Gå till innehåll

Hagbards statistik och bokföring i Excel!


Hagbard

Recommended Posts

har inte hittar några andra fel då jag kör engelskt excel.

Men jag fortsätter att använda det ändå, får la maila filen till jobbet då jag vill kolla månadsstatistiken =)

Ok, då vet jag. Ska göra ett test med lite OM-formler och se om jag kan lösa det.

Skulle du kunna testa en exempelbok om jag snickrar ihop en och skickar över?

Isf fyller jag i värden så är det bara att du öppnar den och kollar om månadsstatsen ser ok ut.

Vore kanon om du kunde hjälpa mig med det.

 

Det e klart jag kan göra, skicka på bara. jag pm'ar min mailadress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 314
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har stött på ett problem som jag inte lyckas få rätsida på. Från och med 26/3 så uppdateras inte mina vinster/förluster i Daytoday-bladet utan fältet för 26/3 och 27/3 är tomma. Dock så uppdateras antalet spelade timmar felfritt. Också i Overall-bladet sker uppdateringarna som de skall så jag vet hur mkt jag vunnit eller förlorat.

 

Kan du hjälpa mig Hagbard? :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har stött på ett problem som jag inte lyckas få rätsida på. Från och med 26/3 så uppdateras inte mina vinster/förluster i Daytoday-bladet utan fältet för 26/3 och 27/3 är tomma. Dock så uppdateras antalet spelade timmar felfritt. Också i Overall-bladet sker uppdateringarna som de skall så jag vet hur mkt jag vunnit eller förlorat.

 

Kan du hjälpa mig Hagbard? :oops:

Ärligt talat så har jag ingen aning om vad det beror på :(

Om du markerar hela kolumnen så kan du se om det står något med vit text i dom "tomma" cellerna. Kolla det och rapportera vad det isf står, så ska vi se om vi kan lösa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också problem med månadsstatistiken, kör med engelsk excel. Ska jag ändra formeln eller vad är det senaste lösningen?

 

Formeln ser ut som följande, vad ska jag ändra den till?

 

=C4/(SLUTMÅNAD(DATE(YEAR(Daytoday!$A$3);3;1);0)-

SLUTMÅNAD(DATE(YEAR(Daytoday!$A$3);3;1);-1))

 

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också problem med månadsstatistiken, kör med engelsk excel. Ska jag ändra formeln eller vad är det senaste lösningen?

 

Formeln ser ut som följande, vad ska jag ändra den till?

 

=C4/(SLUTMÅNAD(DATE(YEAR(Daytoday!$A$3);3;1);0)

-SLUTMÅNAD(DATE(YEAR(Daytoday!$A$3);3;1);-1))

 

 

mvh

 

Finns ingen lösning just nu,

Hagbard håller på o knåpar ihop en lösning på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också problem med månadsstatistiken, kör med engelsk excel. Ska jag ändra formeln eller vad är det senaste lösningen?

 

Formeln ser ut som följande, vad ska jag ändra den till?

 

=C4/(SLUTMÅNAD(DATE(YEAR(Daytoday!$A$3);3;1);0)

-SLUTMÅNAD(DATE(YEAR(Daytoday!$A$3);3;1);-1))

 

 

mvh

Har testat lite men det verkar inte funka även om man ändrar. Om du vill prova så ska SLUTMÅNAD ändras till EOMONTH. Då är hela formeln på engelska.

Jag ska skriva om alla formler i månadsstatistiken utan att använda SLUTMÅNAD. Det är just den formeln som ställer till alla problem.

Det kommer en ny version med dessa ändringar så småning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EOMonth hjälpte inte så mycket, nu står det bara 0,00 istället för Name...

Det är lite trassel med just dom här formlerna om man inte kör svensk excel.

Har skrivit om hela tabellen och skickat iväg den till grape79 för test i engelsk excel. Funkar det så kommer ny version ganska omgående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen som vet/har någon bra Sng-exelbok...

där man får vinstprocent och lite annat smått å gott...

 

Fel tråd? :oops:

Det finns en sån del i denna bok, iofs kanske du får med lite onödigt mycket annat lull lull :)

Funderar på att lyfta ut den delen och göra en ren S&G-bok... men, men, som vanligt är det det där med tiden. Har för mig att jag sett några såna här på forumet, men jag vet inte riktigt var.

lägg in SEK site, typ SS? bara förslag alltså

Boken kommer att få en rejäl ansiktslyftning snart. Bl a med SEK och £, plus att den kommer att funka även för dom som har € som Netellervaluta.

Det blir mycket formelknackande, så det tar nog en stund :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu finns en ny version (2006.20) upplagd.

Den behöver ni bara ladda ner om ni kör engelsk excel och har problem med månadsstatistiken. Kör ni svensk excel så funkar 2006.11 lika bra. Gå till första inlägget i denna tråd för att ladda ner.

Stort tack till grape79 som har hjälp mig att testa alla mina konstiga idéer i sin engelska excel-version. Till slut lyckades jag :D

 

Nästa version kommer att innehålla många ändringar (förbättringar?).

Har dock en hel del små problem att lösa innan den blir aktuell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan jag börjar rodda för mycket i excelboken så har jag ett par frågor som jag skulle behöva svar på. Jag misstänker att det går snabbare att få svar av alla vänliga själar på PF än att försöka ta reda på dom själv :)

1. Finns det fler valutor än $ och € att välja på hos Neteller?

2. Finns det fler sajter än SS där man använder sig av SEK?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon!

Vilket ark du har skapat.

Tackar så mycket.

 

Har en liten ide (vet dock inte om jag har missat någon liknande idé i tråden innan)

 

S&G sammanställningen.

 

Kunde man få fram någonstans på Monthlystats hur ofta man placerar sig på pallen i %

Respektive hur ofta man kommer på 1 ,2 ,3 ,4 plats i %

 

Vore en stor hjälp då man kanske kan analysera spelet lite bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en liten fråga angående money withdraws. När jag skriver att jag tar ut pengar från en visst sajt, ska jag själv räkna ut hur många kronor det är och skriva in det i "Withdraw from BR". Har tagit ut en hel del pengar men klurar på hur jag ska se hur mycket pengar jag har igentligen tjänat.

 

Nu står det att jag har mer i min Bank roll än jag i själva verket har iom jag har tagit ut de pengarna och fört över de till mitt konto

 

Tack på förhand.

 

 

P.S Om jag laddar ner den nya versionen, måste jag fylla i allting från början?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en liten fråga angående money withdraws. När jag skriver att jag tar ut pengar från en visst sajt, ska jag själv räkna ut hur många kronor det är och skriva in det i "Withdraw from BR". Har tagit ut en hel del pengar men klurar på hur jag ska se hur mycket pengar jag har igentligen tjänat.

 

Nu står det att jag har mer i min Bank roll än jag i själva verket har iom jag har tagit ut de pengarna och fört över de till mitt konto

 

Tack på förhand.

 

 

P.S Om jag laddar ner den nya versionen, måste jag fylla i allting från början?

Ursäkta att mitt svar dröjt så. Det verkar som om mailfunktionen som ska upplysa mig om att någon skrivit i tråden inte har funkat så bra senaste tiden.

I "Money"-bladet har du en kolumn där du ska fylla i ditt uttag från bankrullen i svenska kronor. Du fyller alltså i både dollar och kronor. Då "försvinner" pengarna från din BR.

Som grape79 redan sagt så är det kopiera och klistra in som gäller. De kolumner där översta cellen är gulfärgad innehåller inte formler och går således att labba med. Man får kopiera i "block" och sen helst välja "klistra in special" och välja "bara värden". En backup innan man börjar är inte fel.

Lika glasklart som vanligt 8-)

EDIT: Ett litet förtydligande nu när jag har kollat hur det funkar :)

Om du gör en "withdrawal" i "Money"-bladet och INTE gör en "deposit" på motsvarande summa till någon annan sajt, eller NETeller, så "försvinner" pengarna från bankrullen. Summan i SEK som du fyller i är enbart för att uttaget ska redovisas i svenska kronor i "Overall"-bladet. Hoppas det blev lite klarare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Tjena!

 

Använder ditt fina ark sedan länge. Undrar nu om det kommer läggas till funktioner för kronor eftersom Svenska spel har klivit in på marknaden?

 

Vore kanon för en som mig som inte är så vass på excel... :D

Jobbar för fullt på nästa version. I den kommer det att finnas möjlighet att få med kronor och även pund. Kommer även att funka för de som har NETeller i euro. Det blev rätt mycket att göra om när jag skulle ha in fler valutor. Är nog klar om nån vecka, sen måste den testas ett tag. Men den kommer....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...