Gå till innehåll

Resultat: Tala ut om dina förluster eller vinster. Analysera

Mjukis

Recommended Posts

• Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

DAGENS WTF

Körde lite $5/10 NL idag, egentligen över min nivå, men ville testa ett inköp...

Sitter på 1.7k när följande händer..

Shorthanded, 6 spelare

Alla lägger sig till knappen som dubblar(??) till $20, jag synar i small blind med

AcKc

Big blind synar också.

FLOPP - [ 2c, 4d, 3c ]

Ja o BB checkar, knappen bettar $50, jag höjer till $100, BB synar, knappen synar.

TURN - [ 5h ]

Hmm, stege, förhoppningsvis sitter ingen på en sexa..

Ja checkar, BB bettar $200, knappen lägger sig, jag synar $200. Möjligt att han har en sexa eller åtminstone ess.

RIVER - [ Qc ]

Fan så fint, nuts!! I stundens hetta checkar jag och hoppas att han ska värdebetta på slutet med sin stege... (fan så dumt av mig)

I alla fall, han checkar efter och jag tar hem potten.

Kollade i handhistoriken och det visade sig att han hade 5c6c. Jag trodde fan inte mina ögon, aldrig sett något liknande. Nice play säger jag bara..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna ett raise med 10h 8h på kanppen... Flop: 10 10 10 :shock:

En shortstack ställer in och jag njuter av stunden och synar efter lång tid för att tilta han.... hehe

En annan hand som en apa spelade perfekt... :roll:

Jag höjer på knappen med 89c... BB (apan) synar... Flop 8 9 3

apan checkar... Jag betar pott...SYN.... Turn 10... apan checkar..Jag betar 80% av pott... SYN...(??)... River 7... apan check, jag check

Apan visar A6 för stege...??? (inge färgdrag hade han...)

Ibland vill man bara spy...

Hur hade ni spelat den här handen?? (nl1-2 bord) utg anser jag vara en "bra" 1-2 spelare... (vi har både ca 400$ i stacken)

Utg raise 3,5ggr bb... Jag (BB) synar med AQ.. Flop: A K 9

Jag betar 14$.... UTG slår om till 28$.. Jag slår om till 56$ (hur ligger jag till bet??.... UTG synar... (hmm AK.. 99... AA.. KK??) TURN: 3...

Jag checkar... UTG betar 16$??.... hmm känns som jag är slagen.. men måste syna (har sett för mkt konstigt för att folda ett sånt fjant bet i en sån pott.. River: Blankt.. UTG betar 155$... Jag foldar... slår ju bara en bluff känns det som... Hade ni synat??

/kejan

Länk till kommentar

min andra tanke i handen var... Han kanske sätter mig på en riktigt bra hand och synar dom sista 28$ på floppen med QJ eller J10 för dom implicita oddsen han får.... men då borde han ge sig själv ett gratis river kort känns det som och inte riskera omslag... eller ta beta rejält på turn för att ta potten där..?? Svar kommer senare... vill höra era tankar..

Länk till kommentar

@kejan

Intressant pott.. Varför inte betta turn, ca 2/3 pot? Får du en raise då kan du säkert lägga dig, samma med syn..

Genom att checka ger du ju honom övertaget i potten och avslöjar att du sitter på en medioker hand, och han kommer med all säkerhet försöka betta ut dig vad han än har..

Ett annat tips är att check/syna hela vägen ner och försöka hålla potten liten. Om han fortsätter bomba stora bets kan du lägga dig, tror inte han skickar iväg 3 kulor med inget/medioker hand.

Men tycker du spela potten bra, turn synen är SJÄLVKLAR, skulle nog också lagt mig på river. Hade han suttit på ett gut-shot hade han checkat och tagit gratiskortet på turn eftersom du visat styrka..

Länk till kommentar

Varför kan man vissa dagar dominera precis allt, o inte enbart med bra kort utan med suveränt spel o vassa syner !

För att andra dagar bli utdragen mot precis allt o förlora alla sina höga par pga andra killen har högre kicker!

Måste skaffa mig en boxningskudde snart !

Knogarna pallar inte många fler såna här dagar !

edit: Har haft en dålig dag förresten om ni inte förstod det ! :evil:

Länk till kommentar

hehe har du??... förstod det...

Som jag sa så "tyckte" jag killen hade spelat vettig poker.... kändes helt fel att slå om han på turn... fast hade jag gjort det skulle jag vunnit... men ibland får man den där känslan att man är lurad i en fälla...

men sen när han beta pott på rivern så var det nästan så han inte ville ha syn...det luktade lite bluff men det var väl det som var meningen också... Han hade K10o...?? wp...

Länk till kommentar

Man vill ju bara slå in skallen på vissa...

Hatar att bli badbeatad...

Nyss en tiltad snubbe (har jag sett till.. LOL)

Tiltarn raisar 7ggr bb... Jag synar med KK (ska lura han..då jag vet att han möljer in $$ i potten..)

Flop 5 5 3 ... han betar... jag slår om... han går allin blixfort= skithand SYN..

Han har 88.... KLONK 2 outarn på turn...

Men man får glömma sånna dar du haft idag .. annars går man under...

Själv spelar jag mkt lägre än vad jag brukade... känns inte att förlora några inköp då... men det svider att förlora 6 set i rad på 10-20... och sen tilta bort lite.. Är inte ens i närheten av tilt när jag spelar nu.. bara ler åt idioterna..

MKT lättare att ha en jämn inkomst här nere också.. ska bli roligt att se hur mkt man snittar /dag

Spelar oftast 2 bord på prima och 2 på crypto.. det blir ju mkt rakeback/mån också.. Sen ska det väldigt mkt till för att gå gul här nere..

tror inte det går faktiskt...

Länk till kommentar

Spelade en rolig hand idag.

2/4 NL

Jag har Ac,Kh på BB

Alla lägger sig fram till Dealer som limpar. Small blind fold.

Jag höjer upp till $10 dealern synar.

båda har ca $300

FLOP: [8c Kd Ks]

Han höjer $12

Jag reraise till $30

Han synar

TURN: [9c]

Han höjer $80

Jag synar.

RIVER: [4c]

Han går all in

Min ESP säger mig att han inte har något pocket par. :lol:

Någon som kan sätta han på en hand?

Och vad ska jag göra?

Länk till kommentar

sry trodde det var ariados som haft en dålig high stake dag....

därav tipset med att spela lägre...

Raindraw... tror det är svårt att komma ifrån det som hände.. tror inte han hade släppt sin "dåliga" triss... speciellt inte på turn..

Lite fiskig syn av honom preflop... men han har ju position på dig så det var nog det som avgjorde.. Sen hade han ju redan betalat 4$... många som tänker så... tänk om jag träffar...

Så det är nog bara att betala och glömma...

Länk till kommentar

fick igen dom ganska snabbt mot tomten som överspela AK.. vs 88..

Klonka fint med A10... kändes som jag var slagen när han slog om mig på turn... men men han var ju inte så rik...

Vad hade du när du slog om mig på turn?? Q J 5 floppen...

Men skoj att du gör mig sällskap... och att pengarna går till västervik.. $$

Ska sova nu också...

Länk till kommentar

Haha fannys ditt tips är bra ja har haft många dåliga "high stakes" dar också, men det har varit kul :)

Det är verkligen inget fel med att gå ner en nivå, ironiskt nog är ofta timlönen HÖGRE där pga lättare motstånd.

Kör 5/10 LIMIT som "standard" atm, 6 bord eller 3 SH. Kört 50/100 som högst, men det är psykologiskt jobbigt att spela där pga att man inte får nån konsistens och inte är van vid så mycket pengar. Går det dåligt en period tappar man helt kontrollen. Sjukt mycket bättre motstånd också, man får verkligen KÄMPA om man vill vinna och minimera sina misstag så mycket man bara kan.

Pokern känns mycket bättre när det går "stadigt", och när man är bekväm där man spelar. Var hårt för mig i början att gå ner men när man väl vänjer sig och inser att man har en timlön 6x högre en ett vanligt jobb och dessutom skattefritt så känns det faktiskt rätt bra.. ;)

Var spelar ni förresten, och vad har ni för nicks?? Kanske tittar in och spelar med er nån dag, har börjat bli mer och mer sugen på NL igen :)

Länk till kommentar

prima... Nordicbet.com= automatisk rakeback 50% om du rakar mer än 2500$ på en månad...

Jag = kejan

M. Bradley= Totti500

Håller med om att det kändes konstigt att gå ner.. Hade ingen respekt för pengarna i början och bluffade bort lite inköp... :D .... Försöker se det som att jag "aldrig" kommer gå gul... aldrig spykiskt påfrestande och jag tror fan månads lönen blir högre... eftersom man vinner väldigt stadigt då det är ca 80% "svaga" spelare...

På ett NL10-20 ... 20% svaga...

Det tråkiga är ju att man får spela så jävla tight och inte bygga potter preflop... bättre att bygga på floppen om den passar...

Försöker se långsiktigt på det hela också... sen behöver man ju inte vara så jävla fokuserad ...som när man lirar högre, där går ju inte göra misstag det kostar $$ direkt..

Länk till kommentar