Gå till innehåll

NLT - SH, AA möter all in på turn


Recommended Posts

50NL på prima, har inga speciella reads på spelaren. Han verkar vara en standard ganska lös spelare. Vi har båda ca 50 i stacken.

 

Jag får AA.

 

> eeken123 posted small blind ($0.25)

> Minucci posted big blind ($0.50)

> Game # 621,695,289 starting.

> Dealing Hole Cards

> thesheikster called for $0.50

> Straight_5 called for $0.50

> KimUK folded

> eeken123 raised for $1.75 höjer till 2 dollar inget konstigt.

> Minucci called for $1.50

> thesheikster called for $1.50

> Straight_5 folded

> Dealing the Flop(7:club:K:spade:J:diamond:)

> eeken123 bet for $4 -----> bettar ca 2/3 pott.

> Minucci raised for $12 ----> tripplar min bet. AK? KJ? KQ? 77? Känns som att han hade väntat till turn med att höja set/tvåpar då det inte finns något färgdrag.

> thesheikster folded

> eeken123 called for $8

> Dealing the turn(2:heart:) pot (ca 30)

> eeken123 checked

> Minucci went all-in for $42.15

 

Jaha nu då? Han bettar 42 i en 30 pott. Fold lr syn? Vad gör ni och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det känns som ett skott på färgdraget som faktiskt finns där. ;)

 

På en fyrfärgad bräda? Nja.

 

Tycker för det första att du ska låta de betala lite mer preflop eftersom de redan har lagt in från både UTG, UTG+1.

 

Känns som att han hade väntat till turn med att höja set/tvåpar då det inte finns något färgdrag.

 

Varför då? Jag skulle spelat 77-settet exakt sådär. Hoppas att du sitter på AA/AK och se till att få in stålarna fort. Det är ju en perfekt bräda för en 77 hand eftersom du med AA/AK har svårt att släppa, och då finns det ju verkligen ingen idé att sitta och slöspela och köra det gamla obvious set-spelet med flopsyn/turn-raise. Tvekar på att han skulle spela AK sådär mot nån grinder som du (;)) och den enda riktiga bluffhanden han kan spela sådär som du slår är väl QT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om dina övriga tips, men

 

E han LAG: Blixtsyn

 

Vettefan alltså. Jag tycker inte det är nåt bra bluffläge alls där, med den där rätt torra brädan. Kanske skulle dragit på den med QT mot en riktigt tight/vek fi, men Tycker inte stackdjupet kontra potten känns optimalt alls att bluffa med, plus att jag skulle vara rätt rädd för att bli "trappad" på en sån bräda mot en duktig fi, som kan spela JJ/KK/AA just mot en LAG på det där sättet (visa svaghet på river efter att LAG:en har nappat, checka till LAG:en på turn när brädan inte känns farlig alls, och sen bara syna och dra in stacken). Kanske om det är en dålig LAG då. Annars tror jag han sitter på händer jag drar ganska torrt emot här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar ju jävligt märkligt att han skulle spela ett set eller top two så jävla hårt på den brädan.

 

Varför då, som sagt? Har man spelat riktigt LAG och suttit och bombat massa potter tom känns det ju rätt värdelöst att spela stålet här sakta. Man vill ju väcka exakt de där tankegångarna hos fi - "sådär kan han ju inte spela stål" och få fi's nu-blir-jag-lack-nerv att trigga en syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...