Gå till innehåll

NLT - KK, bra syn på river-raise?


Recommended Posts

NL25, SH-bord (6 max).

 

Seat 2: buttonbenos ($17.55 in chips)

Seat 3: a_jam ($17.55 in chips)

Seat 4: Aeluwas [ KH,KC ] ($24.35 in chips)

Seat 8: jonnyw425 ($23.40 in chips)

Seat 9: gazza111 ($40.95 in chips)

ANTES/BLINDS

buttonbenos posts blind ($0.15), a_jam posts blind ($0.25).

 

PRE-FLOP

Aeluwas bets $1, jonnyw425 calls $1, gazza111 folds, buttonbenos calls $0.85, a_jam calls $0.75.

 

FLOP [board cards 4D,9S,10H ]

buttonbenos checks, a_jam checks, Aeluwas bets $1, jonnyw425 calls $1, buttonbenos calls $1, a_jam calls $1.

 

TURN [board cards 4D,9S,10H,4S ]

buttonbenos checks, a_jam checks, Aeluwas bets $2.50, jonnyw425 calls $2.50, buttonbenos folds, a_jam folds.

 

RIVER [board cards 4D,9S,10H,4S,7D ]

Aeluwas bets $3, jonnyw425 bets $18.90 and is all-in, ...?

 

Nå, vad ska man köra?

Inte mycket till reads mer än att de verkar spela lite väl aggresivt vid dessa bord här.

 

Resultat kommer förstås senare, när jag fått lite svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst undrar man ju vad du gör på floppen?! $1?! Mot 2 i handen?

 

Betta floppen ordentligt, betta turn 2/3 typ, och checksyna river om snubben är lös och trixig.

 

Ang. läget just nu är det svårt att säga nånting, men om han inte är en total galning så är du oftast slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle slänga den där handen alla dagar i veckan. Som du bettar på flop och turn har han haft goda odds för drag och det skulle inte förvåna mig om han drog in stegen på rivern. Hur som helst är du, enligt mig, i alla fall slagen alldeles för ofta för att en syn ska löna sig i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan e fan om du inte leder. Känns som att du visar dig vara toksvag med dina fjuttbets (som är själva orsaken att du sitter i denna pissiga situation öht.

 

Grejen på den här nivån är att det är rätt få som bluffar i det där läget, eller ens uppfattar att han har visat svaghet. Och om det är en bluff så tycker jag verkligen den är bra faktiskt. Jag skulle ju instinktivt känna: "Fitta, J8" om jag satt på KK där. Fast jag skulle ha sett till att ha alldeles för lite kvar i stacken för att kunna lägga förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att se någon syna 4BB UTG+1 med J8(s?)

 

Fast iofs...man kanske inte får överskatta motståndarna.

 

OCh det är i såna här lägen man ska ha en read omd et är en ubertight nötspelare eller en slaskpelle.

 

Edit: Och nu kommer ursäkten:

"Jag flertablar och har därför inga reads"

 

Vilket inte e en ursäkt ens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen så klent satsat? Om jag betat pot på flop och 2/3 på turn så får man väl i princip aldrig calls, på gott och ont... Som svaret på dagens fråga är ibland, "du vinner säkert många potter, men inga stora sådana".

 

Jag får väl testa att satsa på lite hårdare då, antar jag.

 

Svaret här var en rätt konstig totalbluff, KJs hade han, med andra ord KJ som kickers till fyrorna som låg på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med ett pottbet på floppen får du med dig AT/KT, flera svagare PP's och även händer som KJ/QJ och dyligt på den här nivån, men då får de iaf betala för att dra ut dig. KK är ändå inte världens stål mot 2 spelare på en sådan flopp, även om det är en stark hand.

 

Fin syn iaf. Ganska bra bluff av honom, tycker jag. Men som sagt: se till nästa gång att du inte behöver ta värsta beslutet där: har du inte fått in alla pengar på turn bör du iaf ha så lite kvar att du inte kan folda / tillåta några moves.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen så klent satsat? Om jag betat pot på flop och 2/3 på turn så får man väl i princip aldrig calls, på gott och ont... Som svaret på dagens fråga är ibland, "du vinner säkert många potter, men inga stora sådana".

 

Därmed inte sagt att du ska betta så lite att folk har odds att syna med vilka drag som helst. Du har inte nöten som du vill hålla kvar folk i potten med, du har en hand du vill rensa fältet med, så pottbeta flop / turn. Jag lovar, du får syn av sämre händer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen så klent satsat? Om jag betat pot på flop och 2/3 på turn så får man väl i princip aldrig calls, på gott och ont... Som svaret på dagens fråga är ibland, "du vinner säkert många potter, men inga stora sådana".

 

Jag får väl testa att satsa på lite hårdare då, antar jag.

 

Svaret här var en rätt konstig totalbluff, KJs hade han, med andra ord KJ som kickers till fyrorna som låg på bordet.

 

Du tänker helt fel. Du har bara ett par och för varje kort som kommer så ökar risken att någon träffar tvåpar, triss, stege... Du måste se till att de betalar för att se sina kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...