Gå till innehåll

Hagbards statistik och bokföring i Excel!


Hagbard

Recommended Posts

Hej, har lekt runt lite med ditt fina projekt i OpenOffice idag. Vad jag kan se så verkar det mesta fungera (även om det är stort och trögjobbat). Däremot får jag problem med sajtlistan. I ditt exempel så fungerar den, men när jag lägger till en ny sajt så läggs den inte till i listan. Däremot så läggs de upp på fliken sitestats t.ex.

Eftersom boken är ett fritidsprojekt som alla som vill får ta del av gratis, och jag själv inte använder OpenOffice, kommer jag inte att lägga någon energi på att få den att funka där. Det går ganska många timmar så fort man ska ändra något.

Jag vill inte verka otrevlig, bara förklara hur det ligger till.

Däremot kan ju alla som vill rodda fritt bland formlerna för att få den att passa sina egna behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 314
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Var absolut inget sånt, ville bara informera om att det inte verkar fungera att köra i openoffice, iallafall inte i version 2.0. De har fortfarande problem med att konvertera scripts verkar det som.

Ok! :D

Problemet kanske ligger i OpenOffice och inte i min bok då. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag skrev till Hagbard and ett problem i daytoday-bladet där vissa kolumner inte visade något utan det stod #saknas#. Efter mycket läsning i tråden testade jag att hämta excel-arket igen och klistra in det jag fyllt i i ett nytt istället. Och det funkade faktiskt... Excel är konstigt ibland, men nu fungerar det hursomhelst.

Tack Hagbard för ett grymt statistikverktyg och ditt snabba svar på mitt PM!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Först och främst vill jag tacka för ett kanonarbete som du har gjort.:D

Hade samma problem som spjuthok men det ordnade sej på samma sätt fick hämta om det sedan var allt ok, det händer väl något i nedladdningen kanske?

Det är bara en liten småsak som jag saknar, vill kunna se montly stats per site. Har tittat lite på dokumentet men mina exelkunskaper är så usla.

I övrig har den allt man kan önska, har letat efter något liknande i flera månader, blev otrolig glad när jag hittade den här, mycket bättre än min egen jag har försökt att göra.

Så många tack till Hagbard!!! :spade::spade:

 

Det tråkiga var att jag fick se att jag bara har en inkomst på 10,94 i timmen :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tack, Mickel :)

 

Just nu ligger detta projekt lite på is. De funktioner som finns verkar funka och dessutom har jag så mycket annat att stå i för tillfället. Kanske blir det lite nya funktioner i framtiden. Jag kommer givetvis att fortsätta svara på frågor och funderingar.

 

Det du efterlyser går faktiskt (delvis) att få fram, men det är lite krångligt.

Du kan använda tabellen i "Gamestats"-bladet, men då måste ju förstås alla "spelblad" och moneybladet filtreras. Om du filtrerar på den sajt du vill ha stats för och sen filtrerar datumen mellan det första och sista i den månad du vill se så borde du få fram iaf vinst/förlust i tabellen.

 

10,94 i timmen är inte att förakta. Tänk på att dom allra flesta betalar för att spela 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr inte så mycket tid till att spela heller. Har spelat ca 4,5 timmar den här månaden. Men, men... jag ser det som en hobby som inte kostar, utan istället kan ge lite godispengar varje månad :D

Bladet har i alla fall hjälp mig att inse att jag inte ska spela Texas cashgame :)

Det jag ska hålla mig till är seven card stud fixed, TH S&G och five card draw-turneringar. Det är de spel som har gett mig mest klirr i kassan :shock:

Lev väl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har en fråga angående withdrawals from BR. Om jag fyller i ett uttag i SEK i "money-bladet" (vilket är det som efterfrågas) så hamnar de även i SEK under "withdrawals from BR" i tabellen för "overall-money" som jag väljer att redovisa i USD. Ingen jätteproblem men ack så irriterande. Givetvis stämmer det i "withdrawals from BR i SEK" som visas lite längre ner på "overall- bladet". Är det jag som är tappad eller är det så här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag sak fylla i på S&G sidan på start är det start tid för den då? Å sen slut tid under finish? Om det är så ska jag även fylla i under session också? Det blir ju samma på båda om ni fattar vad jag menar? Spelar det någon roll att jag fyller i på både S&G och session? För det är väll det man ska elelr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en fråga angående withdrawals from BR. Om jag fyller i ett uttag i SEK i "money-bladet" (vilket är det som efterfrågas) så hamnar de även i SEK under "withdrawals from BR" i tabellen för "overall-money" som jag väljer att redovisa i USD. Ingen jätteproblem men ack så irriterande. Givetvis stämmer det i "withdrawals from BR i SEK" som visas lite längre ner på "overall- bladet". Är det jag som är tappad eller är det så här?

Jag har precis upptäckt det där lilla felet oxå. Det är jag som har knackat fel i nån formel någonstans. Ska kolla på det och återkommer sen med en ny version när jag åtgärdat det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag sak fylla i på S&G sidan på start är det start tid för den då? Å sen slut tid under finish? Om det är så ska jag även fylla i under session också? Det blir ju samma på båda om ni fattar vad jag menar? Spelar det någon roll att jag fyller i på både S&G och session? För det är väll det man ska elelr?

Om du spelar en S&G och sen slutar spela så blir det samma tider i S&G och Sessions-bladet. Sessions är tiden från det du loggar in på en klient tills det du loggar ut, enkelt uttryckt. Vad du sen gör under den tiden, hur många bord du spelar osv fyller du i under respektive blad.

Om man inte fyller i Sessions så får man inga diagram ritade på Charts-sidan. Plus att det blir problem i månadsstatistiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra bok, vilket arbete... Och vilken support på detta forum.

 

Nu till min fråga:

När man spelar SnG över midnatt så blir det lite knas, är det sammankopplat med tiderna på sessions bladet? eller kan man förskjuta tiderna nån timme så man får riktiga tider??

 

Tack igen för boken, du ska ha mycket credit...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra bok, vilket arbete... Och vilken support på detta forum.

 

Nu till min fråga:

När man spelar SnG över midnatt så blir det lite knas, är det sammankopplat med tiderna på sessions bladet? eller kan man förskjuta tiderna nån timme så man får riktiga tider??

 

Tack igen för boken, du ska ha mycket credit...

 

Tack, tack.

Det där med spel över midnatt är ett litet problem som jag inte lyckats lösa på ett bra sätt. Just S&G brukar jag själv justera till före eller efter midnatt. Det mest intressanta är inte när man spelar, utan hur länge (tycker iaf jag).

Vad det gäller cashgame så brukar jag fylla i 23:59 som finish och fylla i så mycket som jag tagit in på bordet dvs +-0 vinst/förlust. Sen fyller jag i en ny rad från 00:01 och framåt och redovisar vinst/förlust på den raden.

Det finns som sagt ingen bra lösning, bara mer eller mindre dåliga kompromisser :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra bok, vilket arbete... Och vilken support på detta forum.

 

Nu till min fråga:

När man spelar SnG över midnatt så blir det lite knas, är det sammankopplat med tiderna på sessions bladet? eller kan man förskjuta tiderna nån timme så man får riktiga tider??

 

Tack igen för boken, du ska ha mycket credit...

 

Tack, tack.

Det där med spel över midnatt är ett litet problem som jag inte lyckats lösa på ett bra sätt. Just S&G brukar jag själv justera till före eller efter midnatt. Det mest intressanta är inte när man spelar, utan hur länge (tycker iaf jag).

Vad det gäller cashgame så brukar jag fylla i 23:59 som finish och fylla i så mycket som jag tagit in på bordet dvs +-0 vinst/förlust. Sen fyller jag i en ny rad från 00:01 och framåt och redovisar vinst/förlust på den raden.

Det finns som sagt ingen bra lösning, bara mer eller mindre dåliga kompromisser :shock:

 

Ja det är ju som du säger att det viktigaste är ju faktiskt HUR läge man spelar inte när... Är ett litet problem man lätt kan se över, när resten är så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag hittade ett litet fel i arket. På fliken monthlystats där den räknar ut "Hours played" och "Real hours played" så räknar den med att det finns 31 dagar i september.

 

Ändra formeln till =OM(O10=0;0;SUMMA.OM(Daytoday!$A:$A;DATUM(ÅR(Daytoday!$A$3);9;30);Daytoday!C:C)-SUMMA(B2:B9)) så fungerar det.

 

Även Overall G/L SEK (kr), G/L SEK (kr) excl. B/RB, Bonus SEK (kr) och Rakeback SEK (kr) blir fel. Byt bara ut 31 mot 30 i formlerna för att få igång dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade ett litet fel i arket. På fliken monthlystats där den räknar ut "Hours played" och "Real hours played" så räknar den med att det finns 31 dagar i september.

 

Ändra formeln till =OM(O10=0;0;SUMMA.OM(Daytoday!$A:$A;DATUM(ÅR(Daytoday!$A$3);9;30);Daytoday!C:C)-SUMMA(B2:B9)) så fungerar det.

 

Även Overall G/L SEK (kr), G/L SEK (kr) excl. B/RB, Bonus SEK (kr) och Rakeback SEK (kr) blir fel. Byt bara ut 31 mot 30 i formlerna för att få igång dessa.

Du förekom mig oda10 :) Jag upptäckte just det här felet oxå och tänkte lägga upp samma förklaring som du redan gjort. Vet inte varför jag fick för mig att det är 31 dagar i September.

För er som inte vill knacka själva så lägger jag snart upp en ny version där lite annat småfix är ordnat oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen ett av de mer avancerade exelbladen jag någonsin sett. Men eftersom jag inte tar min poker på fullaste allvar ser jag nog ingen poäng/mening med att skriva in min infomration i ett så pass avancerat dokument så jag undrar ifall du har någon simpel "b-variant" som jag kan använda mig av? Lättöverskådligt och simpelt.

 

Tusen tack.

PS. Skitbra jobbat DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen ett av de mer avancerade exelbladen jag någonsin sett. Men eftersom jag inte tar min poker på fullaste allvar ser jag nog ingen poäng/mening med att skriva in min infomration i ett så pass avancerat dokument så jag undrar ifall du har någon simpel "b-variant" som jag kan använda mig av? Lättöverskådligt och simpelt.

 

Tusen tack.

PS. Skitbra jobbat DS.

Det är lite som "all in" eller "fold" dvs det är det här eller inget :)

Nej, jag har ingen light-version, men om du börjar fylla i kanske du tar din poker på mer allvar 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oppdaget dette regnearket i dag. Meget bra arbeid!

 

Eneste svakheten som jeg kan finne er at endringer i valutakurser også påvirker historie.

 

--> f.eks en limit session som ble spilt i € for en måned siden ga en viss gevinst i $ den dagen. Valutakursen den dagen bør logges sammen med sesjonen.

 

Beregning av real hours kan "stjeles" fra http://www.mowrmowr.com/poker/.

 

Dette regnearket laget for S&G tracking har en veldig smidig måte å beregne real hours på.

 

I tillegg kunne jeg tenkt meg charts for uke og måned i tillegg til dag.

 

mvh, jaVinci

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oppdaget dette regnearket i dag. Meget bra arbeid!

 

Eneste svakheten som jeg kan finne er at endringer i valutakurser også påvirker historie.

 

--> f.eks en limit session som ble spilt i € for en måned siden ga en viss gevinst i $ den dagen. Valutakursen den dagen bør logges sammen med sesjonen.

 

Beregning av real hours kan "stjeles" fra http://www.mowrmowr.com/poker/.

 

Dette regnearket laget for S&G tracking har en veldig smidig måte å beregne real hours på.

 

I tillegg kunne jeg tenkt meg charts for uke og måned i tillegg til dag.

 

mvh, jaVinci

Du kanske har läst i tråden att projektet ligger på is för tillfället. Troligtvis blir det en helt ny version så småningom. Det du säger om valutakurserna är givetvis rätt. Jag har mycket att fundera på till nästa version.

 

Han som gjort den där boken har gått en annan excelskola än vad jag har gjort (han kanske har gått nån skola :) ). Ska kolla på den och se om jag förstår något. Kanske finns mer saker att låna. Man får nästan lite mindervärdighetskomplex när man tittar på den.

 

Fler diagram (bla vecka och månad) blir det nog i nästa version. Tanken är att det ska bli lite "friare" oxå bla vad det gäller vilka limitar och vilka spel man spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ett bra program!

Jag tror mig dock ha upptäck ett fel.

I overall-bladet kolumn C står det bara 00:00 trots att det på andra ställen blir korrekt ifyllt H/played. Jag har spelat fixed limit och fått ett positivt värde i G/L-kolumnen. I sessions-bladet fyllde jag i kl. 22:00-22:40 och samma tider i fixed limit-bladet. Då borde väl H/played-kolumnen i overallbladet också visa 40 min.

Jag har version V2_06_1001

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Efter lite klickande hittade jag felet i formeln själv.

Originalformeln är: =SUMMA.OM(FixedLimit!B:B;"0,5";FixedLimit!M:M)

 

"0,5" måste bytas ut mot "0.50"

Detsamma gäller för de andra limitvärdena med decimalvärden.

 

Ta med det till nästa update.

 

/Piprex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...