Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerOffice 2!


Fredrik Ericsson

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Finns det något sätt att som svensk köpa licens utan Paypal för under $100?

Förefaller finnas många sätt, för $79, duger dessa?

cc.gif

 

Det tillkommer en vigg på $19 din satans tomte.

Otrevligt svar när man försöker hjälpa till.

Om man ska vara petig så är $79 + $19 = $98 och $98 är i min värld mindre än $100, så egentligen var det rätt bra tips va? :roll::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något sätt att som svensk köpa licens utan Paypal för under $100?

Förefaller finnas många sätt, för $79, duger dessa?

cc.gif

 

Det tillkommer en vigg på $19 din satans tomte.

Otrevligt svar när man är dryg och arrogant. En liten detalj.. 79 + $19 = $98

$98 = $100

Inget paypal, under $100, vad är problemet? :)

 

FYP

 

Alltså. Tror du det är en slump att det kostar $98 och jag pratade om hundringen? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sett att flera haft problem med party poker senaste dagarna men jag ser inget svar om det. Jag lirar själv bara speed SNGs på party och verkar ha samma problem. När blinds går upp till 50/100 slutar helt plötsligt all statistik i overlayen att fungera. Förlitar mig ganska mkt på hur ofta de höjer preflop och hänger på till turn så det e lite jobbigt.

Det låter som om du använder MySQL 5.0, notera att PokerOffice inte har stöd för MySQL 5.0 än. Stämmer detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som om du använder MySQL 5.0, notera att PokerOffice inte har stöd för MySQL 5.0 än. Stämmer detta?

 

Stämmer bra det. Måste köra det pga att jag använder det i andra sammanhang oxå. Men då vet jag det iaf. Hoppas det kommer inom snar framtid :) Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SÖKES: Hand histories från B2B. Är det någon som har en hyffsad mängd HH:s från B2B (dvs dem som skrivs till hård disk)? Vi är i slutfasen av att lägga till support för B2B och skulle behöva en större mängd HH:s att verifiera att parsern är 100 % mot. Skulle någon kunna zip ihop dem och skicka till support@pokeroffice.com, eller alternativt PM:a mig så kan jag ge log in till vår FTP Stort tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har några frågor. Jag spelar på Ipoker.

 

Fråga 1

Följande kommer varje gång jag stänger ett bord.

Po.jpg

Gissar att om jag väljer "Always Answer No" så slipper jag denna igen men förutsätter att all data sparas i databasen. Annars känns ju frågan rätt dum, men vill ha det bekräftat innan jag gör något.

 

Fråga 2

Var får jag tag i mysql 4? Kostar det något?

 

Fråga 3

Är overlay på ingång till Ipoker?

 

Fråga 4

Kan man ställa in så att date filtrer automatiskt är på när man startar PO på tex från 2006-05-01 och framåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har några frågor. Jag spelar på Ipoker.

 

Fråga 1

Följande kommer varje gång jag stänger ett bord.

Po.jpg

Gissar att om jag väljer "Always Answer No" så slipper jag denna igen men förutsätter att all data sparas i databasen. Annars känns ju frågan rätt dum, men vill ha det bekräftat innan jag gör något.

 

///////settings /preferences/advanced/ så har du en bockruta

 

Fråga 2

Var får jag tag i mysql 4? Kostar det något?

//////gratis, sök efter det på nätet... mysql 4.. finns nog nyare version

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instalerade mysql 4.1 men får det inte att fungera i PO. PO säger bara att jag skall skriva i rätt genväg. Jag gör ju det! Erkänner att jag inte har en aning om vad mysql är eller hur det fungerar men eftersom det verkar vara MYCKET bättre att ha sin databas i det när en blir stor så vill jag ju använda det. :oops:

Hjälp!

 

 

En ytterligare fråga.

Om jag vill föra över mina HHs från den stationära till den bärbara osv. efter att jag spelat, är då enda sättet att Göra en backup på databasen och flytta den filen till andra datorn och sen importera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite problem med PO2. Har aldrig fått det att funka så jag har inte brytt mig om det men nu vill jag iaf pröva funktionen.

Det jag pratar om är Live Trackern.

Vad händer då?

Oftast får man ingen statistik alls på borden. Fpr man statistik saknas det dock statistik på en del personer och sedan kommer det och går och hoppar fram och tillbaka. Men oftast så blir det ingenting alls. Om man trycker fram fönstret med trackern i så visas det oftast rätt namn i listen men flera gånger om och samma namn i alla fönster.

Jag spelar på Partypoker och full ring NLTH.

 

Tacksamn för svar.

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast får man ingen statistik alls på borden. Fpr man statistik saknas det dock statistik på en del personer och sedan kommer det och går och hoppar fram och tillbaka. Men oftast så blir det ingenting alls. Om man trycker fram fönstret med trackern i så visas det oftast rätt namn i listen men flera gånger om och samma namn i alla fönster.

Jag spelar på Partypoker och full ring NLTH.

Har du den senaste versionen? (v2.08) Kolla under hjälp-menyn, välj "About". När du startar en live tracker, väljer du att den skall uppdatera varje hand, dvs under "update frequency"? Det måste du för att overlayen skall fungera.

 

Har en bärbar HP med endast 512 MB internminne räcker detta för att få Poker Office att fungera på ett bra sätt eller måste jag ha mer minne?

Ja, det räcker gott och väl. Se till att du byter databas-motor till MySQL (för instruktioner se FAQ på pokeroffice.com).

 

Finns det någon funktion så att man kan se alla spalde händer av en viss sort.

Exempel: Jag ser att jag har minus statistik med QQ. Nu skulle jag vilja se alla händer där jag spelat QQ. Är detta möjligt?

Ja, via overview tabben, ta upp Advanced filtret och välj QQ under starting hands i filtret. Applicera sedan filter. När detta är klart markera summary raden in player summary (dvs den gula raden), då kommer game details tabellen att visa alla händer där du haft QQ. Nu kan du markera alla dessa (Ctrl+A), högerklicka och sedan replaya alla dessa som en single session om du vill.

 

 

Om jag vill föra över mina HHs från den stationära till den bärbara osv. efter att jag spelat, är då enda sättet att Göra en backup på databasen och flytta den filen till andra datorn och sen importera?

Ja, eller flytta alla hand histories och importera dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast får man ingen statistik alls på borden. Fpr man statistik saknas det dock statistik på en del personer och sedan kommer det och går och hoppar fram och tillbaka. Men oftast så blir det ingenting alls. Om man trycker fram fönstret med trackern i så visas det oftast rätt namn i listen men flera gånger om och samma namn i alla fönster.

Jag spelar på Partypoker och full ring NLTH.

Har du den senaste versionen? (v2.08) Kolla under hjälp-menyn, välj "About". När du startar en live tracker, väljer du att den skall uppdatera varje hand, dvs under "update frequency"? Det måste du för att overlayen skall fungera.

 

Japp och Japp jag fixar en screen så du kan ser hur det kan se ut kolla in :

namnls1fs.th.jpg

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp och Japp jag fixar en screen så du kan ser hur det kan se ut kolla in :

Hmmm.. ja, det ser märkligt ut. Möjligtvis saknar du någon del av PokerOffice, pröva först att installera om senaste patchen, gör detta:

 

1. Starta om datorn (mycket viktigt)

2. Ladda ner och installera http://www.pokeroffice.com/update/update208.exe

3. Starta PokerOffice.

 

Någon skillnad? Om inte, skicka din loggfil till support@pokeroffice.com. Du hittar loggfilen i ../pokeroffice/log/systemlog.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast får man ingen statistik alls på borden. Fpr man statistik saknas det dock statistik på en del personer och sedan kommer det och går och hoppar fram och tillbaka. Men oftast så blir det ingenting alls. Om man trycker fram fönstret med trackern i så visas det oftast rätt namn i listen men flera gånger om och samma namn i alla fönster.

Jag spelar på Partypoker och full ring NLTH.

Har du den senaste versionen? (v2.08) Kolla under hjälp-menyn, välj "About". När du startar en live tracker, väljer du att den skall uppdatera varje hand, dvs under "update frequency"? Det måste du för att overlayen skall fungera.

 

Japp och Japp jag fixar en screen så du kan ser hur det kan se ut kolla in :

namnls3xj.th.jpg

/A

OT

Känner mig lite stolt när jag lyckades lista ut vad ditt nick var :P. Jag kommer alltid minnas det din lösa djävel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...