Gå till innehåll

Resultat: Tala ut om dina förluster eller vinster. Analysera


Mjukis

Recommended Posts

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Expekt. Stakes 0,25/0,50

 

Hand 13062501: Mjuukiz wins side pot($112.20) with a Pair, Aces

 

Jag får AA på7 pos, 4 pos 3 betar till $1.5

Jag dubblar bara till $3, en lös dansk idiot går all-in med sina $14,20 (. Sätter honom på skit efter att ha sett hans spel innan)

Killen som 3 betar synar, jag brassar in mina $80 och han blixtsynar med JJ.

Blir lite nervös när det kommer 3 ruter på bordet, han har en ruter J.

Men korten talar till min favör och det den "största" potten går till Mjuukiz =)

 

(AA mot JJ och 22) Tomten med 22 fick stege men va shortstack som tur va.

 

Känns som om det inte går att spela AA på annat sätt.. kanske re-raisa lite hårdare preflop men jag gillar att slowa dom lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade nyss en level 4 treble chance hos Ladbrokes med buy-in $100+10. Det är såna där 10 pers Sit 'n Go turneringar där de 3 bästa får buy-in till nästa level i form av tokens. Så jag köpte in mej ett par gånger på level 1 för $3+0.5. Sen har jag nött level 2 och 3 nu i några dagar och idag hade jag råd till att köpa in mej i en level 4. Efter bra spel och en del tur vann jag den:

 

> ShortOnJips has left the tournament in 1st place, winning $500

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade nyss en level 4 treble chance hos Ladbrokes med buy-in $100+10. Det är såna där 10 pers Sit 'n Go turneringar där de 3 bästa får buy-in till nästa level i form av tokens. Så jag köpte in mej ett par gånger på level 1 för $3+0.5. Sen har jag nött level 2 och 3 nu i några dagar och idag hade jag råd till att köpa in mej i en level 4. Efter bra spel och en del tur vann jag den:

 

> ShortOnJips has left the tournament in 1st place, winning $500

 

Nötte du tills du enbart hade 1 inköp på level4 ?

 

Edit: Grattis till vinsten iaf ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nötte du tills du enbart hade 1 inköp på level4 ?

 

Edit: Grattis till vinsten iaf ;)

 

tack

 

nej, jag skaffade ett par inköp till level 2 också, så jag skulle kunna fortsätta om jag misslyckades.

 

 

Oki ingen jättegrind iaf då... Vet att flera lirar tills de har minst 10 inköp på 1 nivå upp från den dom spelar innan dom byter upp sig...

Har själv funderat på att börja grinda lite Rounders lr Maxi Rounders på prima men får se lite om orken finns...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Oki ingen jättegrind iaf då... Vet att flera lirar tills de har minst 10 inköp på 1 nivå upp från den dom spelar innan dom byter upp sig...

Har själv funderat på att börja grinda lite Rounders lr Maxi Rounders på prima men får se lite om orken finns...

 

mm, det är en bra idé eftersom spelarna i såna där rounders/ladders är oftast rejält sämre än dom i vanliga sit 'n go's

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det har du rätt i willy...

Tänkte bara lägga in hur mycket min rull har ökat sedan torsdag!

 

Torsdag kl 09.00 Br= 1855

Söndag kl 23.10 Br= 2900

 

 

Ska köra upp mig till 3k idag :)

Måste tas med i tankarna att jag endast spelade till torsda kvällen innan jag tog uppehåll :)

 

Edit:

 

Undrade lite hur ni tänker angående erat BR management...

Själv håller jag rätt så stenhårt på 3000*BB teorin!

Vore kul o höra hur ni andra grindare kör o vilka Stakes ni lirar med er rulle osv..

Jag kör 025-050 just nu ! Ska gå upp 1 nivå vid 3500$ br !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör oxå 0,25/0,50 stakes men har en br på bara $400 and rising (förhoppningsvis).

Har inte backat något sen jag började om på ny kula och tycker att mitt spel är bra samt att den turen man behöver är med mig. :lol:

 

Dock märks det väldigt väl att man behöver en stark br i ryggen när man backar för att inte ändra på sitt spel och tighta till sig.

 

3000*bb tycker jag låter rätt mkt. Det är ju ändå 60 inköp till ett 025/050 bord. Men vill man vara på den säkra sidan så :D

 

Fick detta som svar när jag frågade vad br i förhållande till BB (1/2) bör vara:

 

$5789.50, om du får $5789.44 så måste du omedelbart gå ned i nivå för att inte med 100% säkerhet gula inom 24 timmar. Wink

 

Skämt åsido, det är en omöjlig fråga att besvara på innan du ger en uppskattning av din win-rate, varians, klättringsbeteende, risktolerans och spenderbeteende.

 

Om det får dig att känna dig bättre så kan du bara ta 3000 big blinds, men det är inte så att det har någon förankring till din situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör oxå 0,25/0,50 stakes men har en br på bara $400 and rising (förhoppningsvis).

Har inte backat något sen jag började om på ny kula och tycker att mitt spel är bra samt att den turen man behöver är med mig. :lol:

 

 

 

Fasen Mjukis backar du aldrig lr? :S

Menar en dålig dag o du har ju gulat :/

E därför jag mer än gärna ser till o hålla mig till 3000*bb

Risken att gula av några dagars otur är inte i farozonen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har noll disciplin och kör ej med BR req's ÖVERHUVUDTAGET, och jag kan ens inte räkna alla alla ggr jag torskat allt jag haft på mitt online poker konto...

 

Detta chansartade spel har dock resulterat i många fina "rusher", t.ex för 2 månader sen då jag satte in $100 och hade $13,000+ efter endast 10 dagar...

 

Sammanlagt ligger ja väl på ca $15,000 dollar plus men spelar i princip på olika nivåer från dag till dag.

 

Kanske borde börja spela mer stabilt? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska det nötas hela natten!!

 

Mjukis: Vart lirar du ?

 

Expekt såklart :lol:

 

Nu ska det inte nötas mera! Går inte bra överhuvudtaget, 20% av br borta så det är bara att lägga nert!

Det är som Kejan (fannys) skrev i en annan tråd, vad ja än får för kort så blir ja slagen! Är varken kul eller vinstgivande att fortsätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara 510 anmälda till ""SM"" online på expekt hittils...

Tror personligen inte att det blir några 2000 spelare... och det gör ju inget.

Vilka ska spela härifrån??

 

Går det "skänka" sin plats till julfinalen?? (tänkte närmast på Tom) annars får det vara.... kommer antagligen vara i GBG då och spela, har inte riktigt bestämt mig än... men vad säger ordföranden om en "skänkning" i sådant fall???

 

DiegoForlan- Tycker att 3000* blinds verkar vettigt..... men var inte du och spela 1-2 nyligen mot min "kärring" vill jag minnas?? Det är ju stor skillnad och då funkar ju inte av 3000*blinds principen.....som du höll så hårt..... :D

 

Personligen håller jag "ganska" hårt på riskmanagement även att jag har varit utanför min "comfortzone" ibland, men är man gambler så är man..

Spelade mot hellraiser häromdan (utanför comfortzone)... han försökte givetvis köra över mig första hand (självklart)... så jag spelade handen enbart för att bluffa honom :D ...och det lyckades, såklart... tack "finnjävel-hellraiser" att du betalar resan, maten, sviten och buy in till GBG... :D

/kejan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu bröts det.... :D (Vilken skitsite)

 

floppade 4 set..... blev utdragen alla gångerna på rivern....

 

Betade hårt som fan men ändå synar TOMTARNA med sina skitdrag och värdelösa odds... sista handen kom floppen 5 7 8

Jag hade 77 han hade 44 och tomten klonkar en 6:a på rivern efter att ha lagt 75% av sin stack i potten.... :D (detta var på 4-8)

 

Men ni som spelar som en TOMTE fortsätt att göra det.... då är det ändå jag som gottar mig med pengarna i slutändan... och slipper gå upp och jobba vid 7 på morgonen som TOMTARNA får... :D

 

Förlorade en all in pre flop med AKs vs K7o också... Flopp: KK4 Turn: KLONK

K7o= TOMTE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fannys: Det är bara att skratta åt dom, blir som dej utdragen hela tiden på rivern, blir så ramsne på dom!

Och när man skälv försöker spela lite tomtespel så gåre åt helvete! :lol: Hur gör dom? Är dom födda tomtar med en jädrans massa tur?

 

Blev utkickad från SM-satten igår.

Kasta in keramiken preflop med AKs och får syn av K3.

Tomteklonk 3 på flop, jag hoppas på ett A men i stället klonkar han en 3:a till på rivern. Lika bra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det börjar gå mig lite på nerverna.... Har haft riktig otur nu i en vecka...

Hade en sån här period för 2 mån sedan på expekt också, fan vad segt det här... Jag ber inte om tur jag ber om "normal" tur.... det räcker...

Men det är ju i längden som räknas... dom som tror att det är en dans på röda rosor att spela poker kan tänka om...

spykiskt påfrestande är bara förnamnet.....

Ska in och spela lågt nu för att få tillbaka självförtroendet....

Tror tur jämnar ut sig på 50 år eller nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...