Gå till innehåll

Kommentera gdailys dagbok här!


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 158
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ola,

 

jag vet inte om jag fått saker och ting om bakfoten, men du verkar ju vara en mycket kompetent pokerspelare. Kanske har jag bara inbillat mig detta, men jag har fått för mig att du är en av de bättre i landet iallafall.

Det jag undrar då är varför du sitter och grindar 0.5/1 NL på nätet - samma nivå som en megafisk som jag spelar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har det bordet uppe i bakgrunden när jag jobbar vid datorn, kul att ta sig ett lir.

 

Jag brukar också ha ett lågbord (helst frirulle eller låg tävling) samtidigt som jag spelar "lite högre"* på annat ställe. Jag har märkt att det gör att jag spelar bättre på det höga bordet om jag får "tilta" av mig på lågbordet, samtidigt som det hindrar mig att spela två bord högt.

 

Jag ligger faktiskt plus sedan jag började redovisa resultaten här i dagboken, lustigt nog, fast man kan tro att jag är megafisken om man ser till bara de publicerade resultaten. Som jag skrev i första posten så håller jag "högborden" för mig själv.

 

* 5-10 eller 10-20 NL är min vanliga nivå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga:

 

Första PLO-handen, vad gör du om han A) synar B) ställer?

 

Nu var väl inte stackarna tillräckligt djupa för att handen skulle bli spec. intressant - ställer han får du väl 1:4 i pottodds på en niokortswrappis med backdoorflushdraw och måste syna. Synar han bara - vad gör du då? Stoppar in resterande 11k på turn/synar om han ställer? Förutsatt totalblank turn alltså.

 

Hur spelar du handen om båda ni sitter på, låt oss säga 40-50k var, och han synar floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13-kortswrap har jag Parre, så den handen spelar sig själv...

 

Om någon någonsin undrar varför jag backar på poker så är detta förklaringen:

 

Jag foldar mina 13-kortswrappisar då jag tror att de är 9-kortswrappisar, sedan synar jag mig all-in med hålstegdrag då jag tror att de är 17-kortswrappisar.... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De där berömda parresynarna med hålstegarna har jag aldrig fått känna av när jag bettar all in... Fast jag e ju så tight!

 

Annars efterlyser jag också med CC slask i denna dagbok, det är mitt nästa steg i Omaha djungeln, att skotta lite 50-50 på CC.

 

Ja, det är ju inte alltid man klonkar en s.k. "parrewrappis" mot någon som spelar max en hand per varv. Det har väl mest blivit så att de gångerna jag fått en parrewrappis så har du inte varit med i handen helt enkelt. Dessutom är det ibland svårt att få en äkta parrewrappis när man spelar femkortsomaha som ju ofta är fallet, det är alltid något äckligt jävla skitkort som koordinerar med ens hålstegdrag och ger en några extra stegouts.

 

Jag efterlyser också mer CC-slask, då särskilt i form av handhistorier för diskussion, mest för att spelet på CC ofta verkar spelas med djupa stackar och för att Ola borde ha en hel del reads på spelarna som slaskar där, vilket brukar borga för intressanta diskussioner och spekulationer (till skillnad från pletorian av überintressanta händer i Handanlysforumet av typen "ska jag ställa in med AA på en K72-flop på NL20")...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...