att lägga TPTK här? Turn ger verkligen ett sunkigt kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det vekt att lägga TPTK här? Turn ger verkligen ett sunkigt kort.

Vekt tycker jag inte, efter en höjning och en kallsyn tycker jag att det är rätt spelat. Du drar väldigt ofta dött och det finns väldigt många kort du inte vill se på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inte mycket lir idag. Körde först lite 0.5/1 nl hu och plussade hela $12.60. Spelade sedan $5 turbonånting och åkte med 88 vs 44, all in preflop, och han får 4 på river. Spelade sedan 0.02/0.04 nl och plussade nån $ på det. Vann också en $2 hu limit match 8-) Kanske ska börja satsa på att bli proffs på microlimit hu, verkar ju funka finfint! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

körde en liten session och backade $150. Får ändå säga att jag fick mig ett gott skratt när en riktig stjärna drar in tvåpar med 52s när han synar UTG och det blir cappat och han synar. På floppen får han 2:an och fortsätter syna trots folk cappar, på turn synar han trebet och på river kommer 5:an. Sen gjorde han ett exakt likadant spel fast den gången drog han in hålpipan på river :)

 

Ska köra lite mer i eftermiddag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 40 min och plussade $91. Var riktigt roligt att lira då det kändes lite som ett vanligt homegame, dvs alla är tomma, frågan är bara vem som är mest tom så man pangar på som f*n. Det var jag och en norrman som stog för det spelet :) . Folk blev söndertiltade på, det dom kallade, min fruktansvärda utr. Okej, ajg ahde en del bonnröta men vissa saker var svåra att komma ifrån. jag får rr färg mot en som flopapr tvåpar men bara synar hela vägen till river för att höja där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma igen efter dagsutflyckten till båstad. Vi drog ut vid 20.30 och gjorde absolut ingenting, tog taxin tillbaka vid 00.00. I taxin så åker vi med Henke Larssons kompis(!) och han berättar massa saker om honom, både roliga och mindre roliga. Vi kom hem vid 00.30 och jag försöker sova och lyckas med det kl 0.5.45, jippii!. Vaknar sedan vid 09.15 och går och badar lite. Åker hem vid 12.00 och eftersom alla är sega så kör vi x antal mil fel innan vi märker att vi kör fel, men efter det så hittade vi hem igen iallafall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är hemma själv nu så då kommer kocken inom mig fram, dagens mattips blir:

Klyftpotaits/pommes i ungnen (du väljer själv vilket om du inte är väldigt hungrig och tar båda)

 

Fiskpinnar/eller något slags kött/stark korv

 

Ketchup/bearnasie sås

 

Det kommer bli gott tror jag!

 

Sen blir det en kall öl med, nu ska jag iväg och handla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plussade $76 på slask kontot på pokerducks idag. Körde allt mellan 0.02/0.04 nl hu till 1/2 nl hu och PLO/8. Satt och letade några offer på hu borden och plötsligt så händer det! Jag kollar igenom 1/2 borden och där sitter en med $50. Det = fisk för mig så jag slår mig ner. Tredje handen får jag K3 och fi limpar, jag höjer upp till 7 för att ta potten men han synar. Flop kommer Kxx och jag betar 10 i en 14 pot. Fi blixtstälelr och jag blixtsynar (givetvis) och han visar upp Q8c med runner runnerdrag till färgen :P . Blir dock livrädd när en Q komemr på turn och tänker att nu är väl riggen framme igen, men icke, för river levererar en underbar femma och jag tar potten :) . Plussat $250 på pokerducks på de senaste 2 ½h jag lirat , det måste fan vara riggat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...