Gå till innehåll

NLT - KK, trots re-raise är 4 med till flopp, vad göra?


Recommended Posts

JT är ju short, och hans all-in skulle jag syna utan att blinka.

Men nu när 2 stycken till synar, är det ju en helt annan sak.

 

När det dessutom är de två jag tycker har spelat ok de 20 senaste händerna, gör det mig än mer tveksam till ett annat move än fold.

 

Seat 1: Greefo ($53.90 in chips)

Seat 2: TheYar ($29.25 in chips)

Seat 3: Lenka_ ($50.00 in chips)

Seat 5: GBSKaning [ KD,KC ] ($149.35 in chips)

Seat 7: REDDRAGGON1 ($25.90 in chips)

Seat 8: scottie_kgb ($67.00 in chips)

Seat 9: JT Saladin ($14.05 in chips)

Seat 10: IceJarl ($58.60 in chips)

ANTES/BLINDS

JT Saladin posts blind ($0.25), IceJarl posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

Greefo bets $1.50, TheYar folds, Lenka_ folds, GBSKaning bets $4, REDDRAGGON1 folds, scottie_kgb folds, JT Saladin calls $3.75, IceJarl calls $3.50, Greefo calls $2.50.

 

FLOP [board cards 3D,QS,10H ]

JT Saladin bets $10.05 and is all-in, IceJarl calls $10.05, Greefo calls $10.05, GBSKaning??? <---- Ja, det borde väl finnas minst en AA eller ett set va? Så kan jag syna detta?

 

* RP, lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow den är inte kul :? Är ju fullt möjligt att du leder men när båda dom andra synar blir det jobbigt. Ett alternativ är väl att syna, det va ju shortstacken som ledde ut flopp och de andra kanske saktar in turn. Mycket möjligt att du leder, men också att du e långt efter. Call eller fold tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det flesta verkar övertygade om att minst syna.

 

Jag måste erkänna att det var lite förvånande då jag trots allt bara har ett par.

 

Vi kan se vad som händer på turn:

 

TURN [board cards 3D,QS,10H,5S ]

IceJarl checks, Greefo bets $39.85 and is all-in, GBSkaning ???

 

5:an lär ju inte hjälpt någon av dom, mer än mig kanske, och nu ställer Greefo in..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ditt reraise preflop är ett skämt.

 

Vet inte om jag håller med alls här.

 

Du vill väl inte att alla foldar preflopp? Trots allt än min höjning 8BB, vilket är lagom då jag trots allt har den näst bästa starhanden. Kanske med JJ eller TT skulle jag kunna höja mer för att slippa flopp, men inte med KK.

 

Att ytterligare 2 pers skulle gå med i denna potten hade jag inte gissat. Bordet har inte varit så löst att man kunde tro det. Svårt som sagt att beskriva alla omständigheter. Men om jag spelar fel, så är det knappats preflopp.

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon höjer 3bb, du re-raisar till 8bb. Det ger alldeles för bra odds till honom och gör det inte svårt för honom att syna. Minst 10bb skulle jag föredra, eller precis så mycket som du tror han ör beredd att syna med typ TT-QQ eller Ax... för en del är det all-in :)

 

Skull oroa mig mindre för AA och mer för TT eller QQ på den floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade spelat 12BB pre. vill inte ha kallsyn, förhoppningsvis synar första tomten som höjde och vi isolerar.

 

jag spelar dock inte micro men om det är som jag minns så synar folk kallt ganska mycket där nere vilket gjort att jag lätt hade kunnat spela 15BB pre

 

Jag tycker det känns som om du tappar sjukt mycket värde med premiumhänder om du reraisar en 3BB-raise till 15BB i position. Du lär inte få syn av många händer där precis. Iofs är ju detta micro som du påpekar, men generellt är det ju knappast bäst värde med så stora reraises.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon höjer 3bb, du re-raisar till 8bb. Det ger alldeles för bra odds till honom och gör det inte svårt för honom att syna. Minst 10bb skulle jag föredra

 

Ja, men vem har sagt att vi vill ha bort honom preflop? Vi har ju absolut inget emot av en syn preflop med KK, storfavorit mot alla händer förutom AA. Och en raise - reraise brukar skrämma bort de flesta bakom även på denna nivån. (utom möjligen shortstackar då, men de kan sitta med precis vad som helst, så det är ofta en ren bonus om de synar)

 

Om man sen kör 8bb el 10bb är väl mer en smaksak, blir ju runt 3ggr föregående raise oavsett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflopspelet är väl okej, även om du släpper in folk lite väl billigt.

 

Efter all-in, syn, syn, så hade jag själv ställt in degen.

 

Det finns många händer de kan ha som du leder mot, det är få händer du är riktigt illa ute mot. In med degen och hoppas. Får du bägge synarna att passa sina drag så är det ju bara bra, då spelar du HU mot en shorststack med 20 döda i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon höjer 3bb, du re-raisar till 8bb. Det ger alldeles för bra odds till honom och gör det inte svårt för honom att syna. Minst 10bb skulle jag föredra

 

Ja, men vem har sagt att vi vill ha bort honom preflop? Vi har ju absolut inget emot av en syn preflop med KK, storfavorit mot alla händer förutom AA. Och en raise - reraise brukar skrämma bort de flesta bakom även på denna nivån. (utom möjligen shortstackar då, men de kan sitta med precis vad som helst, så det är ofta en ren bonus om de synar)

 

Om man sen kör 8bb el 10bb är väl mer en smaksak, blir ju runt 3ggr föregående raise oavsett.

 

Vi vill inte ha bort honom, men vi vill inte heller ge honom kanonodds att syna med Ax och låga par. Vi vill att han gör ett mistag, genom att raisa så lite ger vi honom inte chansen att göra ett särskilt stort sådant.

 

Dessutom har folk på låg nivå notoriskt svårt att släppa händer om de redan stoppat pengar i potten, utnyttja det genom stora raisar istället för att försöka "mjölka" preflop och sedan tappa hela stacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi vill inte ha bort honom, men vi vill inte heller ge honom kanonodds att syna med Ax och låga par. Vi vill att han gör ett mistag, genom att raisa så lite ger vi honom inte chansen att göra ett särskilt stort sådant.

 

Jag tycker också att 8bb var i minsta laget, men läge att syna med Ax har ju Fi knappast, med mindre än en hundraprocentig read på Hero med stort par (vilket naturligtvis är omöjligt). Implicita odds med Ax mot en reraise är ju generellt katastrofala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här gick handen:

 

 

FLOP [board cards 3D,QS,10H ]

JT Saladin bets $10.05 and is all-in, IceJarl calls $10.05, Greefo calls $10.05, GBSKaning folds.

 

TURN [board cards 3D,QS,10H,5S ]

IceJarl checks, Greefo bets $39.85 and is all-in, IceJarl calls $39.85.

 

RIVER [board cards 3D,QS,10H,5S,10D ]

 

SHOWDOWN

Greefo shows [ JS,AS ]

JT Saladin shows [ KS,AH ]

IceJarl shows [ AD,QH ]

IceJarl wins $124.85.

 

SUMMARY

Dealer: scottie_kgb

Pot: $125.85 | Rake: $1

Greefo loses $53.90

TheYar loses $0

Lenka_ loses $0

GBSKaning loses $4

REDDRAGGON1 loses $0

scottie_kgb loses $0

JT Saladin loses $14.05

IceJarl bets $53.90, collects $124.85, net $70.95

 

 

Jag foldade alltså på floppen, vilket senare visade sig som alla här redan trott att mina KK ledde och skulle visa sig hållt.

 

 

Men jag måste erkänna att jag är mycket förvånad av att dom hade hållt. Jag kände mig nästan säker på en AA eller ett set.

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...