Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerOffice 2!


Fredrik Ericsson

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Går det att se hur mycket man betalat i rake i PO2?

Ja, gå in under "Sessions". Under "Session details" kan du se hur mycket du har rejkat under varje session och längst ner ser du hur mycket du har rejkat totalt. Klicka på "Show all" för att visa alla sessioner, eller använd filtret för att t.ex. se hur mycket du har rejkat under en viss månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder nu PO2 till sng på B2B, men när jag kastar in turnaments missar den att jag har placerat mig. Jag får alltså upp att jag inte har kommit ITM någon gång vilket inte stämmer. TIPS?

 

Det funkar inte automatisk utan man får göra det manuelt.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gick partypoker helt plötsligt ur utan någon som helst förvarning när jag startade PO. Blir tokig

Det låter som att du har någon mjukvarukonflikt på din dator. Kör du Norton Antivirus?

 

Jag får inte upp statistiken på pokerborden när jag lirar på Prima, ska man inte kunna få statistiken presenterad vid spelarna på samma sätt som på PartyPoker?

Jo, det skall du. Skicka din loggfil till support@pokeroffice.com, du hittar loggfilen i ../pokeroffice/log/systemlog.txt

 

min livetracker är fullständigt stendöd, försöker på prima.

Om jag kör igång manuellt så får jag ett medelande: No new pokerclient found pleas open your pokersoftware and join a table first.

Samma här, skicka loggfilen till support@pokeroffice.com

 

Är det möjligt att få overlayen att fungera på primas miniview? om inte, finns det planer på att lösa det?

Nej, vi gjorde aldrig någon overlay till mini-view (av utrymmesskäl). Troligtvis kommer vi att göra en begränsad overlay till mini-view någon gång, men det kan tyvärr dröja då det finns en del andra features med högre prio.

 

Jag har problem med att statestiken i overlayen blinkar hela tiden. Rätt som det är så försvinner den för vissa spelare för att komma tillbaka igen lite senare. Väldigt iriterande, gör det svårt att hitta den rätta harmonin i spelet.

Jag spelar just nu på bet24

Overlayen på B2B är helt blinkfri, dvs den blinkar aldrig. Om den blinkar för dig så kan det egentligen bara bero på två saker. 1) Bet24 kör fortfarande den "gamla" B2B klienten och har inte uppdaterat till B2B:s senaste klient. 2) Du kör ett java program samtidigt som PokerOffice som stör ut transparent windows i XP (väldigt osannolikt). Pröva detta: 1. Starta Bet24 klienten. 2. Ändra skärmupplösning (till vilken upplösning som helst utom den du har nu) i windows via control panel->display->settings. 3. Ändra tillbaka upplösningen igen. 4. Start PokerOffice och börja tracka ett bord. Försvann blinket nu?

 

Provade att spela c:a 120 händer på ett bord på Eurobet igen. Efter många om och men så började live trackern och poker table overlay att fungera lite skönt slumpmässigt. Totalt registrerades 14 händer av dessa 120 och inga fördes över till databasen.

Det låter som att du har något seriöst fel. Notera att du måste välja din spelare från eurobet i PO för att kunna se stats på denna spelare i PO. Dvs ta upp spelarlistan i PO och välj din eurobet spelare (skall sluta på "[PR]", tryck sedan update. Du skall nu se alla händer som finns i databasen på denna spelare. Hur många bord spelar du samtidigt? Vad har du för dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick det att fungera, var bara att ändra storleken på bordet. Ni stödjer inte miniview eller?

Jo, du kan tracka bord på mini-view precis som vanliga bord, men du får ingen overlay på mini-view.

 

Kommer stöd för Doyles room/VCpoker klient att komma?

Ja, det finns i planerna. Svårt att sia om när det blir rent tidsmässigt dock, beror lite på..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade att spela c:a 120 händer på ett bord på Eurobet igen. Efter många om och men så började live trackern och poker table overlay att fungera lite skönt slumpmässigt. Totalt registrerades 14 händer av dessa 120 och inga fördes över till databasen.

Det låter som att du har något seriöst fel. Notera att du måste välja din spelare från eurobet i PO för att kunna se stats på denna spelare i PO. Dvs ta upp spelarlistan i PO och välj din eurobet spelare (skall sluta på "[PR]", tryck sedan update. Du skall nu se alla händer som finns i databasen på denna spelare. Hur många bord spelar du samtidigt? Vad har du för dator?

 

Det stämmer! Jag hade mitt nick för pacific som förval när jag försökte hitta mina händer från Eurobet. Dock så kvarstår problemet med att PO inte trackar alla händer hos Eurobet och poker table overlay fungerar också bara sporadiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade att spela c:a 120 händer på ett bord på Eurobet igen. Efter många om och men så började live trackern och poker table overlay att fungera lite skönt slumpmässigt. Totalt registrerades 14 händer av dessa 120 och inga fördes över till databasen.

Det låter som att du har något seriöst fel. Notera att du måste välja din spelare från eurobet i PO för att kunna se stats på denna spelare i PO. Dvs ta upp spelarlistan i PO och välj din eurobet spelare (skall sluta på "[PR]", tryck sedan update. Du skall nu se alla händer som finns i databasen på denna spelare. Hur många bord spelar du samtidigt? Vad har du för dator?

 

Det stämmer! Jag hade mitt nick för pacific som förval när jag försökte hitta mina händer från Eurobet. Dock så kvarstår problemet med att PO inte trackar alla händer hos Eurobet och poker table overlay fungerar också bara sporadiskt.

 

Har nog kommit på vad felet beror på! Man måste ha chatrutan igång och inte använda sig av statistics som jag brukar göra. När man har chatrutan påslagen verkar det fungera med live trackern och poker table overlay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nog kommit på vad felet beror på! Man måste ha chatrutan igång och inte använda sig av statistics som jag brukar göra. När man har chatrutan påslagen verkar det fungera med live trackern och poker table overlay.

 

Funkar inte för mig

 

Hmm, ok...

 

Har inte testat det jättemycket men trodde att det var felet när jag upptäckte att det började fungera efter jag slutade använda statistics på Eurobet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland när jag har spelat en session och avslutar mitt bord så registrerar inte PO2 den sista handen och därför stämmer inte resultaten :(

Jag spelar på Prima-nätet.

Har funderingar på om problemet uppstår när jag slutar HU, dvs att ingen hand tar vid den som sist avslutades.

 

Har du några bra förslag på va det kan vara?

 

Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...