Gå till innehåll

NLT - JJ möter tveksamt beslut


cOP

Recommended Posts

Fi verkar vara en halvbra spelare för nivån (NL50). Sett han bluffa bort en del på turn/river men han har inte gjort några all in moves tidigare.

 

FI @ CO raise to 2$

 

Alla foldar fram till mig på button, jag tittar ner på JJ. Borde egentligen reraisa här för att se lite vart jag står men väljer denna gång att lira knektarna lite lurigt.

 

HERO @ button calls

 

flop 2d 3h 5c

FI checks

Känns inte som dom korten hjälpte honom, tror inte han är den som höjer såpass mkt med A4 eller lågt pp

HERO bets 4.50$

FI calls

När han synar kallt bakom sätter jag honom på höga kort. AK som han inte vill släppa än t.ex.

 

Turn 8s

FI bets 0.50$

HERO raise 10$

Han betar mini, vill han se nästa kort billigt? Jag höjer till strax under pott. Nu kommer det som får mig att fundera. Fi steker tills tiden nästan är ute och sen ställer han in. Det blir 18$ till för mig att syna. Får plötsligt en otroligt stark känsla av att jag är slagen av ett högre PP, har nog att göra med att han steker till sista sekunden. Känns som han fiskar så hårt efter en syn. Känslan säger att jag kan slänga knektarna men har jag redan investerat så mycket och slår såpass många händer att det är värt att syna även om känslan är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, de där 1/20-av-potten-betten är inte ens nån idé att försöka tolka på de här nivåerna. Jag ser det alltid som en check bara.

 

Om han är duktig som du säger finns det ju inte många händer han skulle spela sådär som du slår. Jag tänkte först A8, men skulle han checksynat $4.5 på den där floppen med det? Han borde ju fatta att du sitter på en stark hand som du bettar turn, och han inser att FE'n är därmed är ganska låg, vilket talar för en stark hand och inte en bluff. Däremot säger du att han har bluffat turn/river förut - hur då? På samma sätt, med samma stackdjup/lika mkt pengar inne?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt readberoende. Har han gjort liknande tomtebetar på turn tidigare? Betyder det i så fall stål eller drag? Pottoddsen är typ 3 till 1 (om jag räknat rätt), så du behöver bara slå honom en gång på fyra för att synen ska vara rätt. Svårt läge, men du har ju sett honom bluffa tidigare, så det kanske är läge att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom bluffar jag tidigare sett är när han varit först in med bluffen och blivit nersynad. Tror han försöker spela nån slags ABC poker men gör det lite tomtigt. Men just det där med att han steker till sista sekund känns så otroligt mycket som han vill locka fram syn. Hade han ställt direkt tror jag jag hade synat av bara farten :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt läge. Oftast betyder ju de där minibetarna "jag är svag, men jag vill ändå beta för att jag är en tomte, ta potten ifrån mig nu", men när han ställer in blir det sjukt jobbigt, särskilt då potten inte är spec. dragvänlig.

 

Jag vet inte, jag hade blivit så nyfiken på vad han spelar på detta vänster så jag hade synat. Sedan hade jag förbannat mig själv när han vikt upp KK, eller hyllat mig själv som världens bästa pokerspelare när han vikt upp K7o på rivern... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte tänka mig att du leder här. Ö h t kan jag inte sätta honom på några rimliga händer alls. Hursomhelst är ju hans spel fram tills att han ställer in så oortodoxt passivt att jag tycker att han måste ha dig slagen. Inte en chans att han check-synar AK när han har initiativet för att sedan lassa in allting på en missad turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte lita på känslan då?

 

Den brukar väl vara rätt ganska ofta? Du "vet" att du är slagen, men endå så..... synade du och fick det bekräftat va? :D

 

Haha nej denna gången vek jag faktiskt ner korten. Sen försökte jag luska i chatten om han hade mina knektar slagna men eftersom han både muckade och vägrade berätta kändes det som jag gjorde rätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...