Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerOffice 2!


Fredrik Ericsson

Recommended Posts

Under table overlay-menyn finns en inställning som heter "show mucked hands" som visar vilka kort motståndarna hade när dom inte vann. Men varför visar programmet kort vid deras namn fast dom inte visar korten?

 

Det är väl det som är poängen? Funkar detta till Prima?

Det är väl iofs bra, men det borde ju inte vara regelrätt eftersom det är information som spelare utan programmet inte kan ta del av?

 

Men det kan man väl se i HH:sen om man tittar? går ju på stars iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Under table overlay-menyn finns en inställning som heter "show mucked hands" som visar vilka kort motståndarna hade när dom inte vann. Men varför visar programmet kort vid deras namn fast dom inte visar korten?

 

Det är väl det som är poängen? Funkar detta till Prima?

Det är väl iofs bra, men det borde ju inte vara regelrätt eftersom det är information som spelare utan programmet inte kan ta del av?

 

Men det kan man väl se i HH:sen om man tittar? går ju på stars iaf

Osäker på det men det står inte i hand summary iaf. Där står det "xx does not show cards." Ska tillägga att jag spelar på Party Poker.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag importerade handhistorys från 99sng:s till PO från pokerstars(import hh-file). Nu står det att jag endast kommit ITM i 2 av dessa. Därför har jag ett stort minusresultat, detta är helt fel. varför har inte PO registrerat vilken placering jag kommit på, och därav vinst?

Vad var det för typ av HH filer, PokerStars skriver vanligtvis inte ut placering och vinstinformation för turneringar i sina HH:s (så då finns det heller ingen chans för PO att veta denna information). Öppna upp HH:n i en textfil och se om denna information saknas, alternativt skicka alla HH:s till support@pokeroffice.com så kan jag undersöka.

 

Jag har vunnit 1 turnering men det står "0" i raden "1st Place". I Sessions står det däremot att jag vann och att jag kom 1a. Varför visas det då inte i Overview:n?

Hmmm.. det låter konstigt, på vilken sajt var detta? Om du högerklickar på turneringen från tournamentstabben och väljer "Edit Tournament", och sedan "save". Ser du då informationen på overview tabben?

 

Hur gör man för att få så att statistiken visas på bordet brevid spelaren, blir svårt om man har många bord annars

Du skall få overlayen automatiskt på alla sajter utom iPoker Nätet, vilken sajt spelar du på?

 

PokerStars + att jag inte kan se mina hålkort så att den räknar odds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis lirat lite på Empire Poker och lyckats importera hand historiken. Däremot hamnar den under fel limit.

 

Så nu har jag en nivå som heter NL0.5/1 och en som heter NL100. Går detta att fixa?

 

NL100 nivån är från Empire, och NL0.5/1 är B2B. Beror på att det är betastöd än så länge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en ny laptop idag och även jag har problem att starta någon prima-klient när PO2 är installerat.

 

Det är samma fel som tidigare användar postat, dvs något minnesfel precis efter "Loading graphics.." och pokern ska starta upp.

 

Någon som vet vad jag kan göra för att PO2 och prima ska fungera ihop? Det är verkligen akut!

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avinstallerar jag PO2 och sedan startar en prima-klient fungerar det bra.

 

Jag kan även då installera om PO2 och använda det utan problem på en prima-klient förutsatt att jag inte avslutat klienten, men avslutar jag pokerklienten och försöker starta om den fungerar det inte.

 

Lite omständigt att behöva installera om PO2 varje gång man ska spela..

 

Uppskattar verkligen all hjälp jag kan få!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att försöka hitta något samband varför PO2 och Prima inte fungerar för vissa tänkte jag att vi kunde dela lite information.

 

Vet inte om information är väsentlig, men bättre än ingenting..

 

--------------------

 

Kryssade i alla checkboxes vid installation av PO2:

Ja

 

Sökväg till PO2:

C:\Program Files\PokerOffice\PokerOffice.exe

 

Sökväg till valfri Prima-klient:

C:\Program Files\PurpleloungeMPP\MPPoker.exe

 

Brandvägg/Antivirus:

Testat med båda avstängt, gör ingen skillnad.

 

Operativsystem:

Windows XP Professional

 

Dator specifikationer:

LG P1 CD 1.8 1GB/80 DVDRW WLAN BT 15.4#XPP

Processortyp Intel Core Duo T2400

Chipset Intel Mobile 945PM Express

Processorhastighet 1.83 GHz

Minnestyp DDR II SDRAM - 667MHz - PC2-5300

 

--------------------

 

PO2 och Prima fungerar bra på min gamla stationära dator.. och de skillnaderna jag ser jämtemot Laptopen där det inte fungerar är:

 

- PokerOffice och prima-klient är lokerad i Program mappen på stationära, på laptop är det i Program Files

- Annorlunda processortyp/minnen

 

Ja, jag är desperat att lösa problemet.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Skulle uppskatta ett snabbt svar, kan två personer dela en licens? D.v.s. olika ip-nummer och olika konton.. (spelar en del ihop...) Hur kan man stöta på problem?

 

2. Inser att jag inte kommer få ett bra svar, men är PO2 bättre än PT?

 

1. troligen inte, men kika på PO:s hemsida så kan ni spela ihop de gratis :P

 

2.har inte använt PT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För och främst vill jag ge tack över den senaste uppdateringen med mer faktorer att välja bland i overlayen...Har gjort spelande ännu lättare :)

 

Men an någon anledning får jag PO inte att fungera på bestpoker b2b. Det fungerar utmärkt till ladbrokes dock. Och jag har ställt in rätt socket i HH. Vad kan problemet vara?

 

namnet på bordet kommer upp i livetrackern men sen står allt still.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men an någon anledning får jag PO inte att fungera på bestpoker b2b. Det fungerar utmärkt till ladbrokes dock. Och jag har ställt in rätt socket i HH. Vad kan problemet vara?

Hmm.. kan vara möjligtvis vara att din brändvägg blockar. Skicka din loggfil till support@pokeroffice.com, du hittar loggfilen i ../pokeroffice/log/systemlog.txt

 

1. Skulle uppskatta ett snabbt svar, kan två personer dela en licens? D.v.s. olika ip-nummer och olika konton.. (spelar en del ihop...) Hur kan man stöta på problem?

Nej det går inte, en licens är personlig.

 

fungerar det inte tillsammmans med turneringar/sit and gos på B2B???

Jo det gör det, får du det inte att funka? Vad är det som inte fungerar?

 

För att försöka hitta något samband varför PO2 och Prima inte fungerar för vissa tänkte jag att vi kunde dela lite information.

Det du upplever är en sannolikt en mjukvarukonflikt mellan PO2, Prima och ett tredje lågnivåprogram (typ Norton Antivirus, Logitech setpoint, etc). Det är ovanligt men vi haft en handfull användare som upplevt detta problem på Prima. Några av dem har fått det att fungera genom att inte starta det "tredje" programmet (som troligtvis skapar konflikten). Tyvärr så har vi inte hittat någon permanent lösning på detta än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det går inte, en licens är personlig.

 

Jag köpte PO2 för någon månad sedan. Jag installerade det på min LapTop. Om jag nu vill ha det på min stationära, måste jag då köpa en licens till? Eller funkar det att använda regkey'n på flera datorer utan problem?

 

Isåfall, finns det något sätt att dela databasen? Typ att lägga databasen på ena datorn och läsa den från den andra datorn när man använder den.

 

/Balobas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att försöka hitta något samband varför PO2 och Prima inte fungerar för vissa tänkte jag att vi kunde dela lite information.
Det du upplever är en sannolikt en mjukvarukonflikt mellan PO2, Prima och ett tredje lågnivåprogram (typ Norton Antivirus, Logitech setpoint, etc). Det är ovanligt men vi haft en handfull användare som upplevt detta problem på Prima. Några av dem har fått det att fungera genom att inte starta det "tredje" programmet (som troligtvis skapar konflikten). Tyvärr så har vi inte hittat någon permanent lösning på detta än.

 

Verkar som om det berör de som har en nyare laptop.

Så är det i vart fall för mig

På min äldre stationära datorn fungerar det och där har jag både Norton och Logitech installerat. Men inget av delarna på laptopen.

Samma problem som Constantinos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som om det berör de som har en nyare laptop.

Så är det i vart fall för mig

På min äldre stationära datorn fungerar det och där har jag både Norton och Logitech installerat. Men inget av delarna på laptopen.

Samma problem som Constantinos.

 

Mm.. har du oxo Core Duo?

 

För att få PO2 och Prima att fungera gör jag iallafall så att jag först avinstallerar PO2, sedan startar upp en Prima klient, sedan installerar PO2 (har prima igång) och kopierar in settings mappen till PO2's installationsmapp (har givetvis tagit backup på den efter jag tweakat inställningarna tidigare).

 

Låter kanske som en omständig process, men det hela tar ca 3 minuter och man spelar väl i snitt 2h per session så det är helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Ungefär hur lång tid tar det innan man får svar? Cleareade 100 points bonusen på tower gaming i förmiddags o mailade till support@pokeroffice.com, så jag undrar nu bara hur länge jag måste vänta? : )

 

EDIT: En stor anledning till varför jag undrar är för att jag har haft problem med att ta emot mail från vissa, de kommer helt enkelt inte fram till mig.

Så om det bara brukar ta en dag så är det bäst att jag mailar dom igen från en annan e-mail så att jag kan få min kod..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett litet problem. Hoppas nån kan hjälpa mig.

 

Spelade nyss en limit sng av misstag. Skulle spelat en NL egentligen. Men det är inte som är problemet.

 

Problemet är att jag nu ser alla blindsperioder i ring games. Jag vill inte ha dom där för de förstör mina stats för cash game spelandet. Fattar inte hur detta kan hända?

 

Förresten så kom det inte upp några stats varken på bordet eller i live tracker rutan under spelets gång. Bara pottodds och de.

 

Finns det någon som kanske kan hjälpa mig få bort detta? Riktigt störande är det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör ofta 2 bord samtisigt på Partypoker.

När jag är klar så kommer det upp en ruta där det står "Processing"

"Please wait while processing database" Ibland så försvinner aldrig den...

(Har provat att låta datorn stå på i flera timmar.

Så tillslut får man stänga ner den endå.

Kapaciteten i datorn är det inget fel på och jag har väl bara 60.000 händer i databasen...

 

1.Vad beror detta på?

 

2.Hur ordnar man det?

 

3. Blir man av med statistik när man stänger ner innan den arbetat klart?

 

MVH

/Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...