Gå till innehåll

Gekko - Spela påker, de e najs!


Gekko

Recommended Posts

Den senaste tiden har jag spelat sååå dålig poker...

 

Om jag får komma med förslag fr mina egna erfarenheter när det har gått ner så tycker jag att du under en period på två veckor ska spela supertajt. Spela gärna fullring då så att det inte blir för dyr att spela tajt.

 

Det kan hända att dina motståndare kartlagt dig och synar dig oftare än andra. Genom att totalt ändra stil under 2 veckor så kommer du att sätta griller i huvet på dem och när du går tillbaks till din gamla stil så hänger de förmodligen inte med. Dessutom om de spårar dig med PO lr PT så är det bra ibland att se till att statistiken någorlunda förändras till din förmån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 407
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Den senaste tiden har jag spelat sååå dålig poker...

 

Om jag får komma med förslag fr mina egna erfarenheter när det har gått ner så tycker jag att du under en period på två veckor ska spela supertajt. Spela gärna fullring då så att det inte blir för dyr att spela tajt.

 

Det kan hända att dina motståndare kartlagt dig och synar dig oftare än andra. Genom att totalt ändra stil under 2 veckor så kommer du att sätta griller i huvet på dem och när du går tillbaks till din gamla stil så hänger de förmodligen inte med. Dessutom om de spårar dig med PO lr PT så är det bra ibland att se till att statistiken någorlunda förändras till din förmån.

 

Är väl själv lite inne på ditt spår att tighta till mig och även gå ner i nivå för att hitta tillbaks. De där med FR är jag lite osäker på, ett bra förslag dock och jag ska fundera på de.

Det största problemet är att alla mina bluffar blir synade. Om jag spelar två händer på exakt samma vis så är de alltid bluffen som blir synade och aldrig när jag har stålet. Lite frusterande, just nu och igår va jag rå tiltad av de :evil:

 

En annan sak som gör mig så otroligt irriterad är att folk envisas med att bluffa ut mig i multiway potter med färdiga händer. Fy fan va folk överspelar sin TPNK.

En kille igår gjorde en mega C/R på mig och en annan med A :club: Q :club: på brädan A :heart: T :spade: 3 :spade: , Jag höll A :spade: K :heart: och foldade, den andre hade färgdraget och ställde in. Givetvis höll AQ, TILT!!!! Hur fan spelar folk....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menade var att välja ABC-vägen i fler lägen då det kliar i fingrarna, att inte överanalysera, minska readberoende move. Jag menar inte att man skulle spela ABC hela tiden det fungerar inte ens på min nivå(SH 50/100).

Det går ju inte att ge något generellt råd anat än "spela bättre", "byt motståndare". Han arbetar ju med det analyserar mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

those who can, they do. Those who cant they teach

Hoppas att det inte var en uppmaning att hålla inne med sin kunskap o låta oss fiskar diskutera...?

 

jo? Nebbis spelar inte o gekko backar rakt ut? Varför vill ni lära er något av dem? vill ni också förlora eller inte kunna spela?

Ja, undrar varför... En möjlighet skulle ju faktiskt kunna vara att deras ofta genomtänkta teoretiska råd och tips ökar vinsten för läsarna och att de som regel är i linje med råden från de största vinnarna på HSNL-forumet på 2+2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

those who can, they do. Those who cant they teach

Hoppas att det inte var en uppmaning att hålla inne med sin kunskap o låta oss fiskar diskutera...?

 

jo? Nebbis spelar inte o gekko backar rakt ut? Varför vill ni lära er något av dem? vill ni också förlora eller inte kunna spela?

Ja, undrar varför... En möjlighet skulle ju faktiskt kunna vara att deras ofta genomtänkta teoretiska råd och tips ökar vinsten för läsarna och att de som regel är i linje med råden från de största vinnarna på HSNL-forumet på 2+2.

 

du verkar välja looser linjen..... men det är som jag säger... man föds till vinnare och här ser vi att du vill in till förlorar laget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

those who can, they do. Those who cant they teach

Hoppas att det inte var en uppmaning att hålla inne med sin kunskap o låta oss fiskar diskutera...?

 

jo? Nebbis spelar inte o gekko backar rakt ut? Varför vill ni lära er något av dem? vill ni också förlora eller inte kunna spela?

Ja, undrar varför... En möjlighet skulle ju faktiskt kunna vara att deras ofta genomtänkta teoretiska råd och tips ökar vinsten för läsarna och att de som regel är i linje med råden från de största vinnarna på HSNL-forumet på 2+2.

 

du verkar välja looser linjen..... men det är som jag säger... man föds till vinnare och här ser vi att du vill in till förlorar laget

Snorunge! Sluta med ditt skitsnack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du verkar välja looser linjen..... men det är som jag säger... man föds till vinnare och här ser vi att du vill in till förlorar laget

lol. Ja, men det är ju faktiskt ganska skönt att slå från underläge. Jag vill också slippa pressen att vinna när jag spelar. Tänk vad skönt att kunna lägga sig till sängs nöjd efter man bara haft lillbacket och verkligen känna att man uträttat något. Lägger man ribban på marken är det svårt att riva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol. Ja, men det är ju faktiskt ganska skönt att slå från underläge. Jag vill också slippa pressen att vinna när jag spelar. Tänk vad skönt att kunna lägga sig till sängs nöjd efter man bara haft lillbacket och verkligen känna att man uträttat något. Lägger man ribban på marken är det svårt att riva.

Om man inte gör som jag o gräver sig långt under ribban o sen på nåt mirakulöst sätt gräver sig upp igen..

 

Nog OT. E de nån som faktiskt är seriös i denna diskussion? Rilleg?

 

Edit, fick svar samtidigt som jag skrev frågan. Phew. Lite orolig vart man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...