Gå till innehåll

Kommentera gdailys dagbok här!


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 158
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En fråga angående att du itne vill betala $10k för WSOP bl a för att du tycker det är för hög varians där etc. Ser du WSOp enbart ur det perspektivet eller kan du inte tänka dig köpa in direkt om du missar alla satteliter bara för att det är en upplevelse att spela WSOP?

 

Alltså inte bara se tävlingen ur ett EV-perspektiv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hittade också en sattellit på Stars till någon annan satellit. Den kostade 300 FPP (Frequent Player Points, så den får tugga i bakgrunden som den så kallade frirullen)"

 

De här satelliterna är riktigt trevliga faktiskt. Man har dem i bakgrunden och spelar bara riktigt starka starthänder, som man spelar väldigt hårt. Med en simpel väldigt tight/väldigt aggressiv strategi har man mycket god chans att komma i översta 10% och gå vidare till en 3k FPP-turnering där ca 1% kommer till EPT.

 

Nu vet ju inte jag hur mkt pengar du drar in normalt, du kanske upplever det här som slöseri med tid, men eftersom man inte behöver lägga ner så mkt energi på 300FPP-satelliten innan man fått en rejäl stack (om man nu får det) är det inte så farligt tidskrävande. Och en chans att få spela EPT utan att betala en enda krona är ju inte fy skam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga angående att du itne vill betala $10k för WSOP bl a för att du tycker det är för hög varians där etc. Ser du WSOP enbart ur det perspektivet eller kan du inte tänka dig köpa in direkt om du missar alla satteliter bara för att det är en upplevelse att spela WSOP?

 

Alltså inte bara se tävlingen ur ett EV-perspektiv...

 

Nja, jag har stejkningserbjudanden som faktiskt gör att jag kan spela WSOP i princip gratis, men jag tackar nej till det på grund av den ogynsamma skattesituationen för livetävlingar i USA. Antingen tar jag mig in för en liten slant, eller så avstår jag. Om jag klonkar så vill jag äga 100% av mig själv så jag slipper gå i landsflykt pga skatt...

 

Tusenmannatävlingar har jag spelat i fem års tid på Orleans, så WSOP är inte så mycket extra... nästan lite för jobbigt med alla människor.

 

Jag skulle glatt betala mig in i $10K Omaha eller $5 Deuce-to-seven om det inte vore skattestrul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då fick stackars Caines___ från Malmö drabbas av mitt vredesmod på Heypoker. Q J var inga problem att dubbla upp mot Caines___ K K med ett par tre fyra spader på brädan. Om du läser det här - sorry, men skyll på PokerStars.

 

Hahaha den var skön :D

Älskade din kommentar "Missclick"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga angående att du itne vill betala $10k för WSOP bl a för att du tycker det är för hög varians där etc. Ser du WSOP enbart ur det perspektivet eller kan du inte tänka dig köpa in direkt om du missar alla satteliter bara för att det är en upplevelse att spela WSOP?

 

Alltså inte bara se tävlingen ur ett EV-perspektiv...

 

Nja, jag har stejkningserbjudanden som faktiskt gör att jag kan spela WSOP i princip gratis, men jag tackar nej till det på grund av den ogynsamma skattesituationen för livetävlingar i USA. Antingen tar jag mig in för en liten slant, eller så avstår jag. Om jag klonkar så vill jag äga 100% av mig själv så jag slipper gå i landsflykt pga skatt...

 

Tusenmannatävlingar har jag spelat i fem års tid på Orleans, så WSOP är inte så mycket extra... nästan lite för jobbigt med alla människor.

 

Jag skulle glatt betala mig in i $10K Omaha eller $5 Deuce-to-seven om det inte vore skattestrul.

 

Skattestrul på $5?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

supersatellit = satellit till satellit?

 

supersatellit = multitable satellit.

 

Ola här.

 

Jag vet att jag har fel nomenklatur.... men jag kunde inte komma på något bättre i hastigheten. Kom med förslag.

 

Med satellit i min dagbok räknar jag alltså satelliten till WSOP/EPT osv. Hur skall jag benämna ev sattar till satten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

supersatellit = satellit till satellit?

 

supersatellit = multitable satellit.

 

Ola här.

 

Jag vet att jag har fel nomenklatur.... men jag kunde inte komma på något bättre i hastigheten. Kom med förslag.

 

Med satellit i min dagbok räknar jag alltså satelliten till WSOP/EPT osv. Hur skall jag benämna ev sattar till satten?

 

Supersatellit = satellit till satellit

Satellit = Flerborssatellit

Enbordssatellit = ja, ni fattar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vunna supersatteliter* under tiden: 1

Vunna satelliter: 0 (spelat 0)

 

Skulle vara bra om du skrev av hur många som på satelliter där, då det skulle bli lättare att få en översikt om hur många du har spelat.

 

Vunna supersatteliter* under tiden: 1/1

 

Eller

 

Vunna supersatteliter* under tiden: 1 (1 Spelad)

 

Ja du förstår :) inget krav dock, hoppas turen.

Usch nu ska jag inte förpesta här mer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderade på det, men samtidigt blir det väldigt missvisande då det blandas "frirullar" med enbordare med RB-tävlingar osv.

 

 

Det intressanta är om "vunna supersatteliter" motiverar kostnaden "Kostnader för supersatelliter". Ska klura på hur jag ska göra det bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...