Gå till innehåll

Iremmats - Rookie of the Year 2006


iremmats

Recommended Posts

  • Svars 6,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sjukt kul turnering jag spelade på GKS under kvällen. Testade en lite ny taktik.

 

Miniraisade allt spelbart, dvs connected cards, alla suited osv... från alla positioner. Måste fått hela bordet på tilt. Folk har ingen aning om hur de ska möta det!

 

Gick väldigt mycket upp och ner. Tog turneringen som ren träning. försökte spela mycket potter och gå på känsla hela tiden. Det funkade överaskande bra!

 

Gick från 10k ner till 8k. Har AQ, flop A63 mot två motståndare. ger upp den på turn.

 

Sen jobbar jag mig genom miniraises upp till 14-15k. Nu har jag miniraise-tomte-lösaggro-stämpel som bara den! Raisar till 250 med 88 i tidig pos. Enda killen som vågat göra motstånd mot mig reraisr till 800 ungefär. Jag synar. Flop 8JJ. Yes... men svårt att få betalt? Check-synar floppen. Turn 6. Check igen, han betar, jag minireraisar. Är helt säker på att han kan sätta mig på typ allt efter vad ajg visat hittils. Han synar efter ett tag. River T och möjlig färg. Jag pushar. Han instacallar med 66 :D

 

Sen blir det bergodalbana på allvar. Visar massa bluffar. Lyckas ändå med en hel del! Jag måste ha något nån gång? ;)

 

24/41 spelare kvar. Jag har 23300 med blinds imorrn på 200/400. Ska bli riktigt skoj!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag åkte efter ungefär två perioder idag. Började dagen på 23.3k Blinds 200/400. Planen var att tighta till mig litegranna, dock fortsätta slaska och hoppas få stål nån gång och dubbla upp då. Dessutom är jag inte direkt rädd att spela potter mot de flesta där.

 

Iaf, tappar ner till 18k ganska snabbt. Höjer med KQo utg. En syn och en shortie ställer. Jag ställer också, isolera och visa att man är lite halvfisk. Shortien visar som väntat AK och jag drar inte ut. Men jag tycker det var väl investerade pengar ändå. Fortsätter ligga omkring 18k tills jag får byta bord. Får egentligen inga händer spelbara tills jag får 66 utg+1 (8-handed).

 

Höjer upp till 1125 bb=500. Syn av chipleadern till vänster om mig. Han har haft en kortrusch på sistone, reraisat allt preflop och visat bra händer. Han vet nog att jag spelat ganska löst under turneringen. Min bild av honom är att han är lite överaggro och samtidigt har svårt att släppa en hand.

Alla andra foldar. Flop Kc9h5h. Ingen jätterolig flop direkt. Bettar jag och han raisar måste jag lägga mig. Jag väljer att checka och se vad som händer. Han bettar 2500 in i potten som är 3000. Kan betyda mycket, Kx,A9,T9,Axh är väl det jag primärt sätter honom på. Jag väljer att syna, vi har fortfarande bra stackar och jag vill inte ge upp potten än. Vill se vad som händer på turn.

Turn kommer 3s. Jag checkar, han ställer in direkt. Jag instasynar detta. Väldigt osannolikt att en Kx spelas så. jag tvivlar nämligen på att han har AK eller KQ, det hade han reraisat pre med. Alla andra händer som slår mig får spelet på turn att verka väldigt skumt. Jag tror han drar på färgen och även om nu har två överkort så är jag runt 70% favorit iaf.

Han säger bra syn, visar A4h. Jag suckar åt hålstegen, dealern vänder upp 2h :shock:

 

Hade haft nästan 40k med average på 22k, aj aj.

 

Kommer nog inte spela likadant under SM. Folk ger inte ifrån sig lika uppenbara tells som spelarna i denna turneringen. Är även stor stor skillnad att spela 10-handed och 8-handed. Tror inte heller Ken och Legato tillåter mig miniraisa 40% av potterna utan att bråka med mig :)

 

Det är dock en ganska fungerande taktik om man klarar flopspel. Du hamnar i en situation där motståndarna vill trappa dig. Men i själva verket är det du som försöker trappa dem eftersom du själv oftast går in med den sämre handen, medveten om att fi oftast har bättre.

Det är också jobbigt för motståndarna när får riktigt bra kort preflop. Höjer jag till 1125 i tidig pos med bb=500 och en person två pos senare får AA, vad ska han göra? Syna är ju livsfarligt, bjuder i princip in alla i potten. Reraisa mig ordentligt? Skrämmer bort alla, inklusive mig! Reraisa litegranna? Blir ganska uppenbart vad han sitter på... dessutom får jag en billig chans att träffa hårt på floppen.

Enda taktiken som funkar är egentligen att smacka tillbaka med mycket händer mot mig så jag inte får se billiga floppar. Överlag klarar dock folk inte detta då de är rädda för resten av bordet.

 

Men det bästa är ändå att det är en överlägset rolig taktik :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ugg... Tänkte testa SNG-tracker jag med, men får det ej att funka. Har .NET framework. Har laddat ner senaste versionen och har kört programmet som någon länkade till här, men fortfarande funkar inte importen av hand historys.

 

Några idéer?

 

Du måste konvertera dina hhs lite först...

 

http://www.rvgsoftware.com/sngadjuster.zip

 

Det hade du visst redan...

 

Tyvärr funkar inte det 100%-igt. Verkar som "långa" hh:s inte blir importerade till SNG tracker sen.

 

Finns det något sätt att fixa det för "långa" HHs? De som är långa har man ju hamnat ITM i för det mesta och det är ju inte så kul när de plockas bort. För mig plockas 12% av mina HHs bort och det sänker ju min ITM och ROI en hel del :( Inga briljanta lösningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kör ett internt PF-cashgame imorrn.

 

Samling 19.00 på irc, quakenet #iremmats.

 

Alla som anmält intresse här samt ev fler 5/10+ rävar är välkomna! :)

 

Känns det lyckat kör vi igen på tisdag då Allesinnes ska få bevisa sin storhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...