Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Sedan om jag väljer att skriva över någon tidigare hand med dom nya så försvinner den handen jag väljer att skriva över helt från PO och min SnG under fliken "Tournaments", saknar således den handen när man markerar den och väljer att spela

Har jag förstått det rätt, om du väljer att skriva över en tournament hand så försvinner den från tournaments tabben? Låter som att den då får fel tourneyid av någon anledning. Har jag förstått det rätt? Skall försöka återskapa detta.

Jepp det stämmer, handen försvinner från den turneringen den ska vara med i.

• Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Jag kör på Noble Poker just nu och livetrackern funkar fint där, men mina spelade händer sparas inte i databasen! Är detta ett känt problem, eller är det nåt som strular?

Du måste välja rätt spelare. ta upp spelarlistan och välj din spelare på Noble (skall sluta med [iP]), tryck sedan på "Update".

Postad

va e aggr factor flop. e det hur mycket dom betar i förhållande till potten lr hur ofta de höjer på flop när dom tagit leaden pre? det e ju ganska meningslöst om ett 2$ bet räknas som aggresivitet.

letar efter lite bra överlay stats att lägga in. nån som har några erfarenheter? när kommer checkraise flop% ?

btw PO laggar fortfarande finns det några andra uppgraderingar/inställningar man kan göra?

Postad

Upptäckte en konstig bugg, som var smått nackdels-betonad för min del. När jag lirar på Party så kan det hända att helt plötsligt när det är min tur, så kommer inte knapparna upp där jag ska göra mitt val och så foldas jag. Detta har visat sig vara negativt -EV ;) i de flesta situationer, så jag undrar om det finns någon lösning på problemet?

Kör Win XP SP2 och PokerOffice 1.97 (har beställt uppgraderingen dock).

EDIT: Vill tillägga för klarhetens skull att problemet aldrig uppkommer då jag spelar på Party UTAN PokerOffice.

Postad

Bugg på ladbrokes: Om man lirar NL30 verkar inte statistiken som skrivs ut på bordet fungera. Den statistik jag pratar om är hur många händer mina motspelare spelat, hur ofta om ser floppen/höjer osv. Det ser bra ut i det där extrafönstret som alltid kommer upp när man sätter sig vid ett bord. Det funkar även utmärkt om man kör tex NL20 eller NL50.

Skulle även behöva ändra så att PO kör mot MySQL istället men det sket sig. PO säger "connection failed" eller nått sånt efter några minuter. Den har lagt en hel del information i databasen men tydligen inte tillräckligt. Är det ett problem om man kör MySQL 5.0 vilket jag gör? Använder MySQL i skolarbetet så jag behöver köra den versionen.

Postad

Okej, ställer frågan här eftersom jag inte fått någon vidare respons i Poker Magazine-tråden.

dallas2000 skrev:

Fick Majnumret av PM idag. Har en lite fråga angående PokerOffice.

Har jag specialversionen från och med idag och tre veckor framåt, eller kan jag vänta ett par veckor med att installera det och få mina tre veckor i rad först då, om jag skulle vilja?

Postad

Jag får inte PO2 att funka med betfred poker. (ipoker). När jag drar igång PO2 så poppar live-trackern upp fint och sätter igång att räkna odds osv. Problemet är att PO2 inte loggar några händer/sessioner. Inget alls.

Lirar jag på andra nätverk så funkar det som det skall.

Jag kör mot mysql med xp pro i botten.

Feature eller bugg?

Postad
Jag får inte PO2 att funka med betfred poker. (ipoker). När jag drar igång PO2 så poppar live-trackern upp fint och sätter igång att räkna odds osv. Problemet är att PO2 inte loggar några händer/sessioner. Inget alls.

Feature eller bugg?

Kolla om chatten är inställd på "slient" kan bero på det,

Postad
Okej, ställer frågan här eftersom jag inte fått någon vidare respons i Poker Magazine-tråden.

dallas2000 skrev:

Har jag specialversionen från och med idag och tre veckor framåt, eller kan jag vänta ett par veckor med att installera det och få mina tre veckor i rad först då, om jag skulle vilja?

Lika många svar här ja. :cry:

Postad

Feature eller bugg?

Samma på PartyPoker efter nya patchen.
Postad
Support för OnGame, När kommer detta? sitter och väntar!

Vi var egentligen klara med detta och det var tänkt att ingå i denna patch. Dock så uppdaterade Ongame sin mjukvara i sista stund så vi måste göra några anpassningar innan det är redo att släppas, förhoppningsvis tar det max en vecka.

Hur har det gått :?:

Postad

Jag har en liten feature request, nämligen något som räknar ut EV vid all-ins.

Låt säga att jag har gått all-in 500 gånger på floppen med färgdrag det gör ju att jag borde vinna 1/3 av gångerna dvs 167 gånger, låt säga att jag bara vinner 120 av dessa gånger, du har jag haft oflyt men har jag vunnit 200 har jag haft turen på min sida. Skulle det inte vara nice med en sådan funktion?

Sedan visas det på en sida med förväntat EV och egentligt EV.

Sedan borde man kunna i Custom Graph kunna filtrera på olika sidor/nätverk, så man bara kan få stats på bara tex prima.

Postad

Nej, du kan inte vänta ett par veckor. Det är 3 veckor från och med nu. Denna gräns är inte hårt tilltagen så om du installerar idag så får du garanterat 3 veckor.

BetFred, kör med table chat och har testat olika variationer av options på den. Allt från att inte visa ngt till att visa allt. Samma resultat. =(

Se till att "Dealer" och "Player Actions" är valt i chatten. Spela sedan ett par händer, får du nu motståndarstats i live fönstret?

Samma på PartyPoker efter nya patchen.

Då har något blivit fel när du uppdaterat, gör detta:

1. Start om datorn (mycket viktigt)

2. Ladda ner och installera http://www.pokeroffice.com/update/update208.exe

3. Starta PokerOffice. Fungerar det nu?

Hur har det gått ?

Vi har lite småproblem, men hoppas bli klara inom en vecka. Så fort vi är klara så kommer det som en patch.

Sedan visas det på en sida med förväntat EV och egentligt EV.

Ja, detta finns i planerna, håller med om att det är en mycket bra feature. Dock så är det ganska komplext att bygga så det kan ta lite tid.

Sedan borde man kunna i Custom Graph kunna filtrera på olika sidor/nätverk, så man bara kan få stats på bara tex prima.

Detta kan du redan göra, välj helt enkelt din spelare på prima och uppdatera statistiken.

Postad

Har just börjat använda PO och det verkar ju innehålla hur mycket som helst. Att jag dessutom hamnade ITM på Noble pokers $100.000 turnering var också ett plus (skulle inte varit där om det inte var för att jag ville få PO gratis - tack PO) :D .

Hursomhelst vill jag naturligtvis använda programmet så optimalt som möjligt. Har försökt gå igenom den information som finns på POs hemsida och även bläddrat igenom postningarna om PO på forumet. Här finns dock mest bara små fragment och mycket specifika frågor typ ”hur får jag in min HH i PO2 från b2b”. Ber därför om ursäkt om svaret på min fråga redan finns någonstans på forumet men trådarna om PO är som sagt rätt svåröverskådliga.

Vad jag är på jakt efter är någon form av samlat dokument som går igenom hur man använder programmet, typ en ”Poker office for Dummies” eller ”Poker office step by step”. Någon som har några tips?

Jag skulle vilja veta hur jag kommer igång, vilken information jag skall fokusera på, hur man anpassar sitt spel, mm mm.

Jag tycker det är uppenbart att verktyg som poker office, poker tracker mfl är mycket värdefulla för fatta korrekta beslut och är förvånad att de inte verkar finnas något skrivet om detta. Med tanke på hur många pokerböcker som verkar säljas så borde ju en bok med titeln ”Tools for online poker – The complete guide” kunna sälja rätt bra. Kanske till och med ett tips till någon som har förmåga och tid över…

Postad
Vad jag är på jakt efter är någon form av samlat dokument som går igenom hur man använder programmet, typ en ”Poker office for Dummies” eller ”Poker office step by step”. Någon som har några tips?

Vi släpper en omfattande manual för PO2 om typ 2-3 veckor, ber om ursäkt för att det inte finns en ordentlig manual redan.

Postad

Nu har jag läst igenom de första 12 sidorna och hittar litegran om MySQL och att om man har det så ska Po2 sluta lagga.

Jag tankade det men jag fick problem redan från början. Jag viste inte va jag skaulle skriva på "server host"

jag har Bredbansbolaget 10Mbit

eftersom att jag är Helt ovetande vad MySQL är för något så kan väl någon snäll själ berätta för mig vad det är och hur det fungerar? och varför det komemr hjälpa mitt Po2 att sluta lagga?

Postad

Vi släpper en omfattande manual för PO2 om typ 2-3 veckor, ber om ursäkt för att det inte finns en ordentlig manual redan.

Vågar man hoppas på en svensk översättning?

Postad
eftersom att jag är Helt ovetande vad MySQL är för något så kan väl någon snäll själ berätta för mig vad det är och hur det fungerar? och varför det komemr hjälpa mitt Po2 att sluta lagga?

Följ instruktionerna i FAQ:n på pokeroffice.com, här:Change to MySQL Ja, MySQL kommer att göra ditt PO2 rejält mycket snabbare.

Vågar man hoppas på en svensk översättning?

Tyvärr inte, garanterat på sikt, men inte nu i första utgåvan.

Postad

Edit: Jaja, för långsam som vanligt... ;)

Jag tankade det men jag fick problem redan från början. Jag viste inte va jag skaulle skriva på "server host"

Jag använder MySQL 4.1 till min PO, inte MySQL 5. När du kommer till slutet av installationen och får meddelandet "Wizard Complete" så ska rutan vid "Configure the MySQL Server now" inte vara ikryssad. När du kollat det så avslutar du installationen, startar PO och anger att MySQL ska användas istället för PO's egna databas. Du måste också ange var du installerat MySQL, t.ex "C:\Program Files\MySQL\MySQL Server 4.1". När det är klart så startar du om PO.

PO har en intern databas som är byggd i Java och därför ganska långsam. MySQL är också en databas, fast mycket effektivare och snabbare. Att PO inte är integrerat MySQL direkt i programmet är antagligen en kostnadsfråga.

Lycka till.

Postad

Hej,

Efter att utan framgång ha sökt här på forumet, på POs egna forum, på 2+2 (aningen stort) tänker jag ställa en fråga här. Jag ber om ursäkt för min undermåliga skill om svaret på min/mina frågor ligger och lurar här i topicen t.ex.

Jag spelar uteslutande shorthanded när jag lirar cashgame, lirar på mikro, oftast NL0.1/0.25 eller ibland FL0.5/1 när lusten faller på och använder PO2 för att få lite hjälp på traven... nu till frågorna...

Player icons, table icons och tillhörande player icon rules.. i defaultläget är dessa som jag förstått det anpassade för fullring och trots att det inte finns några universella svar på hur man ska anpassa reglerna för bästa resultat annat än utifrån egen erfarenhet undrar jag om det är någon som kan tipsa om vettiga regler som är lämpligare för shorthanded (6-max) än default...

Vidare såg jag för 5 månader sen någon som skrev något om någon som hade skapat en vettig uppsättning player icons att ersätta de lite mystiska ordinarie... dessa hade antagligen varit mer användbara än egna försök, om än jag förstått hur man går till väga att skapa/byta egna.

Finns det någon som kan assistera en fjant som undertecknad?

/ L

Postad

Håller med föregående talare. Hur gör man egentligen för att byta ikoner?

Jag har gjort nya som jag tycker är lite mer logiska och försökte igår ersätta originalikonerna med dessa. Efter lite trixande så fick jag dem till att visas i Livetrackern, men inte på bordet. Jag bytte i båda inställningsmöjligheterna (Table och vad den andra nu heter).

Vilket filformat skall man spara ikonerna i?

Kan man slippa att få fram meddelandet (om att det måste vara ikoner i JPG eller GIF) som hindrar livetrackern från att komma igång?

Jag provade med jpg, .ico och gif-bilder. Gifbilderna funkade bäst, men det syntes inget på bordet, dvs originalikonerna försvann, men det blev bara ett tomrum kvar.

Jag tittade i mappen med originalikonerna (res/img?) och där finns dubbletter av ikonerna både gif och png med samma namn. Är det så jag skall göra för att det skall funka? Var skall jag isåfall lägga dessa png-kopior?