Klubban Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 Jag har som mål att klättra upp till NL400 ligger just nu på NL25 med en rulle på 650. Min tanke är att alltid ha 15 inköp på den nivå som jag lirar dvs jag kan börja lira NL50 när jag har 750 dollar men tappar jag ett inköp på NL50 så måste jag lira NL25 tills att jag har 750 igen osv. Någon som har kört på detta sättet? Vad tror ni är det en bra idé? Citera
pajkie Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 15 inköp är ganska lite. 30 är nog lite stabilare om du inte vill ha stora swings. Citera
pellepedal Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 Jag tycker 15 inköp låter alldeles för lite. Citera
cheunce Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 Som många säger är nog 15 inköp i minsta laget. Det kan funka om du har disciplin att gå ner när du bara har 15 inköp för nivån under kvar. Antal inköp handlar lite om hur mycket gambler man är. Det kan funka med 15 men risken är stor att svängningarna blir stora och du måste gå upp och ner i nivåer. Men det är ju helt upp till dig. Jag gick själv upp till 0.25/0.50 med bara 15 inköp och det gick bra. Men nackdelen med det är att när man förlorar ett inköp så känns det mycket mer eftersom det 7% av ens rulle och det kan göra att man spelar mycket sämre. Anledningen till att jag gick upp var för att kunna cleara bonusar snabbare. Kan tillägga att jag räknar min rulle som det som jag har tillgängligt på Neteller. Citera
Nickefik Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 men tappar jag ett inköp på NL50 så måste jag lira NL25 tills att jag har 750 igen osv. Börja spela på NL50 först när du har råd att förlora några inköp. I annat fall är ju risken att du åker jo-jo mellan NL25 och NL50. Det är bättre ifall du har några inköp extra som marginal så att du har utrymme och tid för att landa på NL50. Citera
Klubban Postad 8 December , 2005 Författare Rapport Postad 8 December , 2005 Ok låt oss säga att jag grindar på på nl25 tills att jag har 30 inköp på nl50 om jag skulle börja förlora hur många inköp back bör jag gå innan jag går ner till nl25 och grindar vidare? Hur mycket bättre är spelarna på NL50 mot NL25? Citera
Reaper Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 Ok låt oss säga att jag grindar på på nl25 tills att jag har 30 inköp på nl50 om jag skulle börja förlora hur många inköp back bör jag gå innan jag går ner till nl25 och grindar vidare? Hur mycket bättre är spelarna på NL50 mot NL25? Om du har $1500 innan du ger dig in på NL50, så tycker jag att du bestämmer att kommer jag under $1200 kör jag vidare på NL25. Om vi antar att du efter att förlorat 4 inköp känner att moståndet känns lätt, så kan du juh köra lite extra. För även om du förlorar kan du juh spela korrekt, variansen kan vara stor. EDIT: Motståndet är knappast mkt bättre på NL50 vs NL25, möjligt man hittar mer tajta "bonushoror" på den nivån, men beror på sajt. Citera
Klubban Postad 8 December , 2005 Författare Rapport Postad 8 December , 2005 Ok låt oss säga att jag grindar på på nl25 tills att jag har 30 inköp på nl50 om jag skulle börja förlora hur många inköp back bör jag gå innan jag går ner till nl25 och grindar vidare? Hur mycket bättre är spelarna på NL50 mot NL25? När jag går upp i nivå brukar jag tänka såhär (kör dock med minst 30inköp för den aktuella nivån). Om vi antar du har jobbat dig upp till 30 inköp på NL25 och tänkt skotta NL50, så tycker jag du ska välja att dessa $200 ska jag lira för och se hur pass bra jag lirar på NL50. När du förlorat dessa inköp kör du vidare på NL25 och jobbar upp dig igen. Tycker dock att du bör lira upp dig till $1500 innan du ger dig in på NL50, sen bestämmer att kommer jag under $1200 kör jag vidare på NL25. Men om dessa pengar nu är "kaffepengar" för dig såklart.. då är det bara att fortsätta och köra på 15 inköps regeln. Låter bra, kommer nog att köra på den linjen, vore ju trist om man går upp för tidigt och förlora stora delar av sin rulle som man slitit så hårt för. Citera
Reaper Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 Låter bra det. Men en grejj man inte får glömma är det med variansen, känner du att nivån passar dig (men backat de senaste 1500 händer) så kan du juh köra vidare tills du känner att du förlorat för mkt. ps. lyckades ändra mitt förra inlägg lite medans du svarade ds. Citera
Klubban Postad 8 December , 2005 Författare Rapport Postad 8 December , 2005 tackar Vad bör man ligga på för BB/100 på nl25 och nl50 jag kör max 6 Citera
psatiw Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 tackar Vad bör man ligga på för BB/100 på nl25 och nl50 jag kör max 6 > 0? Vet att det finns diskussioner om det i nån annan tråd. Citera
Reaper Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 tackar Vad bör man ligga på för BB/100 på nl25 och nl50 jag kör max 6 15-20 BigBlinds kan du säkerligen ha utan problem. Jag har nog snittat någe liknande då jag horat bonusar på diverse sidor, men då lirar jag 4 bord.. så inte helt optimalt. Det viktigaste är juh att du plussar iaf Citera
Mikey Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 Tycker absolut inte att 15 inköp är för lite när det gäller de låga nivåerna. Jag fann iaf absolut inget behov av att vänta tills jag hade $1500 för att börja på NL50, och heller inte $3000 för att börja NL100. Men gör en sån grej annars så du säger att du vill ha 17 inköp på en ny nivå innan du går upp och provar, och när du faller ner under 15 inköp så går du ner i nivå igen eller nåt. SÅ du har lite marginal att förlora liksom när du testar den nya nivån. Bara ett tips iaf Citera
vocc Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 tackar Vad bör man ligga på för BB/100 på nl25 och nl50 jag kör max 6 ju mer desto bättre ääääre Citera
Mikey Postad 9 December , 2005 Rapport Postad 9 December , 2005 tackar Vad bör man ligga på för BB/100 på nl25 och nl50 jag kör max 6 Fokusera inte så jätte mycket på din BB/h och jämför inte dina egna BB/h med de som postas här på forumet. Utan lägg den energin på att förbättra ditt spel istället! Citera
vocc Postad 9 December , 2005 Rapport Postad 9 December , 2005 tackar Vad bör man ligga på för BB/100 på nl25 och nl50 jag kör max 6 Fokusera inte så jätte mycket på att din BB/h och jämför dina egna BB/h med de som postas här på forumet. Utan lägg den energin på att förbättra ditt spel istället! det är iofs _word_ på den! försök inte anpassa ditt spel så du inte vinner mer än 4BB/h utan det blir ju bara en funktion av hur du spelar. kan ju försöka hålla lite koll på så det inte är så att du vinner mer (reelt) på nl25 Citera
BjornL1491910513 Postad 9 December , 2005 Rapport Postad 9 December , 2005 Jag tycker personligen att man inte alls behöver en stor rulle bara man är tillräckligt bra. Om man har en stor swing får man väl nöta lägre stakes isånnafall ett tag. Är man tillräckligt duktig så kommer man inte gula om man har disicplin dvs. Citera
kgl Postad 11 December , 2005 Rapport Postad 11 December , 2005 Jag tror inte 15 inköp är alldeles för lite för NL25 där motstånet är såpass dåligt, man ska väl inte utsättas för så stora swings då?Mycket möjligt att jag har fel där men. Han går ju dessutom ner i nivå om han tappat ett inköp, vilket innebär att han har 28 inköp på nivån nedanför. Citera
Myssion Postad 12 December , 2005 Rapport Postad 12 December , 2005 Jag tror inte 15 inköp är alldeles för lite för NL25 där motstånet är såpass dåligt, man ska väl inte utsättas för så stora swings då?Mycket möjligt att jag har fel där men. Han går ju dessutom ner i nivå om han tappat ett inköp, vilket innebär att han har 28 inköp på nivån nedanför. Du får ju större swings ju tomtigare dina motståndare är. Citera
Nidson Postad 12 December , 2005 Rapport Postad 12 December , 2005 Jag tror inte 15 inköp är alldeles för lite för NL25 där motstånet är såpass dåligt, man ska väl inte utsättas för så stora swings då?Mycket möjligt att jag har fel där men. Han går ju dessutom ner i nivå om han tappat ett inköp, vilket innebär att han har 28 inköp på nivån nedanför. Du får ju större swings ju tomtigare dina motståndare är. Det håller jag inte med om. Om du nu inte menar att tomtigt är aggressivt och icke-tomtigt är vek-passivt. Generellt sett så får man mindre swings nedåt ju sämre motstånd man möter. Att man sen ofta får stora swings uppåt mot tomtar tror jag inte att så många har något problem med. Citera
Recommended Posts