Hjort Postad 3 Juni , 2006 Rapport Postad 3 Juni , 2006 Det finns i stort sett enbart en anledning som skulle kunna försvara en C/R med TPTK och de är om du vill förbättra sitt meta-game. Eh, värdebet... Citera
Hjort Postad 3 Juni , 2006 Rapport Postad 3 Juni , 2006 Tror garanterat Hjort håller med mig i den här tråden också, det ades_va och macaronis skriver är FEL, end of discussion. Jag håller med om att TPTK är en hand som man i stort sett aldrig ska satsa att få ut bättre händer med på floppen (har man lyckats trassla sig till en situation där TPTK är en hand som ligger i botten på ens HD på floppen så vete fan hur det gått till). Sen kan jag ju tänka mig att det finns en del NL-situationer där man kan värdecheckraisa TPTK (hade just en lång MSN-diskussion med Johan om hur man exploaterar folk som fortsättningsbetar för mycket som handlade en hel del om det). Har inte sett originalsitutationen så där vet jag inte hur det ser ut. Undantag skulle ju kunna vara jäkligt låga TPTK (helst utan A-kicker då iofs) och mot en stark HD hos motståndaren där man använder den handen som semibluff eftersom den ligger efter och man inte har några draghänder att balansera med. Men det är ju lite svårt att se hur man kommer till den situationen, läser man motståndaren för en jävligt stark HD och saknar position så viker man ju rimligen innan floppen blir ett issue. Mellanpar och bottenpar är ju däremot intressantare som semibluffkandidater (särskilt som motståndaren då kan bli skrämd av överkortet och släppa pockets under det som slår en) om det inte finns bättre händer att tillgängligt att göra det med. Citera
Baloos Postad 3 Juni , 2006 Rapport Postad 3 Juni , 2006 Har inte något gått rätt galet preflop om vi inte kan leda ut och förvänta oss syn av sämre händer? Om inte är det ju bara att syna rubb och stubb pre och leda. Check/syn är väl bra men vi har fortfarande ett problem på turn om vi fortfarande rör oss kring ett defaultspel. Donkbet? Ja men det kan vi inte heller göra med någon vidare regelbundenhet väl? syn-syn-syn känns inte jättehett det heller mot en fi vi respekterar, är ju som att be om att bli utdragen med sämre och värdebetad sönder och samman med bättre. Antar att jag inte får så mycket svar här men jag ser inget bra grundspel med TPTK ur position utan bara en massa situationsspecifika/readbaserade aktioner på turn. Citera
ades_va Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 Nebbis, saken är den att du är sjukt enkelspårig - för dig finns det bara en strategi - oavsett motstånd och table image.. Och problemet är det att alla inte spelar likadant, och alla spelar definitivt inte kompetent. Sen måste du även ta hänsyn till att 95% av alla spelare continuebettar 95% av alla potter HU, vilket gör gör TPTK till en riktigt stark hand. Och om du check-synar hela vägen med TPTK(eller i ditt fall check-synar floppen och sen omvärderar varje gata) kan du lika gärna spela underpar/bottenpar/mellanpar likadant då du i 96,7% av fallen ändå bara kommer vinna mot bluffar. Dessutom skrev jag aldrig att c-r var mitt standardspel med TPTK mot fi's cb , utan snarare att det vore bra för beachjohan att variera sitt spel med några c-r'es lite då och då, då han antagligen har en sjukt fin fold equity. Jag kan tänka mig att riktigt många kan släppa överpar mot johan i den situationen, med tanke på hans image. Som jag skrev i mitt första inlägg gällande ämnet måste man först överväga hur vår hjälte spelar sina set och draghänder och även hur brädan ser ut. Nebbis: Ska du ta fram ett optimalt spel får du ******* överväga fler faktorer än 2. Citera
Question Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 det viktigaste egentligen är att ni tänker på att det finns mer än livet... ni måste tänka djupare än så. Jag vilkl att ni finner en plats som inte bara är såbar utan även där ni kan tänka efter. Vad gör ni häe? vafan gör ni här? vafan gör pengar för skillnad!? skaffa er publicitet aty förändra! för det enda ni kan göra är at ifrågasätta auktoriteter! /Rasmus... Question Authority, Free yourself from yourself! Citera
Barf Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 Dessutom skrev jag aldrig att c-r var mitt standardspel med TPTK mot fi's cb , utan snarare att det vore bra för beachjohan att variera sitt spel med några c-r'es lite då och då, då han antagligen har en sjukt fin fold equity. Jag kan tänka mig att riktigt många kan släppa överpar mot johan i den situationen, med tanke på hans image. Tycker ovanstående resonemang verkar lite stukat. Vad jag inte riktigt kan förstå är varför du anser att man bör försöka höja loss fi från en hand de ggr man själv har floppat TPTK. Att checkraisa som bluff de ggr johan faktiskt gjort sin hand tycker jag verkar helt bakvänt och idiotiskt. Huruvida vi sitter med TPTK eller ett underpar till brädan borde inte spela någon avgörande roll i ett sånt här läge; luft samt lite mindre luft ungefär. Jag ser inte riktigt skillnaden iaf... Nån mer kunnig får gärna utveckla och förklara det där isf! [edit] missade nebbis inlägg; bra och givande som vanligt btw![/edit] Citera
Myssion Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 Game #2565470064: Hold'em NL (£2/£5) - 2006/06/02 - 21:31:47 (UK)Table "Cave" Seat 6 is the button. Seat 1: Superdan sits out Seat 2: AA88dk (£552.52 in chips) Seat 3: HedgeH0g1 (£612.25 in chips) Seat 4: Beachjoan (£819.50 in chips) Seat 5: SirRudolf (£1043.96 in chips) Seat 6: chingers (£354.75 in chips) AA88dk: posts big blind £5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to Beachjoan [7h 7s] HedgeH0g1: folds Beachjoan: raises to £15 SirRudolf: calls £15 chingers: calls £15 AA88dk: raises to £45 Beachjoan: calls £30 SirRudolf: calls £30 chingers: calls £30 ----- FLOP ----- [7d Ah 8d] AA88dk: bets £160 Beachjoan: raises to £320 SirRudolf: raises to £998.96 and is all-in chingers: folds AA88dk: is all-in £347.52 Sick hand! finns folden? Frugans kommentar: Jag hade foldat, är ju lätt slagen. Älskar Nebbis inlägg, ska ta och lusläsa allt han har skrivit en vacke dag. Citera
medaljören Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 fråga till nebbis: UTG är en bra TAG spelare, han raisar upp till 8$ (blinds 1-2), alla foldar till HERO på BB som hittar A-Jo, HERO synar och floppen visar 9-10-J. Om vi checkar betar UTG ut 12$. Hur ska HERO spela? Citera
-PK- Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 fråga till nebbis: UTG är en bra TAG spelare, han raisar upp till 8$ (blinds 1-2), alla foldar till HERO på BB som hittar A-Jo, HERO synar och floppen visar 9-10-J. Om vi checkar betar UTG ut 12$. Hur ska HERO spela? Ifall du har läst igenom vad han har skrivit tidigare så står det att han spelar annorlunda ifall det är farliga dragvänliga floppar.. Kan säga direkt att han inte skulle checksyna iaf.. Antar att du vill att han ska svara Check-Syn så du får sätta honom på plats Citera
rilleg Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 fråga till nebbis: UTG är en bra TAG spelare, han raisar upp till 8$ (blinds 1-2), alla foldar till HERO på BB som hittar A-Jo, HERO synar och floppen visar 9-10-J. Om vi checkar betar UTG ut 12$. Hur ska HERO spela? herre jesus..så, där slapp nebbis svara Citera
medaljören Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 undrar bara hur nebbis the pro skulle spela Citera
Macroman Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 Nebbis! Bra skrivet som vanligt! För att inte säga mycket bra... Hoppas verkligen du kommer att skriva fler inlägg! Du har ju inte kunnat hålla dig förut när du lovat att hålla dig borta. Hoppas du bryter ditt löfte igen... Citera
Macroman Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 Älskar Nebbis inlägg, ska ta och lusläsa allt han har skrivit en vacke dag. Jag funderar seriöst på att printa Nebbis samlade inlägg! Kanske kan bli en "En best of Nebbis" framöver. Hyllningsrescensioner av Ades-va, Allesinnes, Supertequila förslagsvis... Citera
ColdDeck Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 fråga till nebbis: UTG är en bra TAG spelare, han raisar upp till 8$ (blinds 1-2), alla foldar till HERO på BB som hittar A-Jo, HERO synar och floppen visar 9-10-J. Om vi checkar betar UTG ut 12$. Hur ska HERO spela? SSSSSNARK!!! Du tycker att man ska spela AJo ur pos mot en "bra TAG spelare"? Hoppas du spelar handen för en bluff.... Du har ca fem händer slagna på den flopen.... Kunde inte valt ett bättre exemple själv..................... Citera
medaljören Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 fråga till nebbis: UTG är en bra TAG spelare, han raisar upp till 8$ (blinds 1-2), alla foldar till HERO på BB som hittar A-Jo, HERO synar och floppen visar 9-10-J. Om vi checkar betar UTG ut 12$. Hur ska HERO spela? SSSSSNARK!!! Du tycker att man ska spela AJo ur pos mot en "bra TAG spelare"? Hoppas du spelar handen för en bluff.... Du har ca fem händer slagna på den flopen.... Kunde inte valt ett bättre exemple själv..................... du hade spelat handen, sen fråga ja inte dig Citera
Supertequila Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 Gäsp. Det finns ganska mycket förutfattade meningar om hur jag spelar, ofta ogrundat. Dessutom hoppas jag att jag har utvecklat mitt spel lite genom alla forumets intressanta diskussioner, och dessutom har rätt att ändra mig angående tidigare åsikter. I vilket fall, avseende TPTK på floppen i blinds efter syn av höjning preflopp så brukar jag checksyna floppen och betta turn om floppens struktur tillåter det. Jag check-synar vanligen inte turn för jag har märkt att många som har marginella händer blir rädda när man checksynar floppen och checkar turn + foldar river om inte de får en bättre färdig hand. Man får således inte ut mer cash utan det är bättre att betta runt 75% pott på turn. Slänger Fi handen så hade han nog ändå inte betalt mer vid en bet på river. Synar han så vet du nästan säkert att han kommer att syna en potsize bet på river o betala ännu mer då han förmodligen har en hyfsad hand samt är comitted. Fast det beror också på Fi.s och min image. Känner jag att han varje gång jag check-synar floppen sätter mig på drag, o nästa kort är blankt, så checkar jag för att få honom att försöka köpa potten för att han tror att mitt drag inte gick in. Om floppen ser dragvänlig ut så check-raisar jag för att få bort draghänderna och höja värdet. I och för sig så kan Fi checka flopp för att se turn gratis, med en draghand, men folk älskar ju att semibluffa sina draghänder för foldequity + gratis river. Han har dessutom höjt preflopp och med stor sannolikhet kommer att CB floppen. Skulle Fi ändå checka flopp så bettar jag turn om inte det är scarecard. Skulle jag få starkt motstånd vid något bet (raise) så spelar jag försiktigare överväger fold beroende på Fi.s image. Jag håller med hjort om bluffvärdet med mellanpar för att få högre pockets som är lägre än högsta kortet på bordet att vika. Om TPTK är med topparet med ett medelhögt kort, typ 8, särskild om det är 2 Fi så kör jag C/R för jag vill inte bjuda på fler kort med en så svag hand utan vill ta potten redan på floppen. Slutligen en sak som är viktigt är att inte alltid spela på detta sättet för om inte Fi är helt blåst så förstår han vad dina CR på floppen betyder. Citera
Recommended Posts