Gå till innehåll

Resultat: Tala ut om dina förluster eller vinster. Analysera


Mjukis

Recommended Posts

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jo då lite avundsjuk är jag allt... har önskat mig en klänning i julklapp nu, så nästa år då jävlar :evil:

 

nejdu diegoforlan... bara STOLT :D

 

Jag funderar faktiskt på att ta kontakt med nordenstam och undra om hon vill bli utmanad i HU mot "kärringen"... Men det lär ju kosta lite för att hon ska bli intresserad så det får väl bli 3 års present eller nåt sånt (mars)...

 

Skulle själv vilja ha min "idols" skalp (lennaard)...

 

/k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår er båda 2 faktiskt..

Året rookie ser jag fram emot nästa år jag ;)

 

 

Hehe jaa låter som en schysst present tycker jag :)

Nordenstam lär väl va lite mildare än Ken va ?`

 

Tror säkert cecila kör om 50tändstickor.. ;)

 

Men du får nog hosta upp 100stickor om du vill ha Ken's skalp ;)

 

 

GL till er bägge ;)

o ses den 28e =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan garantera dig zikes att du skulle ha skulder för resten av ditt liv om du spelade 100 HU mot honom...

Vet ej vem du är men "medelspelaren" får nog vara glad om han vinner 15% av dom drabbningarna....så max 10% för din del.... :D

Då är inte 2,20 ett bra vad....

Ska väl inte säga vad jag själv tror att jag har för förutsättningar...

kommer låta mina marker tala istället när det blir dags så småningom.. :D

 

Bara 17 anmälda en så länge..... kanske dags att höja blindstiderna så det blir lite spel... :D ... lotto spelar jag på lördagar... :D

Som ordföranden själv sa.... vi har ju hyrt lokalen 28-29 så vi kan spela hela natten.... LÅT OSS FÅ GÖRA DET OCKSÅ... :evil:

Går ju inte spela nån "spykologisk" gillra fällor poker med denna struktur... alldeles för beroende av hålkort och jätte träffar på flopp..

All in eller fold poker enligt mitt tycke, ganska snabbt in i turneringen...

 

EX: 3 h in i turneringen, DU har blivit tilldelade ca 55-60 starthänder och "bara" fått skit men ändå lyckats skrapa ihop 2200 i marker..(blinds 150/300 +ante jäveln 50)

Alla lägger sig fram till en i mittenposition som höjer upp till 900, alla andra lägger sig och DU sitter på SB med 99, vad gör DU??

 

Ska du Syna?? Höja?? Lägga dig?? Allin??

Vet vad jag hade gjort.... men helst vill jag inte....men strukturen tvingar mig... som sagt LOTTO kan jag spela på lördagar...

HÖJ BLINDSTIDERNA , mer spel till folket

 

Det går att gämföra med att spela ett cashgame online... Du måste dubbla på ca 30 minuter annars är det kört..... (ungefär nåt sånt)...

Dålig ex men så ni förstår varför jag "gnäller"....

 

Hoppas ni har Fru Fortuna med er den 28:e....

 

 

/kéjan ;) (snodde visst nåt av lennaard)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kejan din liknelse med cashgame måste va nån gammal bad beat moment du hakat upp dig på ?

När man sitter o kör sina sessioner (inte 2 timmar) utan rediga pokersessioner så kan du klara dig jävligt bra utan att dubbla dig första timmen.

Iofs kör jag inte på din nivå o kan inte säga ifrån spelet där men på mina nivåer så ska man kunna klara att spela bra poker o gå vinnande med bra spel även om man inte dubblar första 100 händerna :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du varit på spriten nu igen Diego... Förstår att du missuppfattade hur jag menade så jag får väl förklara mig lite bättre... :D

 

Westbay turnering 3h spel= ca 55-60 händer

Cashgame online 30min (skulle ha varit 40min) spel=ca 55-60 händer

 

då menar jag hur ofta dubblar du på 40min spel på nätet när du kör cashgame..... INTE ofta.......

MEN på en westbay turnering är du TVUNGEN att göra det under den tiden... därför skrev jag att du måste dubbla på ett cashgame (online) på den tiden... en dålig liknelse... men men hoppas det tändes ett ljus vad jag menade...

 

Själv kan jag ligga på +/- 0 i flera timmar på bordena... men där är ju ingen direkt press på att blindsen ska äta upp dig... du behöver absolut inte dubbla på 40 minuter... MEN tänk om du var tvungen att göra det, då behöver du spela extremt bra, ha en jävla tur eller få in en monster hand och tajma det med att nån annan har en bra hand...

 

svårt att förklara men hoppas du fattade poängen...

Vet att det inte går att gämföra cashgame och turnering.... men hoppas att du förstår den "dåliga" liknelsen...

/kejan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att ordförande borde hålla med mig... Per är rankad på 18:e plats..... Enligt min ranking så är han inte den 18:e bästa spelaren... MKT högre... resultaten ljuger för att det är ett så stort TUR moment inblandat med denna struktur....

 

En "rättvis" ranking går aldrig få med så få turneringar spelade... men jag tror det hade sett väldigt annorlunda med tex 40 min blindstider... så man får tid att låta fiskarna göra dubbelt så många fler misstag.... :lol:

 

Tycker inte om att behöva singla slant om min plats i turnering mot en ev tomte redan efter 3h....

 

I tex SM så fick jag singla slant efter 9h.....

och jag vet att det inte går att jämföra ett flerdagars event med westbay... men 30-40 min blindstider tycker inte jag vore för mkt...

MER poker till folket

 

/färdig tjatat på några dagar- kejan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dammit u got me with the booze in my hand =)

Hade nog blivit ett par öl för mycket när jag valde o spekulera i din liknelse i cashgames ;)

sry m8 =)

 

 

 

Hehe Förresten så borde Mjukis ligga 19e faktiskt...

Menar om flera spelare har samma poäng måste ju den som spelat mindre turneringar ligga före :P

men needå rigga på du mjukis ;P

 

 

 

God Jul på er alla förresten.. Nu blir det julgrogg i klappöppning hela dagen :D

 

Vi ses vid borden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan garantera dig zikes att du skulle ha skulder för resten av ditt liv om du spelade 100 HU mot honom...

Vet ej vem du är men "medelspelaren" får nog vara glad om han vinner 15% av dom drabbningarna....så max 10% för din del.... :D

Då är inte 2,20 ett bra vad....

Ska väl inte säga vad jag själv tror att jag har för förutsättningar...

kommer låta mina marker tala istället när det blir dags så småningom.. :D

 

 

Tja,

Jag har verkligen inte 100k att göra av med på en match men oddset 2,20 ger dig rätt att gå all-in varenda hand och du kommer vinna på det i längden. Att bara kunna spela en gång ger dig dock inte den möjligheten såklart. Jag har väl inte tänkt på det här som tusan men du borde inte vara mer än max 10% underdog vilket ger dig odds att spela.

 

Problemet är som sagt att hosta upp pengarna. Skulle vi spela ett spel där jag har 1-4 och du 5-10 men där du ger 1,20 kronor till mig och jag en till dig när vi vinner skulle vi kunna spela ganska länge och till slut skulle jag ha skinnat dig.

 

Jag tar inget ansvar för att liknelsen är 100%-ig. Det är julafton och jag vägrar räkna matte då. Jag har jullov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Visste inte vart jag skulle lägga frågan och orkade inte skapa ytterligare 1 tråd så ! ;)

 

Hur många av er kör lr har kört rounders?

 

Har precis börjat köra dem från level 1 o har lyckats tagit in iaf 5 inköp till level2 !

Ska gå upp till level 2 när jag har runt 10-15 inköp tänkte jag !

Tänkte fortsätta så uppåt tills man nått finalen !

 

Tänkte bara höra om nån av er Prima spelare (få som finns kvar)

Är sugna på att hoppa med o lira Rounders !

Cirka 3-4 st per dag/natt ( med undantag för helger)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kärringen spelade SnG... plockar upp AA...

Flopp...Ac 8c As... checkar och en tomte betar in...turn blankt....tomten betar.....river 3c ....kärringen betar och tomten går all-in visar upp Jc6c...hehe

 

handen efter fick hon upp pocket 7...set på flopp....

 

handen efter AA.....

 

Tre händer efter AA....

 

betalt på alla... vissa har tur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

otroligt vilken tur hon har min "tant"....

 

En snubbe höjer 4ggr blinds.. "tanten" miss klickar och synar med 8 3o..

upps fel bord...

Flop: 3 3 3..... Turn 7.... och där tömmer hon den svaga snubben på ett inköp, då han sitter med A 7....

Vissa har tur....

 

Själv så har jag fruktansvärd otur i alla turneringar jag spelar... online och live.... fast cashgamet går väldigt stadigt..

/kejan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha nice tur, klonka fyrtalet.. :D

 

Samma här går bedrövligt i turneringar, missat ITM dom 100 senaste turneringarna känns det som.. brukar gå bra i början sen förlorar man ett par potter, börjar tilta och vips ute.. ett par 2-outare och 3-outare här, några missade super-drag där och en hel del misslyckade bluffar efter som folk synar ner med VAD FAN SOM HELST!"!! Dessutom höga pockets som åkt in i AA i slutet när blinds blir höga och bedrövlig statistik på dom senaste coinflipsen..

 

Men cashgamet går riktigt bra så ska inte klaga 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag så floppa hon str8 flush...

Själv hade jag 2 st fyrtal...

 

Känner igen det där med turneringar ariados.... fast kom ITM idag..

17:e plats av 220 tomtar... Känns spykologiskt viktigt iallafall och 3ggr inköp tillbaka.. cashgame 11 inköp + på 3 dagar...

Imorrn ska jag klonka ut dig ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha lär du göra... spela 2 stora turneringar inatt, gick RIKTIGT bra i båda tills jag stötte ihop med chipleaders i båda turneringarna..

 

 

Turnering ett:

 

Ett par limpar, jag höjer upp rejält med 10-10, endast chipleader synar..

 

flopp 2-J-10 regnbåge... FINT, bettar pott, SYN!!

 

turn 4, checkar, han går all-in, jag synar, han visar AQ och river K!!!

 

 

Turnering två:

 

höjer på knappen med J-10s big blind synar... flopp J-10-8, bettar pott, SYN!!

 

turn kommer 3, bettar nästan pott igen, han går all-in, jag synar..

 

han visar AQ och river är 9......

 

 

 

Så har det varit i mina senaste )(/928374872364 online turneringar, men bara å kämpa vidare.. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...