Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerOffice 2!


Fredrik Ericsson

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

När kommer fixen till empire som nu har joinat partynätverket?

Jobbar på detta, kommer så fort det är klart, förhoppningsvis i mitten/slutet på denna vecka.

 

PokerOffice verkar inte fungera med den senaste mjukvaran för Pacific Poker (Multi-table-versionen

Vi håller på med en patch till detta, förhoppningsvis klart mitten/slutet på denna vecka.

 

När jag installerat det på min nya dator frågar den först efter reg kod, sen när jag knappat in den vill den ha serial och auth key från PO1. Men dessa funkar tydligen inte! Vad kan jag göra åt detta?

Pröva att copy-pasta istället, Ctrl+C för att kopiera, Ctrl+V för att klistra in.

 

Det är alltså Livetrackern som jag har problem med, det är blankt på alla spelare utom dom som vunnit pengar.
Du menar endast att $won är blankt eller hur? Det är så det skall vara per design. Angående att inköpet inte räknas av, är detta på multi table turneringar på Party? Anledningen är i så fall att PokerOffice inte kan få buyin+fee där, helt enkelt för att det inte finns tillgängligt någonstans. Dock kan du editera detta mauellt genom att högerklicka på turneringen via tournaments tabben.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är något som inte stämmer riktigt när man lirar SnG's... Jag satte in $600 på PokerStars och har nu $687 på kontot och har endast spelat SNG's där, men enligt PokerOffice så har jag backat...? Samma med Party där säger den också att jag har backat fastän att jag har mer pengar kontot... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar bli ganska jobbigt det här nu, när jag spelar på Partypoker (4a bord) så knycker PO mer och mer minne ju längre jag spelar, det är inte ovanligt att den kommit upp i 160 000k mem usage, stänger jag ner PO och öppnar upp den igen så börjar den vid 100 000k men stiger snabbt upp till "normala" 160 000k igen. Detta började efter Partypoker uppdaterade sin klient för någon månad sedan, även Partypoker knycker en hel del minne, runt 100 000k. Så det blir nästan ohållbart att spela efter ett tag. Någon som har samma problem? någon som har någon lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar bli ganska jobbigt det här nu, när jag spelar på Partypoker (4a bord) så knycker PO mer och mer minne ju längre jag spelar, det är inte ovanligt att den kommit upp i 160 000k mem usage, stänger jag ner PO och öppnar upp den igen så börjar den vid 100 000k men stiger snabbt upp till "normala" 160 000k igen. Detta började efter Partypoker uppdaterade sin klient för någon månad sedan, även Partypoker knycker en hel del minne, runt 100 000k. Så det blir nästan ohållbart att spela efter ett tag. Någon som har samma problem? någon som har någon lösning?

 

Har samma problem till och från, starta om datorn verkar av någon anledning fungera mycket bättre än att bara starta om PO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion: Jo, en omstart biter ganska bra, eller det blir ju som att börja om från början igen, man kan spela ca 1 timme innan det har ballar ur på nytt. Tyvärr så känns det väldigt frustrerande att starta om datorn om man tex sitter uppe i någon SNG's / MTT.

 

Vet inte om ni andra som kör mot andra sajter än Party har detta problemet med PO? Misstänker att det är Party som är boven i dramat, eftersom PO fungerade klockrent innan uppgraderingen samt att även Party har blivet mycket mer resurskrävande oavsett man kör PO eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är alltså Livetrackern som jag har problem med, det är blankt på alla spelare utom dom som vunnit pengar.
Du menar endast att $won är blankt eller hur? Det är så det skall vara per design. Angående att inköpet inte räknas av, är detta på multi table turneringar på Party? Anledningen är i så fall att PokerOffice inte kan få buyin+fee där, helt enkelt för att det inte finns tillgängligt någonstans. Dock kan du editera detta mauellt genom att högerklicka på turneringen via tournaments tabben.

 

Nej det gäller SnG på PokerStars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag spelar på Partypoker (4a bord) så knycker PO mer och mer minne ju längre jag spelar, det är inte ovanligt att den kommit upp i 160 000k mem usage, stänger jag ner PO och öppnar upp den igen så börjar den vid 100 000k

Har du prövat med den absolut senaste party klienten? Dvs den som kom idag eller igår, det verkar som dom har gjort den lite "lättare". Den nya Party klienten är rejält resurskrävande, och även PO blir då tyngre pågrund av detta. Vad har du för dator? (CPU, RAM). Stänger du av din egen stats och använder MySQL?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat med den absolut senaste party klienten? Dvs den som kom idag eller igår, det verkar som dom har gjort den lite "lättare". Den nya Party klienten är rejält resurskrävande, och även PO blir då tyngre pågrund av detta. Vad har du för dator? (CPU, RAM). Stänger du av din egen stats och använder MySQL?

 

Laddade ner klienten från deras hemsida idag, Build nr 93/93 Build date 4april. Tyvärr tittade jag inte vilken version jag hade innan jag laddade ner den och installerade. Men det var väl ca 1 vecka sedan vill jag minnas att det kom en ny uppdatering.

 

Tyvärr blev det inte bättre, efter ca 1 timmes spel så hade PO kommit upp i ca 180 000k och Partypoker tog ca 80 000k Mem usage.

 

Har en Pentium 4, 3Ghz samt 1GB Ram. kör XP Professional SP2

 

Det som är mest störigt är att den bara tar mer och mer minne ju längre jag spelar, men det går inte att spela mer än lite mer än 1 timme utan att starta om PO, annars laggar det sönder och samman. Startar jag om PO så börjar den om från ca 100 000k mem usage och jag kan spela ca 45 min till innan den nått 180 000k och då får man upprepa processen. Spelar jag ingen tunering så brukar jag starta om datorn, det ger bäst resultat men det känns tråkigt att behöva göra det varje timme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon (Fredric?) som vet statusen på när PO kommer supportera On-game / Pokerroom nätverket? Har för mig att jag läst att det skall vara på gång, men är intresserad om det innebär att det kommer komma inom någon vecka eller inom några månader...

Vi är i slutfasen av support för Ongame / Pokerroom, släpps om c:a 1 vecka. Både Ringgames och Turneringar.

 

 

När kommer detta? sitter och väntar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerstars 9 personers turbo SnG funkar fortfarande inte :( Står att man kommit 11 i alla, kommer ni fixa detta? Lite surt att nu skriver att ni stödjer pokerstars men så funkar det ändå inte...

 

Mina funkade först inte, kom 11 i samtliga, fyllde i manuellt, sedan funkade det helt och hållet, sedan funkade inte live trackern men statsen lagrades korrekt i PO (fast vissa saknades). :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerstars 9 personers turbo SnG funkar fortfarande inte :( Står att man kommit 11 i alla, kommer ni fixa detta? Lite surt att nu skriver att ni stödjer pokerstars men så funkar det ändå inte...

 

Mina funkade först inte, kom 11 i samtliga, fyllde i manuellt, sedan funkade det helt och hållet, sedan funkade inte live trackern men statsen lagrades korrekt i PO (fast vissa saknades). :?

 

Så du fyllde i manuelt först, sen efter ett tag funkade det direkt efter import?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får inga stats i livetrackern på PO efter jag uppdaterade idag.. Någon som har samma problem och vet lösningen?? Spelar på Partypoker.

Den uppdaterar korten och odds men inte stats på spelarna osv

 

EDIT

efter 3 omstarter så verkar det funka.. :D

 

/Doope

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerstars 9 personers turbo SnG funkar fortfarande inte :( Står att man kommit 11 i alla, kommer ni fixa detta? Lite surt att nu skriver att ni stödjer pokerstars men så funkar det ändå inte...

 

Mina funkade först inte, kom 11 i samtliga, fyllde i manuellt, sedan funkade det helt och hållet, sedan funkade inte live trackern men statsen lagrades korrekt i PO (fast vissa saknades). :?

 

Så du fyllde i manuelt först, sen efter ett tag funkade det direkt efter import?

 

De första jag spelade (i förrgår eller nåt) fick jag fylla i manuellt med hjälp av HH:s som ju hade lagrats korrekt (detta var inte turbosar, det var $10+$1 vanliga). Sedan började jag spela turbosar igår och på förmiddagen fungerade allting som det ska, med live tracker och allt (dock var det något skumt med resultatet (hur mycket jag hade plussat/backat alltså, det stämde inte överens med cashiern på Starskontot), se nedan). På eftermiddagen fungerade inte live trackern alls, däremot så lagrades det fortfarande korrekt i PO, med undantag av att det ser ut som att jag backat i PO, men plussar enligt mitt Stars-konto. När jag sedan importerade från filerna för att kolla ifall PO har missat turneringar så visar det sig att den inte kunde hämta enstaka turneringar som PO hävdade att det stod fel i HH:n, vilket förklarar varför den sa att jag backade när jag egentligen plussade.

 

Om felet med live trackern och felet med HHs/turneringar som saknas/ej kan importeras hör ihop vet jag inte. Helt jäkla skumt att inte fungerade alls först, sedan fungerade hur bra som helst, för att sedan fungera halvbra liksom.

 

EDIT: Min PO autouppdateras inte och när jag klickar på update så händer nada. Finns det någonstans man kan gå för att ladda ner patchen manuellt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående att lagra vinstsumman + placering på PokerStars SNG:s: PokerStars skriver inte ut detta i HH:s (Buyin + Fee skrivs ut så detta skall alltid lagras), således är det mycket svårt för PokerOffice att veta hur mycket du vunnit i en turnering, dock så läser PokerOffice av denna information från Lobby fönstret istället. På de flesta system fungerar detta 100 %. Det verkar dock som att detta inte fungerar för alla (beror lite på vilken version man har av windows, brandvägg, etc), så om det inte fungerar så måste ni istället editera detta manuellt (kan göras genom att högerklicka på turneringen i fråga från tournaments tabben). Vi skall försöka slipa lite på rutinen som läser av detta från lobby så att det fungerar för alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Support för OnGame, När kommer detta? sitter och väntar!

Vi var egentligen klara med detta och det var tänkt att ingå i denna patch. Dock så uppdaterade Ongame sin mjukvara i sista stund så vi måste göra några anpassningar innan det är redo att släppas, förhoppningsvis tar det max en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får inga stats i livetrackern på PO efter jag uppdaterade idag.. Någon som har samma problem och vet lösningen?? Spelar på Partypoker.

Den uppdaterar korten och odds men inte stats på spelarna osv

 

EDIT

efter 3 omstarter så verkar det funka.. :D

 

/Doope

 

Har samma problem efter uppdateringen på Ipoker. På party funkade overlayen men det slutade att tas in några data till databasen efter ett tag :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem efter uppdateringen på Ipoker. På party funkade overlayen men det slutade att tas in några data till databasen efter ett tag

Det låter som att du har något annat problem. Försök först att installera om patchen, gör detta:

 

1. Start om dator (mycket viktigt)

2. Ladda ner och installera http://www.pokeroffice.com/update/update206.exe

3. Starta PokerOffice

 

Om du fortfarande har samma problem, skicka din loggfil till support@pokeroffice.com Du hittar loggfilen här ../pokeroffice/log/systemlog.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...